Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Klíma-kommunikáció és a média szerepe Szabó Gábor, újságíró Budapest, 2011 január 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Klíma-kommunikáció és a média szerepe Szabó Gábor, újságíró Budapest, 2011 január 19."— Előadás másolata:

1 Klíma-kommunikáció és a média szerepe Szabó Gábor, újságíró Budapest, 2011 január 19.

2 A kezdetek: az 1980-as, 1990-es évek fordulója Hazai sajtó szabad világ sajtója Hazai sajtó szabad világ sajtója Rávetette magát az addig Rávetette magát az addig tabunak számító közéleti tabunak számító közéleti témákra témákra Zöld ügyek átpolitizálódtak Zöld ügyek átpolitizálódtak Tiltakozás: Bős-nagymaros, Tiltakozás: Bős-nagymaros, fővárosi légszennyezés, fővárosi légszennyezés, addig titkolt környezeti addig titkolt környezeti adatok megszerzése, adatok megszerzése, Szársomlyó védelme... Szársomlyó védelme...

3 A kezdetek: a civil szervezetek és a média Két tendenc ia: a civil szervezetek a civil szervezetek szimbiózisban éltek a médiával: támogató kiszivárogtatás, támogató kiszivárogtatás, akcióhírek akcióhírek addig elnyomott bulvár addig elnyomott bulvár megerősödött megerősödött

4 1992 a riói Föld konferencia: de mit lehet önmagában egy konferenciáról tudósítani? K inek mi fontos.. Világ készülődés Rióra; Világ készülődés Rióra; több mint 180 ország vezetője, sok téma Itthon eleinte alig éri el a Itthon eleinte alig éri el a szerkesztők ingerküszöbét Hazai média részvétel: Hazai média részvétel: … de mit lehet önmagában egy konferenciáról tudósítani?

5 A fordulat: Kyoto Hoppá pénz van a dologban! Megállapodás a CO2 csökkentés Megállapodás a CO2 csökkentésmechanizmusairól a fél ország figyeli, 2009 a fél ország figyeli, mi történik a kormány által értékesíthető, illetve értékesített kvótákkal. A médiának fontosabb, hogy mi A médiának fontosabb, hogy mi lesz a bevétellel, mint a globális kibocsátás alakulása

6 Klímaváltozás: ha ennyi tudósember mondja, talán mégis úgy lehet... Szokatlan jelenségek.. Aszály és árvíz egymás után, Aszály és árvíz egymás után, tetőzési rekordok a Balaton mesterséges a Balaton mesterséges vízpótlása Balatontól elöntött települések Megfordul a helyzet: Megfordul a helyzet: A klíma mint köznapi téma De vajon hasznára válik-e De vajon hasznára válik-e a klímaváltozás elleni küzdelemnek a sajtó új keletű figyelme?

7 Klímaváltozás és a média ma: „trendivé” vált a téma Figyelemfelkeltés és felelősség A téma vulgarizálódik… A téma vulgarizálódik… Divatba jött, trendivé válik Divatba jött, trendivé válik „Áldozatokról szó ne essék” „Áldozatokról szó ne essék” Epilógus Epilógus


Letölteni ppt "Klíma-kommunikáció és a média szerepe Szabó Gábor, újságíró Budapest, 2011 január 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések