Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pedagógus. A pedagógus személyisége Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pedagógus. A pedagógus személyisége Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség."— Előadás másolata:

1 A pedagógus

2 A pedagógus személyisége Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség Kreatív személyiség Megértő, ismeri a gyerekek gondolat- és érzelemvilágát Gyermekszeretet Humorérzék Találékonyság Tekintély

3 „Jó tanár-rossz tanár” *mindent megmagyaráz az órán *mindig segít *irányítja és szervezi az órát *több módszert alkalmaz *bízik tanítványaiban *igazságosan osztályoz *szereti a tanulókat *egyformán bánik mindannyiukkal *figyel az egyéni különbségekre *türelmes, *aktivizál *érdekessé teszi a tananyagot *nem magyaráz *nem segít *az óra széteső, szervezetlen *módszerei egysíkúak *félnek tőle segítséget kémi a tanulók, *egyes tanulókkal kivételez *állandóan fegyelmez *türelmetlen *bizalmatlan *túl szigorú

4 A pedagógus és a tanuló kapcsolatrendszere Szimetrikus és asszimmetrikus kapcsolatok az egyik fél fölényben van (pl. szülő-gyermek, felnőtt-gyermek) aszimmetrikusnak nevezzük. ha a kapcsolat egyenrangú (pl. barátság), akkor szimmetrikus kapcsolatról beszélünk. Jó tanár-diák kapcsolat: alapja az ösztönző tanári magatartás aktív, motiváló tanulási környezet (a tanuló képessé válhat tulajdonságai és képességei teljes kibontakoztatására)

5 A pedagógus vezetési stílusa autokratikus demokratikus laissez faire nagyon autokratikus autokratikus passzívan beavatkozó aktívan beavatkozó

6 Nevelési helyzetek - megoldási lehetőségek Agresszív megoldás Korlátozó megoldás Együttműködő megoldás Tehetetlenség

7 A tanuló és a tanári elvárások Az elvárások és a tanulói teljesítmény előrevetítő jelleg normatív jelleg előítélet attribúció

8 Iskolai konfliktusok Típusai Látszatkonfliktus Peremkonfliktus Központi konfliktus Extrém konfliktus Konfliktuskezelő stratégiák Versengő stratégia Alkalmazkodó stratégia Elkerülő stratégia Kompromisszumos stratégia Problémamegoldó stratégia


Letölteni ppt "A pedagógus. A pedagógus személyisége Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések