Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI."— Előadás másolata:

1 2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI STÍLUSOK 6.IDŐMENEDZSMENT - ZH 7.VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK

2 „Szeretünk jó csapatban húzni….”

3 PROBLÉMA FELVETÉS

4 MINT A FOCI ESETPÉLDA KÉRDÉSEK: 1. Mi a probléma vezetői szemszögből? 2. Miért alakult ki a probléma? 3. Egy javasolt megoldás. Indoklás…

5 MEGÁLLAPÍTÁSOK

6 A CSOPORT FEJLŐDÉSÉNEK MODELLJE FORMÁLÓDÁS FORMÁLÓDÁS VIHAR VIHAR NORMÁK KIALAKULÁSA NORMÁK KIALAKULÁSA TELJESÍTÉS TELJESÍTÉS FORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS

7 ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA

8 A CSOPORT FOGALMA A CSOPORT FOGALMA KÉT VAGY TÖBB EMBER – KÖZÖS CÉL ÉRDEKÉBEN CSELEKSZIK, EGYÜTTMŰKÖDIK, EGYMÁSRAUTALTAK, AZ ÖSSZETARTOZÁS FELISMERÉSÉVEL ÉS ELFOGADÁSÁVAL A CSOPORT FAJTÁI A CSOPORT FAJTÁI FORMÁLIS - INFORMÁLIS A CSOPORTALKOTÁS MÓDJA FÜGG A CSOPORTALKOTÁS MÓDJA FÜGG CSOPORT CÉLOK, CSOPORT JELLEMZŐK (TAGOK ÉS VEZETŐK SZÁNDÉKA, KÉPESSÉGEK, FELKÉSZÜLTSÉG, SZÁNDÉKOK, EGYÉNI CÉLOK, ELVÁRÁSOK…), KÜLSŐ FELTÉTELEK CSOPORT CÉLOK CSOPORT CÉLOK PL: TELJESÍTMÉNY, HATÉKONYSÁG, SZAKMAI FEJLŐDÉS (FORMÁLIS) ÖSSZETARTOZÁS, BIZTONSÁG, FEJLŐDÉS, SZEMÉLYES ÉRDEKEK ÉRVÉNYESÜLÉSE (INFORMÁLIS)

9 A CSOPORT TELJESÍTMÉNYE FÜGG KÜLSŐ FELTÉTELEK KÜLSŐ FELTÉTELEK SZERVEZETI STRATÉGIA SZERVEZETI STRATÉGIA CÉLOK CÉLOK FÜGGELMI VISZONYOK FÜGGELMI VISZONYOK A MŰKÖDÉS SZABÁLYAI A MŰKÖDÉS SZABÁLYAI ERŐFORRÁSOK ERŐFORRÁSOK MUNKAKÖRNYEZET MUNKAKÖRNYEZET TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS ‘HR’ ESZKÖZÖK ‘HR’ ESZKÖZÖK BELSŐ FELTÉTELEK A CSOPORTOT ALKOTÓ EGYÉNEK A CSOPORT SZERKEZETE (STRUKTÚRA) A CSOPORT FEJLETTSÉGE FOLYAMATOK FELADAT

10 A CSOPORT BELSŐ SZERKEZETE NAGYSÁGA SZERINT NAGYSÁGA SZERINT KÉTFŐS KÉTFŐS JELENTŐS EGYMÁSRAUTALTSÁG JELENTŐS EGYMÁSRAUTALTSÁG HÁROMFŐS HÁROMFŐS BEFOLYÁSOLÁS, HATALMI TÖREKVÉS, KONFLIKTUSOK BEFOLYÁSOLÁS, HATALMI TÖREKVÉS, KONFLIKTUSOK KISCSOPORT KISCSOPORT 4-15 FŐ, LÉTSZÁM NŐ, EGYÜTTMŰKÖDÉS NEHEZEDIK, 4-15 FŐ, LÉTSZÁM NŐ, EGYÜTTMŰKÖDÉS NEHEZEDIK, MUNKAMEGOSZTÁS, SZAKOSODÁS MUNKAMEGOSZTÁS, SZAKOSODÁS 5-8 FŐ OPTIMÁLIS 5-8 FŐ OPTIMÁLIS NAGYCSOPORT NAGYCSOPORT 15 FŐ FELETT 15 FŐ FELETT TÖBB KONFLIKTUSRA ADÓDIK LEHETŐSÉG TÖBB KONFLIKTUSRA ADÓDIK LEHETŐSÉG INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT JELENTŐSÉGE! INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT JELENTŐSÉGE! SZAKOSODÁS, SPECIALIZÁCIÓ SZAKOSODÁS, SPECIALIZÁCIÓ VESZÉLY: KLIKKEK, ELLENÉRDEKELT ALCSOPORTOK VESZÉLY: KLIKKEK, ELLENÉRDEKELT ALCSOPORTOK

11 CSOPORT ÖSSZETÉTEL CSOPORT ÖSSZETÉTEL JELENTŐS TELJESÍTMÉNY BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ HASONLÓ TULAJDONSÁGOK HASONLÓ TULAJDONSÁGOK SZINERG HATÁSOK ÉRVÉNYESÜLÉSÉT SEGÍTIK SZINERG HATÁSOK ÉRVÉNYESÜLÉSÉT SEGÍTIK ELTÉRŐ TULAJDONSÁGOK, VÁLTOZATOSSÁG ELTÉRŐ TULAJDONSÁGOK, VÁLTOZATOSSÁG KOMMUNIKÁCIÓS NEHÉZSÉGEK, FLUKTUÁCIÓ, KONFLIKTUSOK KOMMUNIKÁCIÓS NEHÉZSÉGEK, FLUKTUÁCIÓ, KONFLIKTUSOK ELŐNY: KREATÍV FELADATOK, PROBLÉMAMEGOLDÁS ELŐNY: KREATÍV FELADATOK, PROBLÉMAMEGOLDÁS CSOPORT MŰKÖDÉS CSOPORT MŰKÖDÉS BELSŐ GONDOLKODÁSI RENDSZER KIALAKULÁSA BELSŐ GONDOLKODÁSI RENDSZER KIALAKULÁSA ÉRTÉKEK (JELENTŐS IRÁNYÍTÓK) ÉRTÉKEK (JELENTŐS IRÁNYÍTÓK) VISELKEDÉSI NORMÁK (ELVÁRT, ILL. ELUTASÍTOTT VISELKEDÉS, MAGATARTÁS) – A FENNMARADÁS, EGYÜTTMŰKÖDÉS, MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ÉRDEKÉBEN VISELKEDÉSI NORMÁK (ELVÁRT, ILL. ELUTASÍTOTT VISELKEDÉS, MAGATARTÁS) – A FENNMARADÁS, EGYÜTTMŰKÖDÉS, MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ÉRDEKÉBEN NORMÁK (+,-) NORMÁK (+,-) - TELJESÍTMÉNY NORMÁK (MIT, HOGYAN TESZÜNK) - ERŐFORRÁS ELOSZTÁSRA VONATKOZÓ (KI, MIT) - KÜLSŐ MEGJELENÉS (VISELKEDÉS, ÖLTÖZÉK, STÍLUS) - INFORMÁLIS KÖZÖSSÉGI (ÍRATLAN SZABÁLYOK) KONFORMITÁS (NORMÁK ELFOGADÁSA, AZONOSULÁS) KONFORMITÁS (NORMÁK ELFOGADÁSA, AZONOSULÁS)

12 AZ EGYÉN HELYE A CSOPORTBAN AZ EGYÉN HELYE A CSOPORTBAN STÁTUSZ STÁTUSZ RANGSOR, RELATÍV POZÍCIÓ SZEREPEK SZEREPEK VISELKEDÉSI ELVÁRÁSOK – SZEREP ELVÁRÁSOK A STÁTUSZHOZ (MAGÁNÉLETI SZEREPEK, MUNKAHELYI SZEREPEK, KÖZÖSSÉGI SZEREPEK) SZEREP ELVÁRÁSOK SZEREP KONFLIKTUSOK SZEREPTORLÓDÁS KÖVETELMÉNYEK KÖVETELMÉNYEK NORMÁK ELFOGADÁSA ILLESZKEDÉS A SZABÁLYZATHOZ RÉSZVÉTEL A MUNKAMEGOSZTÁSBAN STÁTUSZOK ÉS SZEREPEK ELFOGADÁSA ALKALMAZKODÁSKOMPROMISSZUMKÉSZSÉG KÍNÁLT ELŐNYÖK KÍNÁLT ELŐNYÖK CÉLOK ELÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGE, ELISMERÉS CÉLOK ELÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGE, ELISMERÉS ÖSSZETARTOZÁS, TÁMOGATÁS, BIZTONSÁG ÖSSZETARTOZÁS, TÁMOGATÁS, BIZTONSÁG ELÉGEDETTSÉG A STÁTUSSZAL, SZEREPPEL, FEJLŐDÉS ELÉGEDETTSÉG A STÁTUSSZAL, SZEREPPEL, FEJLŐDÉS

13 AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS A KÖZÖS CÉL ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN EGYÜTTMŰKÖDNEK A TAGOK MUNKASZERVEZETEKBEN – A SZERVEZETI CÉLOK HATÁROZZÁK MEG A CSOPORTOK CÉLJÁT + AZ EGYÉNI ÉRDEKELTSÉG RENDSZERÉT A FELADATOK ÖSSZETETTEK – SZAKMAI MUNKAMEGOSZTÁS SZÜKSÉGES AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS JELLEMZŐI AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS JELLEMZŐI KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓ GONDOLATOK-, INFORMÁCIÓK CSERÉJE, KÖZÖS ÉRTELMEZÉSE KÉTOLDALI FOLYAMAT ADÓ-ÜZENET-KÓD-CSATORNA-DEKÓD-FOGADÓ-VISSZACSATOLÁS KOORDINÁCIÓ KOORDINÁCIÓ TEVÉKENYSÉG ÖSSZEHANGOLÁS (TÉRBEN, IDŐBEN) FOLYAMAT TERVEZÉS, ELŐKÉSZÍTÉS, ZAVARÉSZLELÉS, - ELHÁRÍTÁS, RENDKÍVÜLI HELYZETEK KEZELÉSE, KONFLIKTUSOK KONFLIKTUSOK FESZÜLTSÉG, ELLENTÉT (ÉSZLELÉS, ÉRZELMI REAKCIÓ, CSELEKVÉS) OKOK: SZEMÉLYISÉG JELLEMZŐK, ÉSZLELÉSI,- ÉRDEK KÜLÖNBSÉGEK, KÖZELSÉG, TÁVOLSÁG, EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÉNYSZER, VERSENGÉS MEGOLDÁS: ELFOGADÁS, ALKALMAZKODÁS, PROBLÉMA MEGOLDÁS

14 HATALOM GYAKORLÁSA HATALOM GYAKORLÁSA FÜGGŐ VISZONY AZ ÉRINTETTEK KÖZÖTT ALAPJA: SZŰKÖSSÉG, BIZONYTALANSÁG A HATALOM FORRÁSAI: - SZEMÉLYES HATALOM FORRÁSOK - PL: A SZEMÉLYISÉG EREJE, TUDÁS, INFORMÁCIÓK BIRTOKLÁSA - SZERVEZETI HATALOM - PL: HIERARCHIA SZERINTI POZÍCIÓ (TÖRVÉNYES JOGOKKAL JÁR) - SZERVEZETEN KÍVÜLI FÜGGŐSÉGEK - PL: ERŐFORRÁSOK MEGSZERZÉSE, ELOSZTÁSA, KRITIKUS KÜLSŐ INFORMÁCIÓK,

15 ÚTRAVALÓ A GYAKORLAT SZÁMÁRA

16 CSOPORTALAKÍTÁS CSOPORTALAKÍTÁS Ismerd meg a feladatot! Ismerd meg a feladatot! Határozd meg a szükséges képességeket! Határozd meg a szükséges képességeket! (+ a mérés módját) (+ a mérés módját) Körültekintő toborzás Körültekintő toborzás Világos célkitűzés Világos célkitűzés Lehetőség a viharra Lehetőség a viharra Értékek közvetítése (szóban, példával) Értékek közvetítése (szóban, példával) Motiváció (benne: jutalmazás) Motiváció (benne: jutalmazás) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Visszajelzés Visszajelzés Fejlesztés Fejlesztés

17 RÉGI CSOPORT – ÚJ VEZETŐJE RÉGI CSOPORT – ÚJ VEZETŐJE Ismerd meg a kialakult működést! (SWOT) Ismerd meg a kialakult működést! (SWOT) Ismerd fel a vezető erőket! (Informális) Ismerd fel a vezető erőket! (Informális) Kapcsolat – elismerés, világos kommunikáció, példamutatás Kapcsolat – elismerés, világos kommunikáció, példamutatás Világos célkitűzés, elvárások, következmények Világos célkitűzés, elvárások, következmények Mi változik, miért változik, hogyan segíted Mi változik, miért változik, hogyan segíted Lehetőség a viharra Lehetőség a viharra Értékek közvetítése (szóban, példával) Értékek közvetítése (szóban, példával) Motiváció (benne: jutalmazás) Motiváció (benne: jutalmazás) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Visszajelzés Visszajelzés Fejlesztés Fejlesztés BIZALOM

18


Letölteni ppt "2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések