Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szintetikus Opál előállítása Nemzetközi iskolai együttműködés projekt Socrates az Európai Bizottság oktatást támogató programja Comenius 1 iskolai együttműködések.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szintetikus Opál előállítása Nemzetközi iskolai együttműködés projekt Socrates az Európai Bizottság oktatást támogató programja Comenius 1 iskolai együttműködések."— Előadás másolata:

1 Szintetikus Opál előállítása Nemzetközi iskolai együttműködés projekt Socrates az Európai Bizottság oktatást támogató programja Comenius 1 iskolai együttműködések Résztvevők:  Georg-Kerschensteiner-Schule Müllheim  Lycée d'enseignement général et technologique Louis Armand Mulhouse  Berzsenyi Dániel Gimnázium Budapest

2 Területi elhelyezkedés Budapest Müllheim Mulhouse

3 Mi az opál? Az opál akár a nemesopálról, akár a tejopálról, faopálról vagy májopálról van szó, egyformán megszilárdult kovasavgél, több-kevesebb víztartalommal. A vízmennyiség elég tág határok között, 1-25%-ig változhat. Legtöbbször melegvizes oldatokból válik ki a kőzetek repedéseiben, esetleg átitatja a kőzetet vagy az útjába eső növényi részeket. Alapszíne fehér, de lehet kék, zöld, sárga, vörös, barna, sőt fekete is. Az alapszínből különböző színű foltok, ügynevezett lángok válnak ki, amelyek vörös, sárga, kék, ibolya, zöld színben izzanak.

4 Vállalt feladatok ( részlet a pályázati anyagból) Egyszerű vízben oldódó kristályok tenyésztése A kristályszerkezetek, kristályok geometriájának megismerése Kristályos anyagok tisztításának elmélete, gyakorlata Kristályosítás feltételeinek megfigyelése (pl.: pH függőség, hőmérséklet függőség) Vízben rosszul oldódó kristályok tenyésztése szilikagélben, mint pl.: kalciumtartrát, bórkő esetleg továbbiak A gyakorlatban megvalósított kristályosításnak és a nanométeres nagyságrendű amorf szilikátgolyók (mint az opál is) előállításának elméleti összehasonlítása.

5 Vállalt feladatok (folyt.) A projekt lépéseinek dokumentálása Multimédiás prezentációk és nyomtatott dokumentumok készítése, amelyek széleskörűen felhasználhatók, mint pl.: oktatásban közvetlenül, kémia tanítása módszertani szaklapban terjesztésre, tudományos érdeklődésűek számára középiskolai kémiai lapok-ban való megjelentetésre, internetes oktatásban (sulinet), diákkonferencián Tapasztalatcsere és kiértékelési célból partnertalálkozó szervezése Budapesten, illetve azon való részvétel külföldön

6 Megvalósítási terv: 2005 szept. Feladatok áttekintése Kapcsolatfelvétel az együttműködő iskolákkal (fórum létrehozása, stb.) 2005 okt. Elméleti felkészülés kezdete ( Mi az opál? Milyen ipari alkalmazása lehetséges a szintetikus opálnak? Kristálytan alapjai ) Tanári találkozó Müllheimban 2005 nov. Eszközbeszerzés A kristályosítás laboratóriumi alapműveleteinek gyakorlati elsajátítása ( szűrés, szárítás, keverés, extrakció, kristályosítás, Op. meghatározás, stb. )

7 Megvalósítási terv (folyt.) 2005 dec. Egyetemmel (ELTE) való kapcsolat felvétel Kristálytani kiállítás megtekintése (ELTE) 2006 jan. Kristálynövesztés vízben oldódó anyagok esetén febr. Vízben nem oldódó anyagok kristályosításának elmélete 2006 márc. Tapasztalatok összefoglalása az események folyamatos dokumentálása (fotók, beszámolók, stb.) alapján. ápr. A tapasztalatok nyilvánosságra hozatala (cikkek írása szaklapokba, honlapokon való megjelentetés, stb.) Külföldi diákképviselők fogadása (tapasztalat csere, iskolánk és Bp. bemutatása)

8 Elvárások a résztvevőktől 1: Általánosan Csoportmunkára való hajlandóság Feladatvállalási akarat Motiváltság Kitartási-képesség Megbízhatóság Pontosság

9 Elvárások a résztvevőktől 2: Szakmailag Készség és képesség a szóban forgó témában való elmélyülésre Egyéni hozzájárulás a projekt sikerességéhez (megfelelő aktivitás, ötletek, stb.) Részletes haladási napló vezetése A rendelkezésre álló időkeret maximális kihasználása

10 Amit a projekt a résztvevőknek nyújt Projekt megvalósítási tapasztalatok (előkészítés, feladatkiosztás, információszerzés, egyeztetés, módosítás, kiértékelés, kapcsolatépítés, publikálás) Szigorú munkafolyamatba való beletanulás, ami az iparban és a tudományos munkában egyaránt jellemző Tudományos megmérettetésre lehetőség Nyelvgyakorlást biztosít Más nemzeti- és munkakultúrába, valamint oktatási gyakorlatba való betekintés

11 Jó munkát!


Letölteni ppt "Szintetikus Opál előállítása Nemzetközi iskolai együttműködés projekt Socrates az Európai Bizottság oktatást támogató programja Comenius 1 iskolai együttműködések."

Hasonló előadás


Google Hirdetések