Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HEFOP 3.5.1 Az előzetes tudás mérésének és beszámításának modellje A MOVELEX ® rendszer Székely István fejlesztési tanácsadó Békéscsabai Regionális Képző.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HEFOP 3.5.1 Az előzetes tudás mérésének és beszámításának modellje A MOVELEX ® rendszer Székely István fejlesztési tanácsadó Békéscsabai Regionális Képző."— Előadás másolata:

1 HEFOP Az előzetes tudás mérésének és beszámításának modellje A MOVELEX ® rendszer Székely István fejlesztési tanácsadó Békéscsabai Regionális Képző Központ HEFOP programiroda május 20.

2 A PLA és PLAR fogalma, jelentősége PLA = Program Learning Assesment PLAR = Program Learning Assesment and Recognition Az egyén által előzetesen megszerzett kompetenciák felmérése, elismerése Egyéni tanulási út meghatározása Kompenzáció lehetősége Az egyén előzetes tanulási eredményeinek tőkésítése, portfolió

3 A rendszer kialakításának fázisai A HEFOP tananyag csomag taxonómiai elemzése A méréshez szükséges ismeret jellegű tudáselemek meghatározása A képesség jellegű ismeret elemek meghatározása A mérő eszközök módszertani meghatározása, optimalizálása A mérési feladatok kialakítása A feladatbank elkészítése

4 A kialakított mérő rendszer jellemzői Kompetencia elven épül fel, illeszkedve a program moduljaihoz Taxonómiailag definiált feladatokból áll Dinamikusan karbantartható tartalom Biztosított a mérés objektivitása Biztosított a mérés validitása Az itemekre bontott feladatok támogatják a mérés értékelési jóságát

5 A tananyag taxonómiai elemzése Az ismeret jellegű tudáselemek –Képzetek –Fogalmak –Tények –Definíciók –Szabályok –Törvények –Összefüggések Könnyen elsajátíthatók, gyorsan pótolhatóak, hatékony kompenzáció

6 A tananyag taxonómiai elemzése A képesség jellegű ismeret elemek –Készségek –Jártasságok –Elvonatkoztatás –Problémamegoldás –Fogás, művelet, gyakorlat –Kreativitás –Kommunikáció –Együttműködés Hosszú idő alatt alakulnak ki, attitűd jellegűek, egyénenként változók

7 A feladatbank felépítése Képzési program PLA 1. Modul 2. Modul 1. Részcélkitűzés 2. Részcélkitűzés 1. Részcélkitűzés PLA Feladatsor PLAR Feladatsor PLA Feladatsor PLAR Feladatsor PLA Feladatsor PLAR Feladatsor

8 A mérőrendszer kialakítása Az ismeret jellegű tudás elemek mérését elsősorban a Movelex ® rendszer valósítja meg A képesség jellegű ismeret elemek mérésének nagyobb része hagyományos módon történik (papír alapú esszék, komplex gyakorlati feladatok kialakítása) A kiértékelést és az adminisztrációt a Movelex ® rendszer támogatja

9 Feladattípusok a Movelexben Mondat kiegészítés Igaz – hamis választás Több helyes választás Kakukktojás kiválasztása Párosítás Hozzárendelés mozgatással Sorba rendezés Kapcsolati háló Sorrendi háló

10 A taxonómiai elemzés formátuma

11

12 A feladatszerkesztő

13

14

15

16 A Movelex rendszer hardveres felépítése

17 A Movelex szoftveres moduljai Tanári modulok –Feladatgenerátor (NFI szerkesztő) –Dolgozat lebonyolító (NFI tanár) –Kiértékelő (NFI kiértékelő) Tanulói modulok –Gyakorló modul (NFI tanuló) –Hálózati kliens (Mxnetdiák)

18 A kiértékelő modul

19 Felmérés, kiértékelés

20 A kétfázisú előzetes tudásmérés folyamata START Képezhetőségi vizsgálat PLA mérés összeállítása Kompenzáció meghatározása Értékelés modul szinten Értékelés modul szinten Szint alatt Szint felett PLA mérés Alkalmassági vizsgálat, bemeneti kompetenciák mérése Alkalmassági vizsgálat, bemeneti kompetenciák mérése Önéletrajz Bizonyítványok Nyelvtudás Önéletrajz Bizonyítványok Nyelvtudás

21 A kétfázisú előzetes tudásmérés folyamata PLAR mérés összeállítása PLAR feladat ok megoldása, mérés Értékelés részcél kitűzésen- ként Értékelés részcél kitűzésen- ként Elismerés Modulszintű szummatív értékelés Szint felett Szint alatt

22 A hallgatói portfolió összeállítása A hallgató bizonyítványai Beszámítható OKJ követelménymodulok Nyelvi kompetenciák CV alapú önéletrajz Publikációk, egyéb ismeretek PLA tesztek eredménye PLAR felmentések

23 Jövőbeli tendenciák, fenntarthatóság Az előzetes tudásfelmérés rendszerének hálózati kifejlesztése, informatikai háttér Szabványosítás, illeszkedés az Európai Unió ECVET (European Credit System for Vocational, Education and Training) rendszeréhez Közös, fejleszthető feladatbankok létrehozása, alkalmazása, a szakképzés fejlesztésével A gyakorlati megvalósítás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása, ha szükséges törvényi szabályzás igénybevételével

24 Békéscsabai Regionális Képző Központ Cím: 5600 Békéscsaba, Kétegyházi út 1. Telefon: 66/ Fax: 66/ Honlap: Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "HEFOP 3.5.1 Az előzetes tudás mérésének és beszámításának modellje A MOVELEX ® rendszer Székely István fejlesztési tanácsadó Békéscsabai Regionális Képző."

Hasonló előadás


Google Hirdetések