Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2009. június 24.Multimédia az oktatásban 20091  A könyvtárak új helye, szerepe a modern, a multimédiás, a hálózati tanulás időszakában  Szerzői jog és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2009. június 24.Multimédia az oktatásban 20091  A könyvtárak új helye, szerepe a modern, a multimédiás, a hálózati tanulás időszakában  Szerzői jog és."— Előadás másolata:

1 2009. június 24.Multimédia az oktatásban  A könyvtárak új helye, szerepe a modern, a multimédiás, a hálózati tanulás időszakában  Szerzői jog és elektronikus tartalmak kapcsolata

2 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Szerzői jogi megfontolások intézményi repozitóriumok működtetésében Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti Könyvtár

3 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Szerzői jog … és az Internet  Berni Egyezmény (1886)  Egyetemes Szerzői Jogi Egyezmény (1952)  Római Egyezmény (1961)  TRIPS Egyezmény (1994)  WIPO Szerzői jogi szerződés (1996)  EK direktívák (1996, 2001)  évi 76. törvény (Szjt.) és módosításai (nemzeti jogharmonizáció)

4 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A védelem tárgya  Valamely fizikai hordozón rögzített mű: az irodalom, a tudomány, a művészet minden eredeti alkotása  Szoftverek  Adatbázisok (sui generis védelem)

5 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Milyen jog? Ki a jogtulajdonos?  Vagyoni és morális jogok  Szerzőség kérdése

6 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Creative Commons  „Néhány jog fenntartva”  Kompromisszum a teljes tiltás és a teljesen szabad felhasználás között

7 2009. június 24.Multimédia az oktatásban CC licencek: use, share, modify, even commercially

8 2009. június 24.Multimédia az oktatásban 20098

9 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Intézményi repozitóriumok  Open Access mozgalom  Nyílt hozzáférés és a szerzői jog  Intézményi repozitórium működ(tet)ése a jelenlegi hazai szerzői jogi keretek között

10 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Open Access: nyílt hozzáférés Célja:  Olcsó hozzáférés  Nagyobb hatás (idézettség)  Tudományos információcsere felgyorsítása  Saját (intézményi, személyes) kutatások láthatóvá tétele

11 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A nyílt hozzáférés stratégiái 1.Nyílt hozzáférésű (alternatív) folyóiratok, kiadók – „golden road” 2.Szerzői archiválás  Személyes vagy intézeti weblapok  Nyílt hozzáférésű archívumok (intézményi / tudományterületi)

12 2009. június 24.Multimédia az oktatásban

13 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A nyílt hozzáférés módjai 1.Nyílt hozzáférésű (alternatív) folyóiratok, kiadók – „golden road” 2.Szerzői archiválás  Személyes vagy intézeti weblapok  Nyílt hozzáférésű archívumok (intézményi / tudományterületi) „green road”

14 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Kiadói copyright politika és szerzői archiválás (self-archiving)  Pre-print  Post-print (a szerző utolsó saját változata: lektorálás után, tördelőszerkesztés előtt)  Kiadói pdf

15 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Rights of MEtadata for Open archiving

16 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Szerzői jogok

17 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Kutatásfinanszírozók előírása

18 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Copyright szerződések- szerzői kiegészítések

19 2009. június 24.Multimédia az oktatásban

20 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Szabad (?) hozzáférés  Jogi keretek Szjt. 38.§ (5) Szjt. 30.§ 117/2004. Kormányrendelet (51/2001. Kormányrendelet § ) 33/2007. (III.7.) Kormányrendelet 11§ DE Szellemi tulajdon kezelési szabályzata DE Tanulmányi- és vizsgaszabályzat  Szerzői viszonyok

21 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Szerzői viszonyok  Szerző – kiadó  Szerző – munkáltató / kutatásfinanszírozó

22 2009. június 24.Multimédia az oktatásban DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma

23 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A DEA tartalma  Tudományos publikációk  PhD dolgozatok  Szakdolgozatok, diplomamunkák  Digitalizált dokumentumok  Oktatási segédanyagok  Előadások, dokumentációk, emlékeztetők, szabályzatok, videók…

24 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A DEA szerkezete

25 2009. június 24.Multimédia az oktatásban  Hozzáférési szintek definiálhatók cím és szerző metaadatok teljes szöveg  Hozzáférés korlátozása IP tartományokra / számokra személyekre (felhasználónév-jelszó) adott kurzusok hallgatói

26 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Alap-adatok

27 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Adatrekord

28 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Teljes metaadat-rekord (DC)

29 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Teljes szöveg

30 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Nem hozzáférhető dokumentum

31 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A DEA-t a Google indexeli

32 2009. június 24.Multimédia az oktatásban A DEA tartalma megtalálható  Magyar Digitális Képkönyvtár  DART-Europe  DRIVER  (Europeana)

33 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Magyar Digitális Képkönyvtár

34 2009. június 24.Multimédia az oktatásban DART-Europe

35 2009. június 24.Multimédia az oktatásban DRIVER: Digital Repository Infrastructure Vision for European Research

36 2009. június 24.Multimédia az oktatásban Köszönöm a figyelmet! Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti Könyvtár


Letölteni ppt "2009. június 24.Multimédia az oktatásban 20091  A könyvtárak új helye, szerepe a modern, a multimédiás, a hálózati tanulás időszakában  Szerzői jog és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések