Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség."— Előadás másolata:

1 Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség

2 Általános megállapítás 1.  A kommunális szolgáltatásokban az esélyegyenlőség terén számos tennivaló mutatkozik. De  nagyon sok helyen rendelkezünk olyan jó példákkal, folyamatos kisebb-nagyobb előrelépésekkel, ami a továbblépés alapjául szolgálhat.

3 Általános megállapítás 2.  Az esélyegyenlőség egyes részterületei abszolút részét képezik a közös értékrendnek, ezért a tudatosságnövelő akcióknak kedvező fogadtatásuk lehet Forrás: Studio Metropolitana 2004.

4 Általános megállapítások 3.  A tudatosságnövelés hatásos! (Egy jó példa a kétkedők számára)

5  A közszolgáltatásokhoz kapcsolódó ügyfélszolgálatok sok helyen nem akadálymentesítettek sem fizikai, sem infokommunikációs szempontból. De:  A szolgáltatások nyújtásában semmiféle egyelőtlenség nem tapasztalható Közműszolgáltatók 1.

6 Közműszolgáltatók 2.  Egyes közműtársaságok kiterjedt ügyfélszolgálati fiókhálózattal szolgálják az egyenlő hozzáférést az információkhoz

7 Közműszolgáltatók 3.  A közszolgáltatások igénybevételével kapcsolatos információnyújtás nem érzékeny az érzékszervi funkciócsökkenésre.  Egyes társaságoknak mintaszerűen akadálymentesített honlapjuk van.

8 Közcélú közlekedés 1.  Az összefüggően akadálymentes közösségi közlekedési hálózatrészek aránya alacsony De  a 670 villamoskocsiból a 40 darab Combino akadálymentes,  a mintegy autóbuszból 344 alacsonypadlós  (akadálymentes fiakkerünk viszont még nincs – bezzeg Bécsben… ) Forrás:

9 Közcélú közlekedés 2.  Elkészültek a metróállomások vakvezető sávjai és  Braille-írásos tájékoztató táblák segítik a tájékozódást a forgalmasabb metróállomásokon. Forrás:

10 BKV alacsonypadlós hálózat Forrás:

11 BKV alacsonypadlós hálózat Forrás:

12 Közlekedés a közutakon  A közterületek akadálymentessége a fővárosi úthálózat nagyobb részén (70-75 %) még nem megoldott  óta minden fővárosi útfelújítás együtt jár a járda-lelépők akadálymentesítésével, jelenleg a fővárosi tulajdonú közúthálózat mintegy egynegyed része tekinthető akadálymentesnek

13 Hogyan tovább 2010-ig? Közműszolgáltatók:  Minden társaság legalább öt területi ügyfélszolgálati irodával rendelkezik  Minden társaság telefonos ügyfélszolgálatán legfeljebb két menügomb megnyomása után élő kapcsolat teremthető  Minden társaság honlapja akadálymentes, vakbarát

14 Hogyan tovább 2010-ig? Közcélú közlekedés:  a buszpark %- alacsonypadlós, a gerincvonalakon 100 %.  Innovációk a metró mélyállomások akadálymentesítésére.  A villamospark további akadálymentesítése  Információs akadálymentesítés

15 Hogyan tovább 2010-ig? Közutak, közterületek:  Akadálymentes közterület- hálózat, összehangolva a BKV akadálymentes járathálózatával  Korlátozott járműforgalmú területek kiterjesztése Akadálymentesítés előtt álló gyalogos útvonalak Akadálymentes gyalogos útvonalak Forrás: Studio Metropolitana 2004.

16 Köszönöm a figyelmet!  Ongjerth Richárd 


Letölteni ppt "Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések