Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1.4. Fordítás, szerkesztés, az objektumkönyvtár használata.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1.4. Fordítás, szerkesztés, az objektumkönyvtár használata."— Előadás másolata:

1 1.4. Fordítás, szerkesztés, az objektumkönyvtár használata

2 Amikor bekapcsoljuk a számítógépet elindul az operációs rendszer, amely biztosítja a gép és a felhasználó közti kommunikációs lehetőséget. Az operációs rendszer betölti a memóriába a programot, majd elindítja és a program futásának végeztével visszakapja a vezérlést. Minden magas szintű nyelvnek van egy fordítóprogramja (compiler), mely a programot gépi kóddá alakítja. Inputja- az általunk magasszintű nyelven megírt forrásprogram Outputja- a lefordított tárgykód ( a fordítási hibák listája)

3 A fordító elemzi először a szöveget, kiveszi belőle a felesleges információkat (megjegyzéseket, szóközöket), majd ellenőrzi az utasítások helyességét, hiba esetén figyelmeztet, a talált hibánál leáll, abbahagyja a fordítást. A fordító egy szimbólumtáblát készít a programozó által definiált változók, hivatkozások neveit és a tárgykód címeit tartalmazza. Minden fordítási lépésnek megvan a maga outputja, ez a végső eredmény, a gépi kódú utasításokat tartalmazó tárgykód, miután a lefordított kód futtatható. Forrás programFordító programFordítási hibák Tárgykód

4 Tehát megírjuk a forrásnyelvet, majd a fordítóprogrammal lefordítjuk. Futás közben előfordulhatnak olyan hibák, amelyek a program leállásához vezetnek, ezek a futási hibák (runtime error). Program futása: InputOutput Adatok Futó program AdatokFutási hibák

5 A Turbo Pascal programkönyvtárai Unit-ok Unit= különleges programkönyvtár, eljárások, függvények, konstansok, típusok, változók halmaza, melyek beépíthetők az írott programba. Ha Unit-ban lévő eljárásokat, függvényeket használunk, akkor az őket tartalmazó unit nevét meg kell adnunk a program elején a „uses” foglalt szó után. Ezzel elértük, hogy a unit- ban lévő összes alprogramot használhatjuk, de csak a definiált unit azon részeit, amelyeket használjuk, a Turbo rendszerbeli szerkesztő pedig beépíti a lefordított program kódjába. Unitok alakalmazása nélkül csupán max. 64kbyte méretű lefordított programot lehet létrehozni. Ha unitokat használunk, akkor már az operációs rendszer szab felső korlátot a lefordított programnak, ami 640kbyte is lehet. A Turbo rendszerben találunk: beépített standard unitokat általunk írt saját unitokat.

6 Szintaxisa: Uses unitnév1, unitnév2; Standard Unitok: CRT- (karakteres képernyő kezelése) képernyőt, színeket, ablakokat, billentyűzetet, hangokat generáló chip- et, a képernyős I\O műveleteket kezelő standard eljárásokat, függvényeket, változókat, konstansokat tartalmazza. DOS- a Dos operációs rendszer funkcióit kezelő szubrutinok gyűjteménye GRAPH- több mint 50 grafikus modult, változót, típust valamint bit- orinetált egyenest, pontot rajzoló modult tartalmaz SYSTEM- dinamikus memóriafoglalás, lebegőpontos és string kezelő műveletek (write, read) Printer- nyomtatás OVERLAY- a Turbo rendszer átlapolási technikáját biztosítják


Letölteni ppt "1.4. Fordítás, szerkesztés, az objektumkönyvtár használata."

Hasonló előadás


Google Hirdetések