Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ."— Előadás másolata:

1 A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ

2 Láttam a jövőt. Épp olyan, mint a jelen, csak hosszabb. Woody Allen (…vagy rosszabb?) „

3 Györköny, november 4.

4 A szolgáltatásról Mit szolgáltat a FIP?  Munkaerő-piaci információk helyben (állásajánlatok, támogatási formák, pályázatok, képzések, programok, stb.)  Tanácsadás (álláspályázat, jogszabályok, önéletrajz), kapcsolatfelvételi és ügyintézési segítség  A munkaügyi kirendeltségeken bejelentett állásajánlatok listája a és honlapokon

5 A szolgáltatásról Min alapszik? Már létező rendszerek használatán keresztül: Együttműködés Információmegosztás Segítségnyújtás

6 Mit tettünk? A legjobb gyakorlat elterjesztése a régióban  A pontok személyes felkeresése  Tapasztalatok elemzése és intézkedési terv elkészítése  A DDRMK honlapjának fejlesztése, tartalmi gazdagítása  Régiós együttműködési megállapodások megkötése  Részletes partneradatbázis és szolgáltatói struktúra kialakítása  A partnerek felkészítése

7 A szolgáltatásról Intézménytípusok Szolgáltatás mélysége e-Magyaro. pont Teleház / Faluház Művelődési Ház Könyvtár Ált. Isk. PMH Egyéb

8 A szolgáltatási funkció platformja FENNTARTÓ mint jogi és gazdasági szereplő megbízott SZERVEZET kötelező és önkéntes FELADATELLÁTÁS az állampolgárok érdekében

9 A komplex szolgáltató hely (pont) modellje A funkciók sokszínűsége és külső kapcsolatok: ODR, ERIKANET, Teleház Szövetség, könyvtári hálózat, Munkaügyi Központ, ifjúsági szervezetek, egyesületek, alapítványok, stb. A kisebb településeken néha az egyetlen kulturált találkozási pont!

10 A minőséget befolyásoló tényezők  A pontokon dolgozó munkatársak (és elhivatottságuk)  A település mérete és elhelyezkedése  Közlekedési hálózat megléte (utak, tömegközlekedés)  Infrastruktúra (közművek, utak, digitális közművek)  A helyi vezetés, a fenntartók, a lakosság aktivitása és passzivitása  Életkori sajátosságok (elöregedés, kevés születés)  Migráció (elvándorlás - bevándorlás)  A pontok által nyújtott szolgáltatások és hatásuk  Helyi kommunikációs stratégiák

11 A pontok jövőjét veszélyeztetheti:  ha a pont fenntartása csak névleges (csak papíron működnek),  ha nincs aki szolgáltasson (megfelelő kapcsolattartó hiánya, fenntartói érdektelenség),  ha nincs mit szolgáltasson (nem releváns információk),  ha nincs akinek szolgáltasson (aktív munkaképes réteg elfogy vagy teljesen hiányzik),  ha a település vezetése és lakossága olyan hátrányos gazdasági és infrastrukturális helyzetbe kerül, hogy az információnyújtás és a tanácsadás önmagában semmit sem segít.

12 Fejlesztési elképzeléseink  dinamikus, működő hálózat  többcsatornás, többirányú és folyamatos kapcsolat  tervezett munkaerőpiaci program  a civil szféra bárki által kereshető online adatbázisa a régióban  helyi kommunikációs stratégiák támogatása  legjobb gyakorlatok elterjesztésének támogatása

13 Optimisták vagyunk? a 10 millió kényelmes tévénéző országában is?


Letölteni ppt "A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések