Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Összehasonlító pedagógia. Fogalma Az összehasonlító pedagógia a neveléstudományok közé tartozó tudomány, mely oktatási jelenségeket és tényeket vizsgál,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Összehasonlító pedagógia. Fogalma Az összehasonlító pedagógia a neveléstudományok közé tartozó tudomány, mely oktatási jelenségeket és tényeket vizsgál,"— Előadás másolata:

1 Összehasonlító pedagógia

2 Fogalma Az összehasonlító pedagógia a neveléstudományok közé tartozó tudomány, mely oktatási jelenségeket és tényeket vizsgál, az oktatási környezettel való kapcsolatukban. összehasonlítja az eltéréseket és megegyezéseket két vagy több régióban,országban, kontinensen abból a célból, hogy megértsük a jelenségek egyedi karakterét az adott oktatási rendszerben, megtaláljuk az általánosítható jegyeket az oktatás javításának érdekében

3 Az összehasonlítás szempontjai Geográfiai szempontok Gazdaságpolitikai szempontok Háttérváltozók - nemzeti hovatartozás - életkor - nem - vallás -szociális státus

4 Funkciói Idiografikus funkció: egyedi jellegzetességek keresése és leírása az egyes országok oktatásában Meliorisztikus funkció: a legjobb modell keresése egy oktatási probléma megoldási változatainak összevetésével Evolucionisztikus funkció: a fejlődés irányainak meghatározása különböző országok oktatáskorszerűsítési törekvéseinek elemzésével

5 Módszerei - esettanulmány -problémacentrikus összehasonlítás -fejlődésvizsgálatok - folyamatelemzések

6 Kutatási területei napjainkban munkaerőpiaci igények és oktatás multikulturalizmus integráció felnőttoktatás, permanens nevelés távoktatás bevándorlók oktatása iskolai teljesítmények összehasonlítása tantervek összehasonlítása

7 Az iskolai teljesítmények összehasonlítása IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) vizsgálatok Területetei: - olvasásmegértési, - matematikai - természettudományos tudás vizsgálata nemzetközi összehasonlításban

8 Szervezetei Comparative and International Education Society (1956) Comparative Education Society in Europe (1961) World Council of Comparative Educational Societies (1970)

9 Az összehasonlító pedagógia jelentősége „Az oktatás európai dimenziója” az eredmények és hiányok felmérése adaptáció vagy elutasítás?

10 OKTATÁSI RENDSZEREK

11 CSEH KÖZTÁRSASÁG Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 6-15 éves korig Óvoda: 3-6 éves kor Általános iskola: 6-15 éves kor Középiskola: éves kor (10-18; 12-18) Érettségi vizsga Egyetemi képzés - kétszintű 3+2 Szakképzés Felnőttképzés- távoktatás

12 Nagy Britannia Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 5-16 éves korig Óvoda: 2-5 éves kor Alapfok: 5-11 éves kor Középfok: éves kor Egységes középiskolai záróvizsga (GCSE) Továbbtanulásra felkészítő tagozat éves kor Érettségi vizsga (GCE) általános jellegű (GNVQ) szakmai jellegű

13 Amerikai Egyesült Államok Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 5-16 éves korig Óvoda: 3-6 éves kor Alapfok: 6-11 éves kor Középfok: alsó szint: éves kor felső szint: éves kor Általános jellegű Érettségi

14 Franciaország Decenrtalizált oktatási rendszer Iskolakötelezettség: 6-14 éves korig Első szint Óvoda: 2-6 éves kor Alapfok: 6-11 éves kor Második szint Alsó középfok: éves kor Felső középfok éves kor Érettségi vizsga - gazdasági; természettudományi; irodalmi jellegű


Letölteni ppt "Összehasonlító pedagógia. Fogalma Az összehasonlító pedagógia a neveléstudományok közé tartozó tudomány, mely oktatási jelenségeket és tényeket vizsgál,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések