Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter. 2 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Tartalom n Vállalkozások célrendszere n A kommunikáció struktúrája n A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter. 2 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Tartalom n Vállalkozások célrendszere n A kommunikáció struktúrája n A."— Előadás másolata:

1 Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter

2 2 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Tartalom n Vállalkozások célrendszere n A kommunikáció struktúrája n A szponzorálásról n A szponzorálás gyakorlatáról

3 3 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Cél: profitmaximalizálás Stratégia: árbevétel növelés költségcsökkentés Taktikák: ár új termékbeszerzés létszám új piac term. racionalizálás Kommunikáció: csak a fenti döntések után!!! Vállalkozások „cél -stratégia -taktika” rendszere

4 4 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est A kommunikáció rendszere Kommunikáció Reklám - PR - SP - PS Sajtó - Szponzorálás - Rendezvény - Kríziskommunikáció (Corporate Identity, Image, Brand, Eladás ösztönzés,)

5 5 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est A szponzorálás kettős jellege: n Társadalmi (közösségi) funkció n Üzleti (individuális) funkció

6 6 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Szükséges - kötelező? Miért?  piacgazdaság logikája  az individuális és a közösségi társadalom logikája  a racionális és a non-racionális szféra  a humánum logikája Kiknek?  aki sikeres  aki ismeri a magasabb értékeket

7 7 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est  Elkötelezettség társadalmi problémák megoldása iránt = kultúra kérdése  Pénzügyi lehetőség = gazdasági kérdés  Tudatos stratégia kialakítása = szakmai kérdés A sikeres szponzorálás három feltétele

8 8 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Szponzorált VállalatCélcsoport A szponzorálás háromszöge jó hírnév termék támogatásbizalom pénz

9 9 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est n Életgörbe BNT / ÉH Márka - építés IMAGE - alakítás Sales Promotion

10 10 Dr. Bíró Péter

11 11 Dr. Bíró Péter

12 12 Dr. Bíró Péter

13 13 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est A gyakorlatról - stratégiai megközelítés Általánosítható tényezők n A szponzor először önmagát határozza meg u Üzleti célok, üzleti stratégia (marketing mix) u Kommunikációs célok, célcsoportok, üzenetek u A szponzorálás céljai, várható eredményei n Megkeresni a potenciális szponzorálandó partnert u Pozícionálás (versenyelőny) u Szegmentálás (tulajdonságok, célcsoport)

14 14 Dr. Bíró Péter Két „titok”: 1. A sikeres marketingmunkáról: tudd, hogy kinek, mit, miért akarsz eladni! E nélkül a vevőt nem tudod meggyőzni! 2. A sikeres szponzorkeresésről: tudd, hogy kinek, mit, miért akarsz eladni! E nélkül a szponzort nem tudod meggyőzni! Csak óvatosan: ezek „szükséges, de nem elégséges feltételek”! Sponsorare necesse est

15 15 Dr. Bíró Péter Mit is csinál a szponzor? „ Megkeresi a potenciális szponzorálandó partnert u Pozicionálás (versenyelőny) u Szegmentálás: (tulajdonságok célcsoport)” Sponsorare necesse est

16 16 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Nézzük most meg a folyamatot visszafelé! Elkerülhetetlen kérdések: u Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének mi a versenyelőnye? u Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének kik a látogatói? u Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének látogatói miért jönnek? u Tudja Ön, hogy az Ön rendezvénye mit tud kínálni (brand, image, értékesítés ösztönzés)?

17 17 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről 1. Egy rendezvény pozícionálása (versenyelőnyök) n legnagyobb (látogató, események száma - méret) n legrégibb (kor) n legnemzetközibb (vonzáskörzet) n legmagyarabb (jelleg) n legfiatalosabb (jelleg) n legcsaládibb (jelleg) n legsajátságosabb (tulajdonság) n legszerencsésebb időpont (tulajdonság), n stb. Sponsorare necesse est

18 18 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről (folytatás) 2. Szegmentáljuk a látogatóinkat (a célcsoportot)! n Számuk n Nemi összetétel szerint n Kor szerint n Végzettség szerint n Állandó lakhely szerint (honnan érkeznek) n Hazai – külföldi látogatók aránya szerint, stb. Sponsorare necesse est

19 19 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről (folytatás) 3. Információgyűjtés: kinek kínáljuk fel a lehetőséget?  Honnan? (sajtó, Internet, gazdasági kiadványok)  Milyen információkat? (üzleti célok, törekvések, tevékenységek, termékek, szolgáltatások, versenytársak, gazdasági teljesítmény / profit, stb.) Sponsorare necesse est

20 20 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről (folytatás) 4. Döntési helyzet n Csak azonos célcsoportok esetén (látogatók = vevők) n Nem n Kor n Végzettség n Állandó lakhely (honnan érkeznek) n Hazai – külföldi látogatók Sponsorare necesse est

21 21 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről (folytatás) 5. A potenciális támogató megkeresése (= eladás) Több lépésben! n Érdeklődés telefonon : adategyeztetés érdekében n Levélírás u Címzés! u A fesztivál rövid bemutatása a fenti fontos adatok alapján u „Jelzés”: miért lenne hasznos, előnyös a szponzor számára, ha e fesztivál mellé állna u A telefonos jelentkezés előzetes jelzése Sponsorare necesse est

22 22 Dr. Bíró Péter Gyakorlati teendőkről (folytatás) 6. Megkeresés – több lépésben n Időpontkérés, majd személyes találkozás u Felkészülni: mit is akarunk mondani, érvekkel (versenyelőnyök, sorrend) u A támogatás neki is fontos, egyenrangú felek találkozása! u A partner: nem biztos, hogy ő dönt… u A partner: nem biztos, hogy egyedül dönt… u A partner: mi a fontos a döntéshozó(k) számára? Sponsorare necesse est

23 23 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Az emberiség büszke, hogy kiket szponzorált: LisztLeonardoMichelangeloRubens Van GoghRembrandtCsontváry és röstelli, hogy kiket nem:

24 24 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est A sikeres szponzorálás feltétele: megérteni, hogy a támogató és a támogatott közös érdekeik alapján szövetségesek!


Letölteni ppt "Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter. 2 Dr. Bíró Péter Sponsorare necesse est Tartalom n Vállalkozások célrendszere n A kommunikáció struktúrája n A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések