Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bankolás az [origo] szemszögéből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bankolás az [origo] szemszögéből"— Előadás másolata:

1 Bankolás az [origo] szemszögéből
Gyertyánfy Miklós, üzletfejlesztési menedzser, T-Online Magyarország eMoney szimpózium, október 4.

2 I/1. Internet banking Magyarországon
Bár lassuló ütemben, de továbbra is dinamikusan növekszik az internethasználat és ezzel párhuzamosan az internet banking használat Magyarországon. Az internetezők körében folyamatosan nő az online bankolók aránya (2002: 19% : 35%). Növekedési ütem 2003 2004 2005 2006v Internethasználó +29% +20% +17% +15% Lakossági internetbankoló +41% +44% +54% +23% Vállalati internetbankoló +74% +37% +51% +24% Forrás: T-Online; GKI-T-Mobile-Sun kutatás

3 I/2. Kik bankolnak az inteneten?
Az [origo] saját látogatói körében végzett kutatás alapján: Jellemzően a fiatalabb, magasabb végzettségű, városiak érdeklődnek az internet bankolás iránt Nincs domináns eltérés az [origo] látogatók és az internet bankolás iránt érdeklődők demográfiájában Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, július

4 I/3. Melyek az elutasítás okai?
Internetbank használat terve a jelenleg nem használók körében Online bankolás elutasításának okai A megkérdezett internetezők közel fele továbbra sem tervezi az internet banking szolgáltatás igénybe vételét. Az elutasítás leggyakoribb okaként a visszaélésektől való félelmet említették. Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, július

5 Szolgáltatás választás szempontjai az online bankolók körében
I/4. Mi fontos az internet bankolást választók számára? Szolgáltatás választás szempontjai az online bankolók körében Az internet bankot használók döntő többsége számára a szolgáltatás biztonsága a legfontosabb szempont. Másodlagos szempontnak a költségek és az elérhető szolgáltatás köre tekinthető. online banki szolgáltatás biztonsága online banki szolgáltatás költségei online banki szolgáltatások köre online banki ügyintézés egyszerűsége Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, július

6 II/1. A netbank modell Fiók nélküli működés – árazás előny (‘fapados modell’) Transzparens, világos, a banki tradíciókkal szakító online kommunikációs stílus és megjelenés Korlátozott termékstruktúra: Retail termékek Húzótermék a számlavezetés (megtakarítási és folyószámla), de hitelek, befektetések és biztosítás is Fizikai jelenlét is van: - 24 órás call center Agresszív marketing tevékenység (pl offline hirdetések, szponzoráció) Jelentős piaci sikerek: ING Direct (USA, Németország, Nagy-Britannia stb.) – 4.2M ügyfél Egg.com (Nagy-Britannia) – 3.1M ügyfél

7 Bankszámlával rendelkező 15 évesnél idősebb felnőttek aránya
III/1. Hogyan adaptálható a netbank modell Magyarországon? A hazai piac számos sajátossággal bír, ami miatt a külföldi modell nálunk csak korlátozottan, a sajátosságok figyelembe vételével működik. Ilyenek: Bankszámlával rendelkező 15 évesnél idősebb felnőttek aránya Internetes kultúra: alapvető fontosságú az egyszerűség, az áttekinthetőség, a biztonság, a megbízhatóság az ügyfeleknek Pénzügyi kultúra: az ügyfeleknek segítségre, speciális magyarázatra van szüksége Pénzmosás elleni törvény: szükség van fizikai ügyfél azonosításra, valamilyen országos hálózatra Piaci verseny: sokkal intenzívebb marketing kommunikáció kell az érvényesüléshez Forrás: Gfk Hungária, 2005.

8 A legnagyobb portálok napi egyedi látogatottsága 2006. október 2.
IV/1. Az [origo] klikkbank projekt 1. T-Online tender kiírása (2005. tavasz) Stratégiai bank partner választása az [origo] számára Retail banki termékek fejlesztése és értékesítése [origo] brand alatt Tender győztes: ERSTE Bank Hungary Együttműködési megállapodás Önálló brand létrehozása („[origo] klikkbank”) A T-Online szerepe a portálépítés és online marketing, az ERSTE Bank szerepe a banki szolgáltatási háttér és az ügyfél azonosításhoz szükséges fiókhálózat biztosítása Hazánkban egyedülálló együttműködés online portál és bank között. Előkészítési projekt Első szolgáltatások indulása: december 8. Fokozatos termék bevezetés (2005. dec – júl) 14 termék A legnagyobb portálok napi egyedi látogatottsága október 2. Forrás: Medián WebAudit

9 IV/2. Az [origo] klikkbank termékei

10 IV/3. Az [origo] klikkbank márka
Az [origo] klikkbank márkajellemzői Fiatal, internetező, közép- és felsőfokú végzettségűeknek szól Árazásában kedvezőbb a konkurenciánál Webes stílusú kommunikáció és design Segítő, tanácsadó jelleg Az [origo] projekt célkitűzései Néhány év alatt jelentős, a kisebb lakossági bankokhoz mérhető ügyfélkör felépítése Érdemi banki bevételek, nyereség generálása Az internet használat és egyúttal a pénzügyi kultúra, online bankolás előmozdítása, propagálása

11 IV/4. Néhány érdekesség Kik az ügyfeleink?
Célcsoport: AB státuszú fiatal felnőttek akik 2. banki kapcsolatként veszik igénybe az [origo] klikkbankot Jellemző ügyfél: 35 és 45 év közötti, vidéki férfi Internetes vásárlás aránya magas (46%) Mikrovállalati számlacsomag sikere Havi számlavezetési díj 490 Ft Jellemzően vidéki, férfiak vezette, 4-5 éve működő cégek Hitelek elmaradó eredménye Sok igénylés, kevés kiutalás Hitelképtelenek próbálkozása Folyamatok, internetes értékesítés támogatás felértékelődése

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Bankolás az [origo] szemszögéből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések