Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás."— Előadás másolata:

1 A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás

2 Milyen kívánalmaink lehetnek egy online tanulási keretrendszerrel szemben? Autentikáció (azonosítás, jogosultságok kezelése, meglévó adatbázisok) Hallgatói tevékenység nyomkövetése Teljesítmények rögzítése Számonkérési, vizsgáztatási lehetőségek Kommunikációs szolgáltatások ( , chat, fórumok) Tartalom kezelés új tananyag rendszerbejuttatása tananyag frissítése, karbantartása védelem (szerzői jogvédelem) keresési lehetőség (indexelés, tananyagok közti kapcsolatok figyelése) Publikációs lehetőségek (WEB, mobil eszközök, CD/DVD, nyomtatott anyag) Megfizethetőség

3 Vegyük például a Moodle-t! A Moodle egy szabad forráskódú program, ennek ellenére híres könnyű kezelhetőségéről. Bárki hoozáférhet a rendszer teljes forráskódjához, szabadon változtathatja azt és megismerheti adatbázisszerkezetét. A Moodle moduláris szerkezetű, aminek eredményeképpen egyszerű mind az új kurzusok létrehozása illetve azok tartalommal való feltöltése is. Moodle’s intuitive interface makes it easy for instructors to create courses. Students require only basic browser skills to begin learning. modular object-oriented dynamic learning environment

4 A Moodle felépítése A rendszer azon alapszik, hogy a hallgatóknak bizonyos tevékenységeket kell elvégezni ahhoz, hogy tudásukat fejlesszék. A dolog akkor hasznos, ha a tanuló olyasvalamit csinál, ami mások számára is értékes lehet. Ez jelenthet bármit egy magvas megjegyzéstől egy internetre feltett anyagon keresztül egy teljes szoftvercsomagig. Az elképzelés szerint a rendszerben résztvevő hallgatók és hallgatói csoportok egymással kommunikálva vesznek részt projektekben. Az oktató feladata a megfelelő oktatási agyag elkészítésén kívül az is, hogy ellenőrizzze és értékelje a kiadott projektekhez kapcsolódó hallgatói anyagokat, figyelje és motiválja a hallgatói aktivitást. Martin Dougiamas Ötletgazda és fejlesztő Perth, Ausztrália

5 Futtatási környezet a szerveren: Szükséges szoftverkörnyezet Apache, php, MySQL (Windows, Unix, Linux, MAC OS, NetWare) Futtatási környezet a felhasználó gépén: Tetszőleges böngésző engedélyezett JavaScript és Cookie használattal

6 A Moodle jellemzői Felhasználók Adminisztrátorok Kurzuskészítők (oktató) Oktatók Szemlélődő oktatók Hallgatók Vendégek A rendszer Kategóriarendszer Kurzusmegadás Moduláris felépítés Blokkrendszer Konstruktivizmus

7 A Moodle eszközrendszere I. Szöveges oldal létrehozása Weboldal készítése Hivatkozás fájlra vagy weboldalra Hivatkozás egy könyvtárra Tananyag a Moodle-ban

8 A Moodle eszközrendszere II. Tevékenységek Csevegés Feladat (értékelhető) * Fórum (értékelhető) * Egyszerű választás * Jegyzet (értékelhető) Kérdőív + Lecke (értékelhető) SCORM (értékelhető) Szótár (értékelhető) + Teszt (értékelhető) * Wiki Workshop (értékelhető)

9 A Moodle eszközrendszere III. Kurzusadminisztráció Alapbeállítások “Szóbeli értékelés” Tevékenységek naplózása Résztvevők menedzselése

10 Elérhetőség: webserver.diszk.unideb.hu/moodle Beke Dezső:beke Beszeda Imre:beszeda Cserháti Csaba:cscs Csik Attila:csik Daróczi Lajos:ldaroczi Erdélyi Gábor:gerdelyi Erdélyi Zoltán:zerdélyi Harasztosi Lajos:harasztosi Kis-Varga Miklós:kvarga Kökényesi Sándor:kokenyesi Langer Gábor:langer Szabó István:iaszabo Szabó Sándor:sszabo


Letölteni ppt "A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések