Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10."— Előadás másolata:

1 11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

2 22 felmenő rendszerben 5. évfolyamon, 6.évfolyamon és 7. évfolyamon a 2008/2009-es tanévben; azután tovább 8. évfolyamon

3 33 Tehetségfejlesztés Az 1.,2. csoportban -képességfejlesztés személyiségfejlesztés (pszichológus felmérései alapján) Képességfejlesztés A 3., 4.csoportban -képességfejlesztés ( tehetségfejlesztők felmérései alapján)

4 44 A tehetséggondozás négy variációját kívánjuk követni: 1.) a tehetséges gyerek erős oldalának fejlesztése, 2.) a tehetséges gyerek „gyenge” oldalának kiegyenlítése, 3.) „foglalkoztatási terápia”, légkörjavítás, megelőzés 4.) olyan területek támogatása, amelyek nem a gyerek tehetségével kapcsolatosak.

5 55 A tehetség jellemzői Kognitív (megismerő) Szimbólumok használata Koncentrációs kapacitás Szokatlanul jó memória Fejlődési előnyök Korai érdeklődés a beszéd iránt, korai nyelvfejlődés Kiváncsiság, tanulásvágy Sokrétű érdeklődés Kreativitás

6 66 A tehetség jellemzői Affektív (érzelmi) Fejlett igazságérzet Humorérzék Érzelmi intenzitás Az élet és a halál értelmének felfogása Maximalizmus Sok energia Kötődés

7 77 Viselkedésminta a tehetséges gyerekeknél 1.Tevékenységéhség 2.Kíváncsiság 3.Részt vesz 4.Felfedező 5.Fantázia 6.Fókusz 7.Humor 8.Képszerű 9.Önálló 10.Gondolkodó 11.Mozogva csinál 12.Figyelmes 13.Mások által elismert 14.Összeáll a kép 15.Érzékeny 16.Megoszt -önként jelentkezik 17.Szókincs

8 88 Gazdagítás, dúsítás Mélységben történő gazdagítás Tartalmi gazdagítás Feldolgozási képességek gazdagítása Tempóban történő gazdagítás

9 99 Tanítási órán (kötelező) Az évfolyam minden tanulója képességei szerint a 4 csoport valamelyikébe kerül -ez nem osztály- Így tanulnak magyar matematika, történelem, természetismereti órákon -A többi órán ki-ki a „saját” osztályában tanul.

10 10 A VETÉLKEDŐK JELENTŐS ÉVFORDULÓKHOZ, ESEMÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDNAK VETÉLKEDŐK 10

11 11 ÍRÓ – OLVASÓ TALÁLKOZÓK A GYERMEKOLVASÓK SZÁMOS ISMERT ÍRÓVAL, KÖLTŐVEL TALÁLKOZHATNAK AZ IRODALMI ANKÉTOKON 11

12 12 Tanítási órán kívül délelőtt ( választható 7. osztályban a 6. órában) Tehetségfejlesztés Képességfejlesztés Humán fakultáció - felzárkóztatás Reál fakultáció Második idegen nyelv

13 13 PÁLYÁZATOK A RAJZPÁLYÁZATOK NAGYON NÉPSZERŰEK A GYEREKEK KÖRÉBEN 13

14 14 INTERNET FIESTA AZ INTERNET FIESTÁHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK 10 ÉVE NÉPSZERŰSÍTIK A VILÁGHÁLÓT 14

15 15 Tanítási órán kívül délután ( választható szabadidőben) Műhelyek: –Idegen nyelv –Helytörténet –Népi kismesterségek –Művészet Hétvégi, és egyéb programok: sport, turisztika, kiállítások látogatása, vetélkedő A későbbiekben nyári tábor, vagy Erdei Iskola zárja a tanévi programot lehetőségeink szerint

16 16 OLVASÓTÁBOR A TANÉVZÁRÁST KÖVETŐ OLVASÓTÁBOR TÖBB MINT 20 ÉVES MÚLTRA TEKINT VISSZA 16

17 17 SZABADTÉRI PROGRAMOK A KÖNYVTÁR ÁLTAL SZERVEZETT SZABADTÉRI PROGRAMOKON NEVES ELŐADÓK SZÓRAKOZTATJÁK AZ ÉRDEKLŐDŐKET 17

18 18 szülők megnyerése, engedélyük kérése a felmérésekhez a pszichológus felmérése 4.o. év végén, egyeztetés a tanító nénikkel, szakemberekkel; válogatás, csoportbontás, szülők tájékoztatása, tanítás-tanulás, 4 csoportban az említett 4 tantárgyból kétféle differenciálásban, a felmérések ismétlése évenként; a átjárhatóság lehetőségnek biztosítása szükség esetén, a szülők folyamatos tájékoztatása, „fejlesztése”; a programban való tevékenykedtetésük, 8.o. után a követés lehetőségének megkeresése, közben a pedagógusok önfejlesztése, és szervezett, szakirányú képzése, fejlesztése.

19 19 OVI-DÉLELŐTTÖK AZ OVI-DÉLELŐTTÖK A LEGKISEBBEK OLVASÓVÁ NEVELÉSÉT SEGÍTIK ELŐ 19

20 20 GYERMEKHONLAP A KÖNYVTÁR GYERMEKHONLAPJA 2007-TŐL NYÚJT IGÉNYES KIKAPCSOLÓDÁST A NETEZNI SZERETŐ GYEREKEKNEK 20

21 21 Könyvtári órák,foglalkozások Népmese foglalkozás; csapatverseny; kézművesség Tavaszköszöntő: zene, vers Húsvéti játszóház; húsvéti szokások, tojás írókázása és festése Nyári foglalkozás; nevető versek,Babits, József Attila, Weöres versek Író-olvasó találkozó Kiss Ottó költővel

22 22 Feladatok : -motíválás a tanulásban -általában tanulási módszerek tanítása, -személyiségfejlesztés, -önismereti tréning -kommunikációs képességek fejlesztése -szülők bevonása egyes foglalkozásokba ( lehetőség szerint)

23 23 Köszönöm a figyelmet ! Mitterbach Éva tehetségfejlesztő szakértő 3600.Ózd. Vasvár út 37.


Letölteni ppt "11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10."

Hasonló előadás


Google Hirdetések