Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ". Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást."— Előadás másolata:

1 . Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást

2 Miért különleges mindez? A nagydíjas termékek között mindeddig kizárólag magánszemélyek, illetve gazdálkodó szervezetek által előállított termékek, szolgáltatások szerepeltek. Az Oktatási Hivatal a pályázat beadásával azon határozott törekvését kívánta demonstrálni, hogy az általa nyújtott közszolgáltatásokban a legigényesebb piaci szolgáltatásokkal azonos színvonalat kívánja nyújtani. A kapott elismerés ennek sikerét igazolta vissza.

3 Közoktatás-értékelési programok Magyarországon A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések Kétszintű érettségi vizsgarendszer Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4))

4 . Miért igazi szolgáltatás az Országos kompetenciamérés rendszere?

5 Mert sokat és sokaknak kínál… Rendkívül széles körnek szolgáltat, hiszen évente a 6., a 8. és a 10-es tanulók teljes körét felmérve (közel tanuló), objektív információkat ad a diákok, szüleik, az őket tanító pedagógusok, iskolák, az iskolák fenntartói, a köznevelési rendszer irányítói számára. Emellett kiterjedt adatrendszert biztosít a tudományos kutatások, kutatók számára (pedagógia, közgazdaságtan, szociológia). Nem utolsó sorban pedig lehetőséget ad minden állampolgárnak arra, hogy – érintettként vagy akár iskolaválasztáskor – megalapozott információkat szerezzenek az iskolákról.

6 Mert érhető és használható… Nagy előnye, hogy nem a hétköznapi ember számára nehezen érthető, követhető tantárgyi tudásra vonatkozik, hanem a munkaerőpiac és így az állampolgár számára is alapvetően fontos szövegértési és matematikai készségeket, képességeket méri fel. Ez által az eredmények és a mérés feladatai is könnyen értelmezhetők mindenki számára. Bárki elolvassa a feladatlapokat, képzettségétől függetlenül, azonnal megértheti, hogy „miről is szól” a mérés.

7 Mert professzionális… Az Országos kompetenciamérés mind a mérés és az adatelemzés módszertanában, mind pedig az eredmények bemutatásában a legkorszerűbb pedagógiai mérésmetodikai, statisztikai eszközöket használja. A résztvevők számában, a mérés szakmai színvonalában és szolgáltatásainak sokrétűségében kiemelkedő a nemzetközi mezőnyben is.

8 . Mit tudhat meg a mérési eredményekből…

9 … a szülő, akinek gyermeke részt vett valamelyik mérésben? …, hogy gyermeke pontosan milyen feladatokat kapott, és azokat milyen eredményesen oldotta meg, mindezt ahhoz is viszonyítva, hogy a többi gyerek az adott feladatot milyen sikerrel teljesítette. …, hogy gyermeke teljesítménye az ország összes tanulója, az iskola tanulói, illetve az osztály tanulói teljesítményéhez viszonyítva milyen. …hogy az előző méréshez képest gyermeke teljesítménye hogyan változott, fejlődött, mindezt az ország, az iskola és az osztály többi tanulójához képest is. …,hogy gyermeke iskolája hogyan teljesít: –az iskola, osztály teljesítményadatait, –az iskolai munka fejlesztő hatását. –az iskolába járó diákok szociokulturális hátterének jellemzőit, –az iskola szociokulturális hátránykompenzáló képességét. Mindezt az ország többi – hasonló, vagy éppen különböző – iskolájával való összehasonlításban, egyszerűbb, vagy részletezőbb formában.

10 … a szülő, aki gyermeke számára iskolát keres? Földrajzi szempontból vagy akár a kompetenciamérésben való eredményesség szempontjából keresgélhet az iskolák között, így szűkítve a gyermeke számára alkalmasnak ítélt iskolák körét. Ha kialakult a szóba jöhető iskolák köre, mindenképpen érdemes részletesen is megnézni azok kompetenciamérés eredményeit. Ebből - az imént felsorolt adatok megismerése által - az érdeklődő sokoldalú képet kaphat az adott iskolákról. Az objektív és mérhető adatok a döntés alapját képezhetik, ám hangsúlyozzuk, hogy nem helyettesíthetik az iskoláról való személyes tájékozódást.

11 A fejlesztés irányai (TÁMOP ): Az adatok hozzáférhetőségének további könnyítése (oktatas.hu – keresők) Az iskolai elemzési módszertan eljuttatása minden intézménybe Tematikus fejlesztés (természettudományok, szociális kompetenciák, SNI tanulók) Technológiai fejlesztés (a feladatlapok feldolgozásának teljes „elektronilzálása”) A szolgáltatások bővítése (az iskolai feladatbank szoftver teljes megújítása)

12 Hol érhetők el a mérési eredmények? oktatas.hu vagy vagy

13 . Célunk, hogy az Országos kompetenciamérés eredményei minden állampolgár számára a köznevelésről való gondolkodás egyik alappillérét jelentsék!


Letölteni ppt ". Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást."

Hasonló előadás


Google Hirdetések