Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kisdeák Lajos, MOL-LUB Kft. 2009. május 21. szakmai konferencia, Budapest A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kisdeák Lajos, MOL-LUB Kft. 2009. május 21. szakmai konferencia, Budapest A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok."— Előadás másolata:

1 Kisdeák Lajos, MOL-LUB Kft május 21. szakmai konferencia, Budapest A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok szorosabbra fűzésére

2 ► Merre van az „előre”? Nem mondhatjuk, hogy eseménytelenül telt el az elmúlt év Régen volt ekkora tanácstalanság a világban

3  A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők Tavaly, az év első felében még csak tartottunk attól, ami azóta bekövetkezett Lehet, hogy elkéstünk?Sajnos, lehet… Forrás: Infineum …de lehet, hogy egy világméretű recesszió miatt időt nyerünk. Azért ez sovány vigasz

4 Felvetések Időszak ► Limitált fosszilis üzemanyag készlet Igen ► Egyre rövidebb termék-élettartam IgenTalán ► Az alapanyagok árának emelkedése IgenNem ► A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele Igen ► Környezetvédelmi problémák Igen ► Termelési kapacitás Igen Igen, de más előjellel ► Bizonytalan világgazdasági kilátások Igen  A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők Néhány kérdést át kellett értékelnünk Milyen kihívások állnak az autóipar előtt?

5 Felvetések Időszak ► Limitált fosszilis üzemanyag készlet Igen ► Egyre rövidebb termék-élettartam IgenTalán ► Az alapanyagok árának emelkedése IgenNem ► A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele Igen ► Környezetvédelmi problémák Igen ► Termelési kapacitás Igen Igen, de más előjellel ► Bizonytalan világgazdasági kilátások Igen  A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők Néhány kérdést át kellett értékelnünk Milyen kihívások állnak az autóipar előtt?

6 ► Merre van az „előre”? Aktuális témák egy kenőanyag forgalmazó szemszögéből ► Az üzemanyag minőség hatása a kenőanyagokra és a karbantartásra ► A kipufogógáz-kezelő rendszerek továbbfejlesztése ► Együttműködési lehetőségek a piaci szereplők között Megint a repceföldről kell elindulnunk

7 ► Merre van az „előre”? A dízel üzemanyag minőségének változása Az Európai Unió decemberben új gázolaj minőséget fogadott el: FAME tartalom (legfeljebb) 7% A megújuló erőforrásokból származó „üzemanyagok” rész- arányának növelése 10 %-ig Az üvegház hatású gázok kibocsátásának csökkentése 10 %-kal FAME: Fatty Acid Methyl Ester (észterezett repceolaj, szójaolaj, pálmaolaj, stb.)

8 ► Merre van az „előre”? A Common Rail rendszer felépítése. Nem mindegyik konstrukció alkalmas magas biokomponens tartalmú üzemanyaghoz. Az első generációs biodízel ► Milyen problémák merültek fel a motorok B100 üzemanyaghoz történő illesztése során? ► Erős kopás a hengerek felső részén ► Magas dugattyú hőmérséklet ► Tömítőanyag összeférhetőség ► Nyitott vagy eltömődött porlasztók ► Üzemanyagszűrő eltömődés ► A motorolaj hígulása ► Negatív hatás a motor teljesítményére, nyomatékára, és az üzemanyag fogyasztásra ► Hidegindítási nehézségek, füstölés ► A kereskedelmi biodízel minősége ► A biodízel kezelése, tárolása ► Új karbantartási útmutatók kidolgozása, a vevők tájékoztatása

9 ► Merre van az „előre”? Az első generációs biodízel Lényeges különbségek a hagyományos gázolajhoz viszonyítva ► Előnyök ► Alacsonyabb részecske, CO, és HC emisszió. ► Megújuló energiaforrás jellegéből fakadóan hozzájárul a CO 2 háztartás javításához. ► Hátrányok ► Alacsonyabb energiasűrűség, alacsonyabb motorteljesítmény ► Rossz hidegfolyási tulajdonságok ► Magas forráspont tartomány, nehezebb párolgás ► Alacsonyabb szintű kompatibilitás a szerkezeti anyagokkal ► Rossz tárolási stabilitás (bakteriális fertőzés, oxidáció) ► Üledékképzési hajlam ► Rosszabb összeférhetőség a motorolajokkal ► Magasabb nitrogén-oxid emisszió

10 ► Merre van az „előre”? JellemzőDízel gázolaj Első generációs biodízel Széntartalom, %8777 Hidrogén tartalom, %1312 Oxigén tartalom, %011 Forráspont, °C180-tól 340-ig315-től 350-ig Lobbanáspont, °C60-tól 80-ig100-tól 170-ig Zavarosodási pont, °C-15-től 5-ig-3-tól 12-ig Folyáspont, °C-35-től -15-ig-15-től 10-ig Az ásványi eredetű gázolaj és az első generációs biodízel közötti lényeges különbségek

11 ► Merre van az „előre”? Mi történik a motorban? ► Tisztán hagyományos gázolaj használata mellett ► A hidegindítások során gázolaj jut a motorolajba ► A gázolaj döntő része a felmelegedett motorolajból elpárolog ► A kismértékű hígulás és lenyíródás hatására a motorolaj viszkozitása a csereperiódus első felében kismértékben csökken ► Az oxidáció és elszennyeződés miatt a viszkozitás vissza növekedik ► Biodízel tartalmú gázolaj használata mellett ► A hidegindítások során gázolaj jut a motorolajba ► A biodízel tartalom nem párolog el ► A jelentős mértékű hígulás és a kismértékű lenyíródás miatt a a csereperiódus első felében viszkozitás drasztikusan csökken ► A viszkozitás az oxidáció és elszennyeződés ellenére sem növekedik vissza

12 ► Merre van az „előre”? Mi történik a motorban? Autóbuszokból származó minták vizsgálati eredményei WearCheck mintaszám Kezdő forráspont, °C Kinematikai viszkozitás 100 °C mellett, mm 2 /s Gázolaj terhelés az olajcsere időpontjáig, % W ,116,0 W ,317,0 W ,822,4 W ,526,5 W ,419,5 W ,423,3 W ,620,0 W ,342,0 A motorolaj viszkozitási osztálya: SAE 10W-40 A 100 °C melletti névleges viszkozitási tartomány: 12,5 – 16,3 mm 2 /s

13 ► Merre van az „előre”? Elrettentő képek egy Volkswagen prezentációból február 4. A biodízel hatása Forrás: Stuart Johnson, Engineering and Environmental Office Volkswagen Group of America

14 ► Merre van az „előre”? Idő h (óra) Kinematikai viszkozitás, mm 2 /s (cSt) 5% első generációs biodízel 5% ULSD* * ULSD: Ultra Low Sulphur Diesel (10 ppm kéntartalom alatti dízel gázolaj) Még egy veszély! 5W-30 motorolaj oxidációs degradációja 5% ULSD és 5% első generációs biodízel üzemanyaggal hígítva Forrás: Lubrizol

15 ► Merre van az „előre”? A járműipar válaszai ► A járműipari fejlesztések a válság hatására sem lassultak le ► Új motorolaj specifikációk (General Motors, Daimler) ► A kipufogógáz kezelő rendszerek fejlesztése, fókuszban a nitrogén- oxidok ► Az olajcsere előírások módosítása Volkswagen Polo BlueMotion Visszatáplálja a fékezési energiát. VW Passat CC BlueTDI SCR katalizátorral.

16 ► Merre van az „előre”? Mercedes-Benz E osztály Bluetec technológiával: NO x tároló katalizátor és SCR katalizátor Az üzemeltetéséhez AdBlue ® kell

17 ► Merre van az „előre”? Vezérlő egységAdBlue® tank AdBlue ® injektorSCR katalizátor SCR rendszer személygépkocsin Mazda CX-7

18 ► Merre van az „előre”? ► Emisszió-kezelő technikák Megjelennek az SCR katalizátorok Volkswagen Touareg Blue TDiMercedes-Benz Vision GL 320 Jeep Grand Cherokee 2008 Növekvő létszámú társaság

19 ► Merre van az „előre”? A válság és a kenőanyag piac ► Erőteljes – 30-35%-os – fogyasztás csökkenés tapasztalható ► Erőteljesebb csökkenés az ipar területén van ► Egyes piaci szereplők bevételük kiesésének ellensúlyozására árat emeltek ► A közlekedési kenőanyagok fejlesztését húzzák magukkal a járműipari fejlesztések ► A multinacionális olajipari vállalatok jelenleg is intenzív fejlesztéseket folytatnak, elsősorban az üzemanyag-technológiák és a megújuló erőforrások hasznosítása terén Bealkonyul? Nem a nagy olajtársaságok energiavállalatokká konvertálják magukat

20 ► Merre van az „előre”? A forgalmazó árrése A szerviz árrése Nem realizálható árrés A személygépjármű motorolajok piaci árviszonyai

21 ► Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata ► A MOL Dynamic termékcsalád megfelel a legkorszerűbb járművekhez, rendelkezik a szükséges gépgyártói jóváhagyásokkal ► Árrés-garancia: a MOL Dynamic szerviztermékek két csatornán keresztül érhetők el: ► Márkaszervizek ► Töltőállomás hálózat Nincs tehát olyan csatorna, amely akaratunktól függetlenül letörhetné az árakat.

22 ► Merre van az „előre”? ► Általános üzemanyagkártya: 4 Ft/liter kedvezmény a mindenkori üzemanyag árból ► Szerződés kötés előtt rövid határidejű hitelminősítés ► A valós igényekhez igazodó, sokféle szerződéses forma ► Megjelenési lehetőség a MOL Csoport Stílus & lendület magazinban ► Autó kihelyezési lehetőség töltőállomásokon A MOL-LUB Kft. kínálata

23 ► Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata ► Környezetvédelmi, munkavédelmi és tűzvédelmi szolgáltatások ► Partneri kapcsolat a Taurus-Co Bt-vel ► A szerződéseket a MOL-LUB Kft. köti ► A MOL-LUB Kft. stabil piaci szereplő ► Tisztességes, kölcsönös előnyökre épülő kapcsolatokra törekszünk.

24 ► Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata ► Együttműködést ajánlunk az előrelátható műszaki problémák megoldásában ► Csereperiódus kérdések ► A garancia feltételek teljesülésének vizsgálata ► Tapasztalatok és magas szintű ismeretek AdBlue forgalmazásban ► Felkészült mérnökgárda, korszerű laboratórium

25 ► Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata ► Felkészült mérnökgárda, korszerű laboratórium

26 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "Kisdeák Lajos, MOL-LUB Kft. 2009. május 21. szakmai konferencia, Budapest A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések