Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

“USA calling” Czvikli Nóra

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "“USA calling” Czvikli Nóra"— Előadás másolata:

1 “USA calling” Czvikli Nóra
 az amerikai egyetemek nemzetközi kommunikációja  magyar lehetőségek az amerikai felsőoktatásban  Czvikli Nóra projektmenedzser American Corner - Pécs

2 “USA calling” Bevezetés

3 “USA calling” Bevezetés
> 4.000 > >

4 “USA calling” Bevezetés
Leggyakoribb kérdéskörök: - nemzetközi törekvések - magas szintű képzés és versenyképesség - globalizáció és multikulturális tér - EU vs. USA

5 “USA calling” Az amerikai felsőoktatási rendszer

6 “USA calling” Nemzetközi hallgatók az USA-ban
Folyamatosan nő a nemzetközi hallgatók száma az Egyesült Államokban: 1959: – 1,4 % 1976: – 1,8 % 1999: – 3,8 % 2006: – 3,9 %

7 “USA calling” Nemzetközi hallgatók az USA-ban
A leglelkesebb hallgatók a világ országaiból: 1. India: 2. Kína: 3. Dél-Korea: 4. Japán: 5. Taiwan: 6. Kanada: 7. Mexico: 8. Törökország: 9. Thaiföld: 10. Németország: 11. Egyesült Királyság: 12. Szaud-Arábia: 13. Nepál: 14. Hong Kong:

8 “USA calling” Nemzetközi hallgatók az USA-ban
Magyarországról csökken az Egyesült Államokban tanulók száma: 2000: 1.166 2007: 630

9 “USA calling” Nemzetközi hallgatók az USA-ban
A legnépszerűbb városok: New York: Los Angeles: Boston: Washington: Chicago: Dallas: Philadelphia: San Francisco: Huston: Miami:

10 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
Az amerikai felsőoktatás kommunikációjának legfontosabb jellemzői: - dinamizmus - széleskörű kapcsolatok - öntudat és egységes arculat - intenzív kommunikáció - erőteljes promóció

11 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
Utak a kommunikációra: 1. az intézményen belül 2. az amerikai állam által fenntartott/támogatott nemzetközi szintű hálózatok segítségével 3. rendezvények alkalmával 4. intézmények közötti kapcsolatokon keresztül 5. nemzetközi szervezetek együttműködésével

12 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
1. az intézményen belül: “Admission Office” - állandó információ koncentráció - folyamatos kapcsolattartás - közvetlen, személyes kapcsolat és tanácsadás Nyomtatott és elektronikus anyagok - honlap - “bulletin”, mappa, cd, dvd, katalógus, jelentkezési lap - hálózatok irodáinak és parterintézményeknek kiküldött anyagok

13 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
2. az amerikai állam által fenntartott/támogatott nemzetközi szintű hálózatok segítségével EducationUSA - az Amerikai Oktatási és Kutlurális Iroda irányítása alatt - több mint 170 országban, több mint 450 iroda - információ nyújtás és professzionális tanulmányi tanácsadás - állandó hálózati kapcsolattartás és információcsere - előadások, kiadványok, képzések, rendezvények

14 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
2. az amerikai állam által fenntartott/támogatott nemzetközi szintű hálózatok segítségével Institute of International Education (IIE) - független, non-profit szervezet 1919 óta - világszinten közvetít nemzetközi oktatási programokat - átfogo statisztikák, kuttások, értékelések - információ nyújtás, tanácsadás - programszervezés (pl. Nemzetközi Oktatási Hét)‏

15 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
2. az amerikai állam által fenntartott/támogatott nemzetközi szintű hálózatok segítségével: American Corners - az Amerikai Külügyminisztérium irányításával - az adott ország amerikai nagykövetsége és helyi intézmények együttműködése által - több mint 60 országban több mint 400 iroda - naprakész, megbízható információk az USA-ról - könyvtár, adatbázisok - tanácsadás - oktatási és kulturális programok

