Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL-0378 1024 Budapest, Rómer Flóris u. 22-24. Telefon: (1) 212 21 79;

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL-0378 1024 Budapest, Rómer Flóris u. 22-24. Telefon: (1) 212 21 79;"— Előadás másolata:

1 Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ; Fax: (1) ; Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ; Fax: (1) ; Akikről beszélünk: mikro-vállalkozások Magyarországon Horváth Anna, SEED Alapítvány Microhitel Symposium, május 27.

2 2 Mikro-vállalkozások Magyarországon Röviden a SEED Alapítványról  1990 óta működik.  Elsősorban vállalkozni készülő magánszemélyeknek és mikro-vállalkozók- nak szolgáltat.  Tevékenységei: Tanácsadás (személyes és on-line); Vállalkozói képzések; Szakmai rendezvények, kapcsolatépítési lehetőségek biztosítása; Kutatás, szakértés, monitoring.  Esélyegyenlőségi oklevél 2003-ban.  Kiemelt célcsoportok: családi vállalkozások, női vállalkozások, induló vállalkozások, növekedni szándékozó mikro-vállalkozások.

3 3 Mikro-vállalkozások Magyarországon Társas vállalkozás: db Egyéni vállalkozás: db Összesen: db Forrás: KSH Gyorstájékoztató, február 22. Vállalkozások száma Magyarországon

4 4 Mikro-vállalkozások Magyarországon Forrás: KSH Gyorstájékoztató, december 31. Vállalkozások megoszlása Magyarországon Aktív, „főállású” mikro-vállalkozások száma: kb

5 5 Mikro-vállalkozások Magyarországon Forrás: GEM Report on Women and Entrepreneurship, 2007 Vállalkozási aktivitás és motiváció  A lakosság 12%-a mutat vállalkozói aktivitást, ebből 7% a korai (előkészítés alatt álló vagy maximum 3,5 éves) vállalko- zás, 5% a megállapodott (legalább 3,5 éves) vállalkozás.  A működő korai vállalkozások között a férfiak kb. 40%-a, a nők kb. kétharmada szükségszerűségből indult, nem egy lehetőség kihasználása céljából. (saját bevallás alapján)

6 6 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hogyan jellemezné vállalkozása helyzetét? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi Növekvő vállalkozások: 2000-ben vagy később alakul- tak; Ipari és szolgáltató cégek; év közötti tulajdonos; Tulajdonos nagyon sokat dol- gozik a vállalkozásban; Jellemző, hogy néhány nagy és sok kis vevőjük van.

7 7 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hogy alakult a vállalkozása nyeresége 2007-ben? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

8 8 Mikro-vállalkozások Magyarországon Vett már részt közös beszerzésben, értékesítésben, termelésben, fejlesztésben, pályázásban ? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

9 9 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hol van a piaca? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

10 10 Mikro-vállalkozások Magyarországon A vállalkozás vett már igénybe bankhitelt? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

11 11 Mikro-vállalkozások Magyarországon Vett már fel személyi vagy háztartási kölcsönt a vállalkozás érdekében? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

12 12 Mikro-vállalkozások Magyarországon Tervezi-e ebben az évben vállalkozása bővítését? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

13 13 Mikro-vállalkozások Magyarországon Miből finanszírozza bővítéseit? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

14 14 Mikro-vállalkozások Magyarországon Miből finanszírozza a tervezett bővítést? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008

15 15 Mikro-vállalkozások Magyarországon Szükségesnek érzi-e, hogy szervezett formában vállalkozói ismereteket tanuljon? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi Elsősorban a képzettebbek érzik szükségét a tanulásnak: év közötti felsőfokú végzettsé- gűek.

16 16 Mikro-vállalkozások Magyarországon Milyen képzésre lenne szüksége? (bázis: aki szükségét érzi tanulásnak, 19%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

17 17 Mikro-vállalkozások Magyarországon Van-e Önnek… (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

18 18 Mikro-vállalkozások Magyarországon  Kb „főállású” mikro-vállalkozás működik Magyarországon.  Közel 60%-uk korai vállalkozás.  Több, mint 50%-uk nem lehetőség kihasználására jött létre, hanem szükségből.  Többségük nyereséges, de alacsony a nyereségük.  Alacsony fokú együttműködés jellemzi őket. (Csak kb. egyharmaduk vett már részt együttműködésben.)  Túlnyomórészt a saját településükre termelnek, egy éven belül csak 13% tervez bővítést.  A bővítés finanszírozására csak 14% tervez bankhitelt felvenni. (Inkább a nyereséget forgatják vissza vagy a családi megtakarításra alapoznak.) Összefoglalás

19 19 Mikro-vállalkozások Magyarországon  Sokkal többen vesznek fel személyi hitelt a vállalkozás finanszírozására, mint vállalkozói hitelt. Az előbbit főleg az 1990 előtt létrejött, hanyatló vállalko- zások, utóbbit a 2000 előtt alakult növekvő vállalkozások. Mindkét hitelt nagy arányban veszik fel a családi cégek, amelyekben a tulajdonos sokat dolgozik.  A mikro-vállalkozások nagyon kevéssé tudatosak: üzleti terve, márkaneve, tanácsadója csak kis részüknek van. Nincs igényük vállalkozói ismeretek tanulására.  A vállalkozások 16%-a növekvő vállalkozás, akik jellemzően  2000-ben vagy később jöttek létre;  év közötti felsőfokú végzettségű, nagyon sokat dolgozó tulajdo- nosuk van;  néhány nagy és sok kisebb vevővel rendelkeznek;  sokkal tudatosabban működnek, mint az átlagos mikro-vállalkozás. Összefoglalás

20 20 Mikro-vállalkozások Magyarországon  A növekvő vállalkozások beazonosítása, és számukra testre szabott szolgál- tatások nyújtása, hitelkonstrukciók elérhetővé tétele.  A többi mikro-vállalkozás esetében:  Testre szabott termékek, fókuszált információs csatornák, közös nyelv.  Amire igényük van: időtakarékos megoldások, vállalkozásfejlesztési ta- nácsadás.  Amire szükségük van: képzés (elsősorban pénzügyi és kombinált képzések), kapcsolatteremtési lehetőségek biztosítása.  Fontos: a mikro-vállalkozások tudatossága és versenyképessége nagyon hatékonyan fejleszthető, ha szakszerű segítséget kapnak tanácsadás, képzés, kamatoztatható kapcsolatok formájában. Javaslatok a SEED tapasztalatai alapján


Letölteni ppt "Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL-0378 1024 Budapest, Rómer Flóris u. 22-24. Telefon: (1) 212 21 79;"

Hasonló előadás


Google Hirdetések