Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

460470 480 490 500 510 520 530540550 470 480 490 500 510 520 530 540 550 Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "460470 480 490 500 510 520 530540550 470 480 490 500 510 520 530 540 550 Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika."— Előadás másolata:

1 460470 480 490 500 510 520 530540550 470 480 490 500 510 520 530 540 550 Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika OECD átlag CS: Cseh Köztársaság L: Lengyelország M: Magyarország Szl: Szlovákia

2 10 15 20 25 10 17 24 18 22 27 OECD átlag (39 ország) MagyarországCseh Köztársaság Szlovák Köztársaság LengyelországIzlandFinnországSvédországDániaNorvégia A matematikai teljesítmény varianciájának- az érdeklődés, a szorongás és konstruktív tanulási módszer közös hatása által – magmagyarázott része (%-ban) (Learning …..2004, 149.p.)

3 Az iskolák diákjainak a HEI index alapján várható és tényleges teljesítménye olvasásból 700 - 650 – 600 – 550 – 500 – 450 – 400 – 350 – 300 – -2 -1,5 -1 -0,5 0 0,5 1 1,5 2

4 C D E A B A hozzáadott érték típusai magas teljesítmény alacsony teljesítmény hátrányos helyzetű iskola előnyös helyzetű iskola

5 Reformnaptár

6 Elemi iskola, 1915: A gazda elad egy zsák krumplit 6 koronáért. A termelési költség 4 korona. Számold ki a gazda hasznát! Általános iskola, 1980: Az ABC-ben kapható egy zsák burgonya 21.- Ft-ért. Ennek az előállítási költsége 18 Ft 70 fillér. Számold ki, mennyi a szocialista állam haszna egy zsák burgonyán. Általános iskola, 2006: Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért (=G). G számossága 50. A G=g elemei számára g=G azonosság érvényes. A termelési költségek (=H) halmaza 10 elemmel kisebb számosság, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következő kérdéshez: Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológép használata nem megengedett! Waldorf-iskola, 2006: Rajzolj le egy zsák krumplit, és énekelj hozzá egy dalt! Nemzetközi iskola, USA, 2006: Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség 40 dollár, ebből következően a nyereség 10 dollár. Húzd alá a "krumpli" szót és legalább 15 más kultúrkörből származó iskolatársaddal beszélgess róla! A fegyver használata nem megengedett!

7 Maratoni reform - merre tovább? Kecskemét, 2006. Október 26. 1. A reform szükségességének indokai. Kihívások: Tömegoktatás, expanzió Teljesítmény, versenyképesség, minőség 2. A reform környezete: Demokratizálás (egyenlőtlenségek) A „tudás” fogalmának változása Az oktatás szerepe a kulturális evolúcióban (fenntarthatóság) Európai Únió 3. Reform „alulról fölfelé”: Különbségek, adaptív pedagógia, innováció, autonómia, decentralizáció Módszertani Modernizáció (IKT, puha változók, ÉTO) Hozzáadott érték 4. Reform „fölülről lefelé”: Tartalmi szabályozás Pedagógusképzés, tanárképzés Iskolaszerkezet (a „keverőzóna”) 5. Reformnaptár Nagy József: A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Iskolakultúra, 2005. 6-7.sz. Halász Gábor: Iskolaszerkezet: A magunk előtt görgetett kérdés. Iskolakultúra, 2000.10.sz. Báthory Zoltán: Közoktatási reformmozaik. Iskolakultúra, 2006. 3.sz.

8 Az iskolai tudás egy lehetséges szerkezete (1) (2) (3) (4)


Letölteni ppt "460470 480 490 500 510 520 530540550 470 480 490 500 510 520 530 540 550 Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika."

Hasonló előadás


Google Hirdetések