Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. őszDr. Petruska Ildikó Vizsga feladatok (Minta) Max. elérhető pontszám: 100.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. őszDr. Petruska Ildikó Vizsga feladatok (Minta) Max. elérhető pontszám: 100."— Előadás másolata:

1 2008. őszDr. Petruska Ildikó Vizsga feladatok (Minta) Max. elérhető pontszám: 100

2 Teszt jellegű kérdések (80%)

3 3. Piackiaknázó stratégia esetén a vállalat új vevők megnyerése érdekében újraszegmentálja piacait 1. Depozícionálás esetén a vállalat kivon egy adott szegmensben levő terméket és azt új célpiacon helyezi el 2. A marketingkutatási folyamat első lépése a szekunder információk gyűjtése 4. A niche marketing egyik előnye, hogy kisebb a vevők árérzékenysége Kérdés típusa: Igaz-Hamis Indokolja meg az 1.-es kérdésre adott válaszát

4 Kérdés típusa: Feleletválasztás (Jelölje meg az egy helyes választ) I. Feladat. Ha egy vállalat új termékvonalat alakít ki, akkor 1.Differenciálja a termékválasztékát 2.Differenciált marketingstratégiát alkalmaz 3.Diverzifikációt hajt végre 4.Növeli termékválasztékának mélységét

5 II. feladat. A piacszegmentációs folyamatban melyik sorrend a helyes 1. Piac meghatározása – szegmentálás – célpiac kiválasztása - pozícionálás 2. Szegmentálás – célpiac kiválasztása – pozícionálás - értékesítés 3. Célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás – reklámozás 4. Piac meghatározása – célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás

6 A vállalat közepes méretű piacon van jelen, amely az egymást szorosan helyettesítő termékek éles versenyével jellemezhető. A vállalat a kapcsolódó szolgáltatások növelésével realizál v ersenyelőny t az üzletágban. Annak érdekében, hogy ú j szegmensekbe is betörhessen, repozícionálta termékeit. Hasonlítsa össze a vállalatokat a verseny-stratégiák (költségdiktáló, differenciáló és koncentráló) és a termék/piac stratégiák (piackiaknázás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, horizontális-, laterális diverzifikáció) alapján. Kérdés típusa: Rövid esettanulmányok alapján marketing stratégiák felismerése

7 B vállalat multimárka stratégiát alkalmaz az egyes szegmensek eltérő igényeinek kielégítése érdekében. Piaci részesedésének növelése érdekében egy új, profilidegen termékvonallal bővítette a termékválasztékát. C vállalat az egyediség előnyét használja ki a kiválasztott szegmensben. A marketingstratégia fő iránya a reklámköltségvetés jelentős növelése és az értékesítésösztönző eszközök intenzívebb alkalmazása.

8 Kérdés típusa: fogalmak és meghatározások párosítása A. Piaci részesedés B. Marketing-mix C. Piacszegmentáció D. pozícionálás E. Egyik sem 1. A termék-, az ár-, az értékesítési és kommunikációs politika eszközeinek konkrét kombinációi, amelyeket meghatározott piaci helyzetekre terveznek 2. Arra irányul, hogy a termékről olyan képet alakítson ki a vevők számára, amely megkülönbözteti a többi terméktől és vásárlásra ösztönzi 3. Azt mutatja, hogy milyen az aránya a tényleges piacnak a potenciális piachoz képest 4. Azt mutatja, hogy milyen a vállalat forgalmának részaránya az összes forgalomhoz képest 5. A heterogén piac homogén részekre bontása a vállalat által kiválasztott ismérvek alapján

9 I. feladat. Hasonlítsa össze a fogyasztói piacot és a szervezeti piacot a marketingsajátosságok alapján A. Fogyasztói piac jellemzője B. Szervezeti piac jellemzője C. Mindkét piac jellemzője A kereslet származtatott Kétlépcsős szegmentáció A vásárlási döntésben többféle szerepkör is meghatározható A keresletet aspirációs csoportok is befolyásolják Kérdés típusa: Jellemzők kiválasztása

10 II. Feladat: A vállalat egy új termék piaci bevezetésekor multimárka stratégiát és behatoló árat alkalmaz. Az alábbi mondatok közül melyek kapcsolhatók a fenti stratégiai megoldásokhoz A vállalat a már bevezetett és jól ismert márkanevét viszi át az új termékre A vállalat a konkurencia termékéhez képest magasabban állapítja meg az árat Az alkalmazott stratégia egyik veszélye a marketingkannibalizmus A vállalat a termék észlelt értéke felett állapítja meg az árat

11 Kifejtős kérdések (20%) Az egyes fejezetek végén megfogalmazott ellenőrző kérdések alapján

12 Mi a különbség marketing-audit és marketing kutatás között? Példák Mit jelent a beszerzési központ és melyek a szerepkörei? Melyek a pozícionálás lehetséges stratégiái? Mutassa be a sztár termékek helyzetét a BCG-mátrixban és jelölje meg a pozícióhoz kapcsolható stratégiákat! Melyek a holisztikus marketingkoncepció elemei? (Egy-egy mondattal ismertesse ezek lényegét)


Letölteni ppt "2008. őszDr. Petruska Ildikó Vizsga feladatok (Minta) Max. elérhető pontszám: 100."

Hasonló előadás


Google Hirdetések