Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28."— Előadás másolata:

1

2 A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.

3 2 Web:

4 A víziutak, közutak és vasutak találkozása, a trimodalitás fenntartása 3

5 4

6 Integráció az EU belvízi hálózatába 5

7 A Magyar Dunai Kikötők Szövetsége 23 tag (85%), 5 millió tonna, Független érdekképviselet, szakmai információk, kapcsolatok, továbbképzés, általános szolgáltatási feltételek 6

8 Kikötők a Dunán

9 Verseny vagy kooperáció? 52 kikötő szolgáltat adatokat 23 tagunk (Magyar Közforgalmi Kikötők) 3 OKK (National Public Ports) 7 TEN-T kikötő Minden kikötőnk segítségért kiált 8

10 Van jövőnk?

11 Duna Stratégia: Közlekedési miniszterek együttműködése a hajózhatóság érdekében. És mi Magyarok hova álljunk ? EUROPEAN COMMISSION, Luxembourg, 7 June 2012 The declaration reasserts existing obligations to maintain the fairway to a good standard and undertakes measures to tackle problems like low water or ice. The ministers of Austria, Bulgaria, Croatia, Germany, Moldova, Romania and Slovakia signed the declaration, while Serbia and BiH have sent letters of support for the declaration. Hungary has not yet signed the declaration. The ministers agreed to meet again, and to co-ordinate actions through the structures of the Danube Strategy and the Trans-European Transport Network Coordinator for Inland Waterways. Vice-President and Commissioner for Transport Siim Kallas said: "Last year's navigation blockages caused more than €6 million worth of losses. Interruptions to shipping on the Danube can be avoided by better maintenance, better communication and better monitoring. Today's declaration is an excellent step forward. We look forward to Hungary adding its signature in due course." Commissioner for Regional Policy Johannes Hahn added: "The Danube is a vital artery through the region, with the potential to help boost jobs and growth. Predictable conditions for shipping are essential to build confidence in this competitive and environmentally friendly form of transport. The agreement reached so far shows the added value of the Danube Strategy. I hope to meet the Hungarian infrastructure minister later this month to discuss Hungary's outstanding concerns.” 10

12 Lesznek támogatások a Magyar Közforgalmi Kikötők fejlesztéséhez 11

13 A küldetés Alapja A Magyar Nemzeti Közlekedési-, Logisztikai- és Hajózási Stratégia A z Európai Közlekedési Hálózatok Fejlesztése „White Paper”, EU Bizottság promóciója a multi-modalitás érdekében Fejlesztendő A vízoldal, vasút és közút együttműködése, a meglévő infrastruktúra a trimodalitás jegyében Kikötői alapok: Hajózóút (kotrás), partfalak, rakpart (alkalmas), alapfelszerelések (bita, lépcső), Kikötői közlekedési infrastruktúra belső vasúti- és közúti hálózat, mérlegek, Megváltoztatni a közlekedési munkamegosztást 2 % -ról 10%-ra A Közlekedés adó-, díj- és járulékrendszere a tényleges hatásokat és költségeket kell, hogy fedezze ! 12

14 A Duna szabályozása nélkül hiába fejlesztünk. 13 Dont be blind to the future Drink or drive!

15 14

16 Komplex vízkészlet gazdálkodás kell !! Pan-European 14 ország érintett, nem csak Magyarország, nem csak a Hajózás Ivóvíz, ipari víz (Paks) Öntözés, talajvíz, árvíz EnergiatermelésSport, turizmus Környezetvédelem Hajózás, hajóépítés, logisztika 15

17 Melyik jobb? 16

18 Víz nélkül nem megy! 17 Vice-President and Commissioner for Transport Siim Kallas said: "Last year's navigation blockages caused more than €6 million worth of losses. Interruptions to shipping on the Danube can be avoided by better maintenance, better communication and better monitoring

19 -- = 151 nap/év  az év 41%-ban

20 - 464 mto mto 550 € / nap  évi 80 nap  € 1000 € / nap  évi 71 nap  €

21

22 Vacak évben (2011)  € bevétel Vacak évben (2011)  4,6 millió mto áruforgalom Hajónkénti bevételkiesés: € € 2,5 m átlagos merüléssel  € bevétel Szerencsés évben (2010)  6,9 milló mto áruforgalom Missing in action  16 % a Hajózásban  33 % a Kikötőkben Kikötőinkben hiányzik: 2,3 millió mto/12 millió €

23 Sokan vagyunk, de nem … 22

24 A Duna deltájában is … 23

25 Ahogy a Bencések, „Imádkozzunk és Dolgozzunk” 24


Letölteni ppt "A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések