Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása."— Előadás másolata:

1 Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása

2 Amiről szó lesz Hálózat Hálózat Tanuló hálózat – hálózati tanulás Tanuló hálózat – hálózati tanulás Ökoiskola hálózat Ökoiskola hálózat Ekoiskola hálózat? Ekoiskola hálózat?

3 A hálózatok egyidősek az emberiséggel A hálózat egy azonos értékű elemekből álló rendszer, amelyben az elemek különböző módon kapcsolatban állnak egymással. Az elemek lehetnek pontok, emberek, városok, sejtek, számítógépek, honlapok, üzletek, iskolák…

4 A hálózatok: kis világok Karinthy: hat lépés távolság Karinthy: hat lépés távolság Szociálpszichológia: 5,15,35, 80, 150 Szociálpszichológia: 5,15,35, 80, 150 A kisvilágság segít megőrizni a biztonságérzetünket az elidegenedett világban.

5 A hálózatok skálafüggetlenek Annak a valószínűsége, hogy valamely elemnek egy nagyságrenddel több szomszédja legyen, egy nagyságrenddel kisebb. (Pareto: 80/20) A skálafüggetlenség kiszámíthatóvá teszi a kiszámíthatatlant, szépséget és izgalmat hoz az életünkbe.

6 A hálózatok egymásba ágyazottak A paca: messziről pont, közelről maga a végtelen. A paca: messziről pont, közelről maga a végtelen. Egyén és közösség viszonya a társadalomban Egyén és közösség viszonya a társadalomban Az egymásbaágyazottság segít megérteni a világot magunk körül.

7 A hálózatok jellemzője: a gyengén kapcsoltság A gyenge kapcsolatok a hálózat két, egymástól távoli pontját kötik össze. Gyakran változnak. A gyenge kapcsolatok stabilizálják a hálózatokat.

8 Ajánlott olvasnivalók

9 Tanuló hálózatok Tanuló egyén  Tanuló szervezet  Tanuló hálózat jövőkép, folyamatos tájékozódás, személyes kontroll – a mesterségbeli tudás növekedése érdekében együttműködés együttműködés

10 A tanuló hálózatok fő jellemzői I. Cél és téma – „fegyelmezett innováció” Cél és téma – „fegyelmezett innováció” Kapcsolatok – szakmai kultúra; társadalmi tőke Kapcsolatok – szakmai kultúra; társadalmi tőke Együttműködés - tapasztalatcsere Együttműködés - tapasztalatcsere Vizsgálódás – információgyűjtés, reflektivitás Vizsgálódás – információgyűjtés, reflektivitás Irányítás – „leader-full” szervezet: mások teljesítményének a növelése Irányítás – „leader-full” szervezet: mások teljesítményének a növelése

11 A tanuló hálózatok fő jellemzői II. Elszámoltathatóság – a változást a tanárok irányítják, a tanulók teljesítményének javulása érdekében Elszámoltathatóság – a változást a tanárok irányítják, a tanulók teljesítményének javulása érdekében Teljesítménybővítés és támogatás – a teljesítménybővítés és az iskolafejlesztés tervezett stratégiái iskolán belül és intézmények között. A támogató stratégiák túlsúlya a biztos jövő érdekében. Teljesítménybővítés és támogatás – a teljesítménybővítés és az iskolafejlesztés tervezett stratégiái iskolán belül és intézmények között. A támogató stratégiák túlsúlya a biztos jövő érdekében.

12 Az ökoiskola hálózat  Cél és téma  Kapcsolatok  Együttműködés  Vizsgálódás  Irányítás  Elszámoltathatóság  Teljesítménybővítés és támogatás A környezetével tudatosan harmóniában élő szervezet A környezetével tudatosan harmóniában élő szervezet Hírlevél, találkozók, továbbképzések Hírlevél, találkozók, továbbképzések Monitoring Monitoring OKM-KvVM-OFI OKM-KvVM-OFI Fejlesztési terv, pályázat a címre, IMIP Fejlesztési terv, pályázat a címre, IMIP Kritériumrendszer teljesítése Kritériumrendszer teljesítése

13 Ekoiskola hálózat ?  Cél és téma ?  Kapcsolatok - építése, szervezése, működtetése, tartalma ?  Együttműködés – formái, alkalmai, szervezői  Vizsgálódás – eredményes? Jól működik?  Irányítás – MNB? Irányító testület? Karizmatikus vezető?  Elszámoltathatóság – teljesülnek-e a célok? Kritériumrendszer? Cím?  Teljesítménybővítés és támogatás – pályázat? Meghívás?

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések