Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov www.regionmidtjylland.dk Egy képzés a tanulásért Conference 28.06.2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov www.regionmidtjylland.dk Egy képzés a tanulásért Conference 28.06.2011."— Előadás másolata:

1 XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference

2 2 ▪ Hogyan készülhetnek fel a szakdolgozók a „recovery” orientált szemléletmódra a képzési program során?

3 3 ▪ Első válasz Nem taníthatunk meg bárkit a kompetens viselkedésre A tanítás nem jelent automatikus tanulást is egyben

4 4 ▪ Második válasz A megszerzett új ismereteket nem tudjuk azonnal a gyakorlatban is alkalmazni: Akadályok : - Az adott kultúra ismeretének hiánya pl. ellenállás, hagyományok, szerepek -A releváns tanulási keret hiánya pl. idő, vezetés, szükséglet

5 Harmadik válasz A kompetens viselkedés tanulható ….és több tényezőtől is függ…. Igen, ez lehetséges Nem, mivel erre nincs garancia Fontolóra kell vennünk, hogy mit, miért és hogyan és el kell kezdenünk 5 ▪

6 6 ▪ Mit jelent a tanulás? 1. Tanulás = ismerni és felismerni egy anyagot Kognitív folyamat 2. Tanulás = ismerni és képviselni is egyben egy anyagot, témát Kognitív és szociális folyamat 3. Tanulás = ismerni és használni Kognitív, szociális és professzionális folyamat

7 7 ▪ A tanulás okozta „következmények” Az, aki megtanult valamit, másképen fog utána cselekedni Mads Hermansen, Voksenpædagogisk Opslagsbog

8 8 ▪  Ismerni egy releváns dolgot…………………tudás  Tudni használni a tudást…………… képesség  Akarni használni a tudást……………… attitűd  A kompetencia egy olyan fajta tudás amelyet egy konkrét feladat megoldásához használunk Az oktatás remélhetőleg minden résztvevőn nyomot hagy És a munkahelyen is érezteti hatását Kompetencia fejlesztés

9 9 ▪ A fejlődés vonatkozásai Több komponensből álló -Egyének/ diákok -Csoportok / kollégák -szervezet / a manager / a kliensek…. A szándékos cselekvés és „A +..” = „ami történik”

10 10 ▪ Akadályok: a tanulás elmarad I Három ok: 1. Helytelen információ a tartalmat illetően 2. Ellenállás a motiváció hiányában 3. Ellenállás a szociális kapcsolat teremtésben Knud Illeris

11 11 ▪ Akadályok: a tanulás elmarad II Három olyan tényező amely megakadályozza a tanulókat az új ismeret megszerzésében: 1. Elutasítja maga a téma megvizsgálásának lehetőségét - „Igen, ezt már tudom..” 2. A megfontolás hiánya: - „Igen, talán van valami abban amit tanulok, igen..de..” 3. Az elfogadás hiánya: - „számomra ez nem releváns” Peter Jarvis

12 12 ▪ Hogyan tanuljunk a képzési programokon? A képzésnek hasznosnak kell lennie: - A résztvevő(k) számára - A munkahely számára Hogyan lehetséges ez?

13 13 ▪ Oktatás és gyakorlat közötti összjáték Iskola Cél: megtanítani valakinek valamit Munkahely Cél: a feladatok megoldása A cél: több és új cselekvési lehetőséget adni lehetőséget adni

14 14 ▪ Lehetséges interakciók: Az interakció három különböző elméleten, logikán alapulhat: 1. Az alkotási logika – munkahelyi szükségletek 2. Iskolai logika – az elmélet alkalmazása, általános oktatás és képzés megszerzése 3. Résztvevői logika – a gyakorlati hasznon alapul,mi az ami használható, mi az ami érdekes a részvevő számára

15 15 ▪ Munkahelyi logika A cél a szóban forgó feladat megoldása Valami új produktum szükséges = A feladatokat el kell végezni és fejlődni kell A munkahelyek azt várják el, hogy dolgozóik képezzék magukat a kitűzött célok elérése érdekében Pl. szervezet fejlesztés, a napi munka optimalizálása

16 16 ▪ Iskolai logika A cél az, hogy megtanítsanak valamit A résztvevőknek olyan dolgokat kell megtanulniuk, amelyet az iskolán kívül is tudnak használni: - A munkahelyen - A táradalomban - Az életben

17 17 ▪ Résztvevői logika A részvevők elvárása, hogy használni tudják azt a tudást amit megszereztek a munkájuk során és az életben is Amit tanulnak, hasznos kell hogy legyen számukra

18 18 ▪ Felépülés  Megérteni, hogy a dolgoknak van értelme  Ismerni a „túlélési” stratégiákat és használni azokat  A másoktól jövő támogatás fontos Hogyan taníthatjuk meg a szakdolgozóknak a recovery kompetenciákat?

19 19 ▪ Projektek az iskolában Mit jelent ez? Probléma alapú - tananyag orientált A projekt munka azáltal a téma által strukturált amit vizsgálni szeretnénk Résztvevő által irányított –tanár által irányított A projekt munkát azok irányítják akik a projekten dolgoznak

20 20 ▪ A projektek Többszörös céllal készülnek: - Biztosítják a tanulási folyamatot - Összekötik a tanulási folyamatot a munkával és a képzéssel - Fontos és hasznos projektmunkát jelentenek a munkahelyen

21 21 ▪ Tanulási környezet Person Résztvevő Oktató Csoporttársak Munkahelyi környezet Person Medarbejder Bruger Leder Dolgozó Felhasználó Vezető Person Közös nap Projektek Tanácsadás Műhely Együttműködési megállapodás Résztvevő

22 22 ▪ Negyedik válasz A szakdolgozók akkor tanulnak felépülés kompetenciákat amikor: -A tanult anyag hasznos és elegendő számukra -Valóban motiváltak -Képzési lehetőségeket kapnak feladatokat/szükségleteket fedeznek fel támogatás/útbaigazítás (támogatás egy hozzáértő csoporttól) alkalom/idő/eszközök (megfelelő feltételek)

23 23 ▪ A befejező kérdés Hogyan tudnak a résztvevők felkészülni a felépülési folyamatokra a képzési programokon való részvétel során?

24 24 ▪ Dán tapasztalatok Képzési programok:lehetőség a változásra A részvétel a következő lehetőségeket nyújthatja: -Egy közösséghez való csatlakozást -Erősebbé teszi az egyént: magasabb önbecsülést eredményez -Az egyént egy támogatói szerepbe helyezi,ahol társadalmi szerepe még inkább aktívvá válik

25 25 ▪ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov www.regionmidtjylland.dk Egy képzés a tanulásért Conference 28.06.2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések