Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prezentáció készítés Szabó László 2017.04.04..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prezentáció készítés Szabó László 2017.04.04.."— Előadás másolata:

1 Prezentáció készítés Szabó László

2 "A darabom nagyszerű volt, csak a nyavalyás közönség nem értette.„
(Ashley Brilliant ) "Tessék gondolkodni. Akarnod kell, hogy a közönség néha izgalmában egy kicsit előrehajoljon a székeken és ne csak hátradőlve várja, ahogyan képekkel bombázod" (Sam Mendes)

3 Tartalom A prezentáció közelről Javasolt eszközök Tipikus hibák
Gyakorlati bemutató Önálló gyakorlat Kérdések

4 A prezentáció közelről

5 Prezentáció Presentation Tipikusan vállalati műfaj Bemutatás
Előterjesztés Tálalás Ajándék (tárgy) Tipikusan vállalati műfaj

6 Prezentáció -nem szemléltetett -részben szemléltetett
Kommunikációs csatornák száma szerint Előterjesztők száma szerint Kommunikációs kapcsolat térbelisége szerint Prezentáció Kommunikációs kapcsolat időbelisége Funkciója szerint Szemléltetettségi fok szerint Szemléltetettségi forma -nem szemléltetett -részben szemléltetett -teljesen szemléltetett -verbális -vizuális -kombinált -oktató -információ átadó -elemző -valós idejű (on-line) -nem valós idejű (off-line) -egycsatornás (előadás) -kétcsatornás (konzultáció) -többcsatornás (tréning) -csoportos -egyéni -közvetett (táv) -közvetlen (kontakt)

7 Tipológia szerint leggyakoribb prezentáció
Funkciója Szemléltetettségi formája Szemléltetettségi foka Kapcsolat időbelisége Kapcsolat térbelisége Csatornáinak száma Előterjesztőinek száma Oktató Kombinált Részben szemléltetett Valós idejű Közvetlen Többcsatornás Egyéni

8 Javasolt eszközök

9 Magyarországon tíz előadóból csak egy gondolja úgy, hogy egy óránál több időt kell szentelnie a közelgő prezentációjára való felkészülésre. Magyarországon egy rosszul sikerült konferencia után kétezer hallgatóból mindössze hárman jelzik elégedetlenségüket a szervezők felé.

10 Tervezés „Általában három hét, mire összeütök Célközönség
egy jó spontán felszólalást.” (Mark Twain) Célközönség Életkor Képzettség Motiváltság Elérendő cél Figyelemfelkeltés Megértés Eladás Alkalmazandó eszközök

11 Fontos szempontok Stílus Környezet paraméterei Időpont megválasztása
jó (szakszerű, érthető, egyszerű) rossz (szakszerűtlen, terjengős, bonyolult) Környezet paraméterei helyiség mérete berendezés minősége izoláció Időpont megválasztása

12 Hasznos ötletek Rövid bemutató Egy kép többet mond ezer szónál
Vond be a közönséget “Mondd el és el fogom felejteni, Mutasd meg és emlékezni fogok rá, Vonj be és meg fogom érteni.” Egy szokatlan statisztika hasznos lehet KISS = Keep It Simple Stupid Ne használj hangeffekteket

13 Legalább 30-as betű Legfeljebb 20 perc 10-20-30 szabály
Legfeljebb 10 dia Legfeljebb 20 perc Legalább 30-as betű

14 További ötletek Az emberek egy számukra új témáról egyszerre csak három dolgot képesek megjegyezni. Hangos főpróba – időzítéspróbával Minél több vizuális elem – előadás közbeni rajzeszközzel Jegyzet használata Ne akarjon végtelen mennyiségű információt közölni és ne akarjon a részletekben elveszően beszámolni szakterületéről. Legyen merész, és válasszon ki három fontos gondolatot mondanivalójából. Bontsa ki ezeket. De ha megteheti, e három fő gondolatról szóló mondandóját is rendezze hármas egységekbe.

15 Tipikus hibák

16 A prezentáló tíz végzetes hibája
Az előadó az utolsó pillanatban vállalja át valaki mástól a feladatot. Felolvassa a szemléltető anyagot. Valótlant állít. Olyan ábrát mutat, amit maga sem ért. Elnézést kér az ábráért. Durvaságot mond. Felkészületlenül fogadja, ha félbeszakítják. Zavarba jön, ha kétségbe vonják valamelyik állítását. Túllépi a tervezett időt. Hagyja úgy távozni közönségét, hogy nem derült ki, mi volt a prezentáció célja.

17 Tipikus formai hibák Túl sok túl harsány szín Kaotikus effektorgia
Nem összeillő betű- és háttérszín Túl sok információ egy dián Nem egységes megjelenés Kizárólag szöveges információ Tehát nemcsak a makacs, mindenbe beleszóló természetem, de a tények is arra késztetnek, hogy az alábbi három javaslatot tegyem önnek: 1Annyi vizuális segédeszközt (képet, grafikont, táblázatot, kelléket) használjon, amennyit csak lehetséges. 2Egy nyilvános beszéd sikere 38%-ban függ attól, hogy előadása közben a közönség milyennek hallja az ön hangját. Az emberek figyelik, hogyan artikulál, hogy dallamosan beszél- e vagy hogy megfelelő hangerővel adja-e elő gondolatait. Ezért legyen szíves felállni, kinyitni a száját, majd hangosan és színesen beszélni. 3A vizualitás hiánya 55%-ban felelős egy unalmas prezentációért. Vegyük pélául a képújságot, amely a XX. század egyik nagy találmánya, de amelyet nyílt érdektelenség övez. A képújságok üzemeltetői PowerPointban közvetítik a híreket a tévében. De a televízió mint médium, nem szövegolvasásra, hanem képnézegetésre termett. Éppen ezért az emberek ha tájékozódni akarnak, általában az izgalmas, vágóképekkel teli hírműsorokat részesítik előnyben. Kérem, ne büntesse meg a hallgatóit képújsággal. Ne írja fel prezentációja komplett szövegét PowerPoint diákra és ne képzelje, hogy ezek a pontok bármilyen segédlettel is szolgálnak a hallgatóság számára. Magyarországon az emberek hihetetlenül jól neveltek és egyelőre nem mennek ki a rossz előadásokról. Szeretném remélni, hogy ezen a területen a nézők modora az idő előrehaladtával jelentősen megromlik majd. Több ember emlékszik a képekkel illusztrált előadásokra. A Wharton Kutatási Központban azt állapították meg, hogy az előadások témájához szorosan kapcsolódó képek bemutatása ötven százalékra javította az emberek egyébként tíz százalékos tényfelidéző képességét. Két hallgatói csoportnak, két azonos témájú, de különböző technikával készült prezentációt vetítettek le. Az egyik csoport diasora szöveges leírást, a másiké képeket tartalmazott. Három nap múltán felkeresték a résztvevőket és az iránt érdeklődtek, hogy mire emlékeznek az előadásokon hallottakról. Ötször többen tudtak részletes beszámolót adni a témáról abból a csoportból, amelynek a képekkel, filmekkel, tárgyakkal illusztrált előadást mutatták be.

18 Gyakorlati bemutató

19 Fontos funkciók Effektek Méretezés Formázás

20 Önálló gyakorlat

21 Feladat Feladat: Célközönség: Cél:
Mutassuk be a palacsintakészítés folyamatát! Célközönség: Főzésben járatlan Férfi 18 éves korosztályú gimnáziumi tanulók Cél: Legyenek képesek önállóan palacsintát készíteni! Alkalmazzunk animációt, képeket, és a szabályt

22 Köszönöm a figyelmet! laszlo.szabo@p92.hu
Kérdések Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Prezentáció készítés Szabó László 2017.04.04.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések