Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, 2006. A 455 milliós piac.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, 2006. A 455 milliós piac."— Előadás másolata:

1

2 KERNER Barbara Pécs, 2006

3 Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac

4 International House – Pécs

5 – KS ben még csupán egy budapesti EIP létrehozását említi – megyei önkormányzatok + KüM – 2004-től MeH EUKF – EUROPE DIRECT Információs Hálózat – pályáztatás útján működnek Kerner Barbara Pécs, Európai Információs Pontok hálózata

6 – megyei EU-KOMMUNIKÁCIÓ, folyamatos, tárgyilagos, kiegyensúlyozott lakossági tájékoztatás – naprakész, hiteles INFORMÁCIÓ (termék) az EU szakpolitikáiról, az aktuális kérdésekről, lehetőségekről – személyes ügyfélszolgálat, telefonos, írásos és elektronikus formában – kiadványok terjesztése, rendezvények, oktatási programok szervezése – a népszavazás és a csatlakozás után is! Kerner Barbara Pécs, FELADATOK

7 – már teljes jogú tagjai az EB-nek: EU-s intézmények kommunikációs politikájának tagállami végrehajtása – biztonságérzet, félelmek oldása, aktivitásra ösztönzés – interaktivitás és proaktivitás – hálózatépítés – társadalmi párbeszéd – „Rólunk szól” kampány 2004–2005 Kerner Barbara Pécs, FELADATOK

8 FIATALOK – Baranya megyei általános- és középiskolák diákjai (30 középiskola és 177 általános iskola) – Pécsi Tudományegyetem hallgatói ( hallgató) DÖNTÉSHOZÓK, KÖZTISZTVISELŐK, ÖNKORMÁNYZATOK DÖNTÉSHOZÓK, KÖZTISZTVISELŐK, ÖNKORMÁNYZATOK (302 település) OKTATÓK, PEDAGÓGUSOK – Baranya megyei általános- és középiskolák tanárai (30 középiskola és 177 általános iskola) – PTE oktatói (12 kar, könyvtárak, hallgatói önkormányzatok) HELYI ÉS REGIONÁLIS MÉDIA Kerner Barbara Pécs, CÉLCSOPORTOK

9 CIVIL SZFÉRA SZEREPLŐI CIVIL SZFÉRA SZEREPLŐI: társadalmi-, kulturális és tudományos szervezetek SZAKMAI ÉRDEKKÉPVISELETEK NYUGDÍJASOK MEZŐGAZDASÁGBAN DOLGOZÓK BÁRKI BÁRKI, aki az EU-val kapcsolatban információt szeretne kapni Nehezen elérhető célcsoportok!!!!! jellemzők, kommunikációs kihívások elérés, célok, üzenetek Kerner Barbara Pécs, CÉLCSOPORTOK

10 Kerner Barbara Pécs, BMEIP – a sikeres EU-kommunikációért – ügyfélSZOLGÁLAT – honlap – rendezvények célcsoportokra szabva – folyamatos jelenlét vidéken is – folyamatos kutatás, feedback – nemzetközi kitekintés – sajtókapcsolat rendszeres gondozása (multiplikátor) – EU=EIP

11 Growth and Jobs (Növekedés és Munkalehetőség) Európai Alkotmány egységes belső piac, fogyasztóvédelem Ageing Europe, Ageing World 50 éves a Római szerződés esélyegyenlőség, európai jogok munkavállalás, letelepedés az EU-ban munkavállalás EU-s intézményekben regionális politika (pályázatok, eredmények) II. Nemzeti Fejlesztési Terv (Nemzeti Stratégiai Referenciakeret) EURO bevezetése az Európai Unió további bővítése Európa Kulturális Fővárosa Pécs2010 Schengeni egyezményrendszer Bolognai folyamat az EU 2007–2013 közötti költségvetése európai uniós intézmények aktuális döntései, munkája stb. Kerner Barbara Pécs, Kommunikációs kihívások

12 Kerner Barbara Pécs, INFORMÁCIÓ naprakész hiteles közérthető, egyszerű érdekes, figyelemfelkeltő gyakorlati példákon keresztül követelmények előnyök és kihívások (hasznosítás és felkészülés) vélt és valós félelmek

13 Kerner Barbara Pécs, INFORMÁCIÓ KI?MIT?MIÉRT?HOL?MIKOR?HOGYAN?KITŐL? MILYEN RENDSZERESSÉGGEL és HONNAN?

14 Kerner Barbara Pécs,

15 Kerner Barbara Pécs,

16 Kerner Barbara Pécs,

17 Kerner Barbara Pécs,

18 MIT TEGYÜNK? – munkavállalás 1.Milyen nyelven beszélünk? 2.Mely országba/országokba szeretnénk menni? 3.Egyedül vagy a családdal? 4.Tájékozódni az adott ország szabályairól, munkaerő- piacáról stb. 5.Önéletrajz megírása 6.Álláskeresés 7.Szükséges dokumentumok beszerzése itthon 8.Szükséges dokumentumok beszerzése (adott ország) 9.Szállás, lakás keresése Kerner Barbara Mohács, 2006.

19 MIT TEGYÜNK? – tanulás 1.Milyen nyelven beszélünk? 2.Mely országba/országokba szeretnénk menni? 3.Mit szeretnénk tanulni? 4.Melyek a felvételi követelmények? 5.Kell-e tandíjat fizetni? 6.Hogyan tartom el magamat? 7.Tájékozódni az adott ország szabályairól 8.Szükséges dokumentumok beszerzése itthon 9.Szükséges dokumentumok beszerzése (adott ország) 10. Szállás, lakás keresése Kerner Barbara Mohács, 2006.

20 Munkalehetőségek: – álláskeresés a nemzeti adatbázisokban – álláskeresés az EURES-en – EU-tisztviselői állások – gyakornoki lehetőségek EU-s intézményeknél – gyakornoki lehetőségek nemzetközi szervezeteknél, cégeknél – EVS MIT TEGYÜNK? – munkavállalás Kerner Barbara Mohács, 2006.

21 MIT TEGYÜNK? – tanulás – tanulás külföldi középiskolában – rövidebb idő eltöltése külföldön (1 év) egy EU-s programmal – tanulás külföldi főiskolán/egyetemen – rövidebb idő eltöltése főiskolán/egyetemen (1 év) egy EU-s programmal – szakmai gyakorlat teljesítése külföldön – kutatói ösztöndíj külföldön – MÖB, SOROS külföldi ösztöndíjai stb. Kerner Barbara Mohács, 2006.

22 ELÉRHETŐSÉGEK Baranya Megyei Európai Információs Pont 7621 Pécs, Mária utca 9. Tel.: (72) Internet: Kerner Barbara Mohács, 2006.

23 Köszönöm a figyelmet! KERNER Barbara Pécs, 2006


Letölteni ppt "KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, 2006. A 455 milliós piac."

Hasonló előadás


Google Hirdetések