Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TRUEFOOD záró-konferencia 2010. április 15. 1. munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TRUEFOOD záró-konferencia 2010. április 15. 1. munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe."— Előadás másolata:

1 TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe Hersleth, (Matforsk-NOFIMA Mat, Norvégia) november 12.-i előadása alapján TRUEFOOD WP1 partnerek: INRA, IRTA, Nofima Mat, PEGroup, a Genti Egyetem és a Varsói Agrártudományi Egyetem

2 „A hagyományos élelmiszerekhez kapcsolódó fogyasztói érzékelés, elvárások és attitüdök meghatározása, a velük kapcsolatos innováció elfogadtatása”. A Truefood 1. munkacsomag átfogó célja:

3 Kutatási kérdések az 1. munkacsomagban  Mi számít hagyományos élelmiszernek?  Milyen asszociációik vannak a fogyasztóknak velük kapcsolatban?  Milyen innovációk merülhetnek fel ezen a téren?  Meddig mehetünk el a változtatást illetően (és milyen innovációk jöhetnek szóba), hogy az ne legyen kedvezőtlen hatással a hagyományos élelmiszer imázsára?

4 Felmérés  TRUEFOOD fogyasztói adatok  Saját végrehajtás  Internet alapú felmérés  Európai on-line hozzáférési panel  október-november  Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Belgium, Lengyelország, Norvégia  Reprezentatív  életkor, nem és régió szempontjából  n=4.828 értékelhető eset n=800 n=803 n=801 n=826 n=798 n=800

5 A hagyományos élelmiszerek definíciója fogyasztói szemszögből (Belgium, Franciaország, Olaszország, Norvégia, Lengyelország, Spanyolország)

6 „Hagyományos élelmiszer az, amit gyakran fogyasztunk”

7 „vagy bizonyos ünnepekhez és/vagy évszakokhoz kapcsolódik”

8 „amit generációról generációra adnak át”

9 „ami speciálisan készül a gasztronómiai örökségnek megfelelően”

10 „amit érzékszervi tulajdonságai megkülönböztetnek a hasonló termékektől, és ezekről a tulajdonságairól közismert”

11 „egy adott területhez, régióhoz vagy országhoz kapcsolódik”

12 Az európai fogyasztók véleménye a hagyományos élelmiszerekről A felmérés eredményei

13 A hagyományos élelmiszer imázsa Nagyon negatív Se nem pozitív, se nem negatív Nagyon pozitív ,515,625,935,716,016,04  Általános pozitív imázs

14 A hagyományos élelmiszerek imázsa  Tulajdonságok, amik hozzájárulnak ehhez az imázshoz  Magas és állandó minőségi színvonal  Speciális és jó íz  Biztonság  Magas tápérték  Környezetbarát  Támogatja a helyi gazdaságot  És – magasabb árra asszociálnak

15 Szívesen fogadják a fogyasztók az innovációkat a hagyományos élelmiszereknél? Milyen jellegű innovációkat fogadnak el?

16 Az innováció elfogadására vonatkozó felmérés eredményei  23 lehetséges innovációt vizsgáltak  Szándékában áll fogyasztani (elfogadás) ?  Káros a hagyományos imázsra? Kevéssé fogadja el Elfogadja Káros Nem káros 1)Eredetiséget igazoló címke 2)Bio nyersanyagok 3)Biztonság javítása 4)A zsírtartalom csökkentése 5)Az érzékszervi tulajdonságok megőrzésére alkalmas csomagolás 15) Félkész- és készétel 17) Árusítás automatákból 18) Házhozszállítás

17 Összefoglalás  Az európai fogyasztóknak hasonló elképzelésük van a hagyományos élelmiszerekről  A hagyományos élelmiszerről kialakult kép pozitív  Számos esetben nagy kihívást jelent megvitatni a fogyasztókkal, illetve kommunikálni feléjük a „hagyományos élelmiszerek innovációjának” koncepcióját

18 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "TRUEFOOD záró-konferencia 2010. április 15. 1. munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe."

Hasonló előadás


Google Hirdetések