16 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
3. rendezvények alkalmával: NAFSA - nemzetközi szövetség, amely a nemzetközi oktatási mobilitást és a munkaerőfejlesztést hivatott szolgálni - tréningek, találkozók, kutatások, projektek, programok - NAFSA éves konferencia és börze – több mint 100 ország közel résztvevője Egyetemi bemutatók, börzék - elterjedt és nagy szabású események - konkrét ajánlatokat, “nyereményeket” is kínálnak

17 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
4. intézmények közötti kapcsolatokon keresztül: Bilaterális kapcsolatok - kétoldalú kapcsolatok - egyetemi-, kari-, vagy tanszéki szintű - PTE: több mint 10 kétoldalú kapcsolat az USA-ban Seattle (WA), Oswego (NY), Tuscon (AZ), Boston (MA), San Diego (CA), Ohio (OH), New Britain (CT), Ellensburg (WA), Richmond (KY), Milledgeville (GA), Indiana (PA), Gainesville (FL), Chestretown (MD)

18 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
4. intézmények közötti kapcsolatokon keresztül: Multilaterális kapcsolatok, hálózatok - többoldalú kapcsolatok - döntő részben központi (összegyetemi) hálózati részvétel PTE: 9 hálózati tagság közül a 2 legnagyobb amerikai központú: AUDEM (Alliance of Universities for Democracy) IAU (International Association of University - UNESCO)‏

19 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
5. nemzetközi szervezetek együttműködésével: Fulbright ben megfogalmazott elvek alaján - nemzetközi hallgatói, kutatói, és oktatói cserék - több mint 140 országban - posztgraduális, kutatói, és oktatói ösztöndíjak - bármely tudományterületen és művészeti ágban - felsőfokú (BA) végzettséget és angol nyelvtudást igényel - Magyarországról az elmúlt 10 évben közel 800 ösztöndíjas

20 “USA calling” A felsőoktatás kommunikációja
5. nemzetközi szervezetek együttműködésével: HAESF – logo Hungarian-American Enterprise Scholarship Fund 1989-ben az Amerikai Kongresszus által létrehozott támogatás Közép- és Kelet-európai országoknak amerikai-magyar üzleti kapcsolatok és beruházások - posztgraduális és kutatói ösztöndíjak - gyakornoki lehetőségek

21 “USA calling” Hogyan tanulhatunk az USA-ban?
Ami egy felsőoktatási jelentkezéshez szükséges: - TOEFL teszt - készségfelmérő tesztek és/vagy szakirányú tesztek (SAT, GMAT, GRE, MCAT) - kitöltött jelentkezési lap - a bizonyítványok és/vagy az index angol nyelvű fordítása - egy jó motivációs- és kísérőlevél - egy jó önéletrajz - ajánlólevelek

22 “USA calling” Hogyan tanulhatunk az USA-ban?
Hogyan tanulhat valaki anyagi segítséggel az USA-ban? - “fellowship” - “assistantship” - “award” - “study tour” - hallgatói munka - kölcsön

23 “USA calling” Hogyan tanulhatunk az USA-ban?
Az ösztöndíjak típusai: - “full” - “partial” - “merit-based” - “need-based” - “stipend” Az ösztödíjak kiírói lehetnek: - maguk a felsőoktatási intézmények - nemzetközi szervezetek - nemzeti, helyi szervezetek

24 “USA calling” Hogyan tanulhatunk az USA-ban?
Jótanácsok: - jól körülnézni, és körültekintően, a saját igényeknek legmegfelelőbb intézményt és programot kiválasztani - időben előre tervezni és módszeresen haladni a szervezéssel - kapcsolatot teremteni minden szükséges irányban, és kérdezni-kérdezni

25 “USA calling” Hasznos linkek
Akiket Pécsről leginkább érdemes keresni Amerikával kapcsolatban: American Corner – Pécs : EduactionUSA: Institute of International Education – Budapest: Pécsi Tudományegyetem: Fulbright – Budapest: HAESF – Budapest:

26 “USA calling” American Corner - Pécs
7621 Pécs, Mária u. 9. 72/

27 Az American Corner munkatársai nevében köszönöm a figyelmet!
Remélem, találkozhatunk, és segíthetünk amerikai terveik megvalósításában!


Letölteni ppt "“USA calling” Czvikli Nóra"

Hasonló előadás


Google Hirdetések