Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teljesítményértékelés a a pedagógiai intézményekben Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teljesítményértékelés a a pedagógiai intézményekben Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja."— Előadás másolata:

1 Teljesítményértékelés a a pedagógiai intézményekben Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja 2008.

2 Teljesítménymotivációs Pályázati Alap CÉLOK -a kiemelkedő pedagógus (és munkatársi) teljesítmények erkölcsi és anyagi elismerésével való motiválás, -az intézményi teljesítményértékelő rendszerek működtetése, fejlesztésének ösztönzése, -a „jó gyakorlatok” hazai terjesztése, „horizontális tanulás”, -a pedagógus bérpolitika teljesítmény komponensének az erősítése, -a kormány teljesítmény elvű fejlesztési stratégiájának a támogatása.

3 Teljesítménymotivációs Pályázati Alap keretösszegei 2007: 1 milliárd Ft ,1 milliárd Ft 2009: 3 millárd Ft

4 Pályázati dokumentumok adatlap kitöltése IMIP: mérési – értékelési rendszer és nevelőtestületi elfogadás igazolása Összefoglaló (max. 2 oldal) célok, Pedagógiai Program, IMIP összhangja Teljesítményértékelés eljárásrendje A működést igazoló dokumentumok

5 Bírálati szempontok a.) A teljesítményértékelési rendszer bemutatása b.) A teljesítményértékelés eljárásrendje c.) Koherencia d.) Mérhetőség e.) A teljesítményértékelés szempontrendszere f.) A munkaköri leírások tartalma g.) A működést igazoló bizonylatok h.) A rendszer működésének felülvizsgálata

6 Részvétel aTeljesítmánymotivációs Alap pályázatán állami intézmény: 248; pedagógus létszám: egyházi és magán fenntartó: 19; pedagógus: 724 központi intézmény: 13; pedagógusok száma: 698 ÖSSZESEN: 280 intézmény érintett pedagógus

7 A KLG min ő ségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mér ő eszközei Pedagógus munkaköri leírás a Kossuth L. Gimnáziumban Tanári teljesítményértékelés Értékeltek kézikönyve Tanári teljesítményértékelés Értékelő lap Munkatársi teljesítményértékelés Értékeltek kézikönyve Munkatársak teljesítményének értékelése Értékelő lap 2005.

8 A KLG min ő ségirányítási modell teljesítményméréssel kapcsolatos mér ő eszközei Vezetésértékelő jegyzék (Hitt) Csoportértékelés Értékelő lap Teljesítményértékelési hatásvizsgálat (értékelteknek) Teljesítményértékelési hatásvizsgálat (értékelőknek) Klíma-teszt 2005/2006.

9 Tanári teljesítmények trendje

10 Területek Cél Szakmai munka minősége 62%72%69%73% Munkafegyelem 63%71%73%74% Emberi kapcsolatok, kommunikáció 57%68%66%70% Új iránti fogékonyság 58%68%70% Az iskola érdekeinek a képviselete 60%68%72%73% Átlagteljesítmény: 60%69%70%72% Munkatársak teljesítménye

11 Csoportteljesítmények Területek Osztálytanári teamek (7) Vertikális teamek (12) Efemer teamek (19) Teamek átlaga Cél 2005 Célorientáltság78 %82 %90 %84 %86 % Együttműködés82 %80 %92 %84 %86 % Szervezettség84 % 92 %86 %96 % Vezetés86 % 92 %89 %90 % Motivációs tényezők 86 %78 %92 %84 %86 %

12 Tóth Tiborné dr.: A pedagógusok és munkatársak munkaértékelése a Kossuth Lajos Gimnáziumban. Kézirat, 85 l. Mosonmagyaróvár, Minőségmenedzsment az iskolában. 331 l. Budapest, Műszaki Könyvkiadó Az Új Tudás Program számít az innovatív, jól felkészült hazai pedagógusokra! Köznevelés, szeptember Szakirodalom

13 Új Tudás Program évi millárd Ft a hazai közoktatás fejlesztésére, 1/3-a költségvetési, 2/3-a EU-s forrásból, évi 25 milliárd Ft a pedagógusok ösztönzésére teljesítménymotiváció, hhh-pótlék, kezdő tanárok kereset kiegészítése, vezetői és/vagy osztályfőnöki pótlék emelés

14 A teljesítmény, mint motivációs tényez ő Elégedettséget okozó tényezők (motivátorok): teljesítmény, elismerés, fejlődési lehetőség, az intézmény szakmai programja,… Elégedetlenséget okozó tényezők: fizetés, státus, vezetői ellenőrzés, munkakörnyezet,… (megváltoztatásuk az elégedetlenséget csökkenti csupán)

15 A pedagógus bérpolitika stratégiai fejlesztési (teljesítménymotivációs) kerete Céljai: elismerni a tudást (végzettséget), a szakmai tapasztalatot, gyakorlatot, elismerni a többlet feladatokat ( pl. osztályfőnökség, közép-vezetői megbízatás, közösségi képviselet…) elismerni a teljesítményt (teljesítményhez kötött bérelemek megjelenítésével…) egyeztetni az egyén és a szervezet közös céljait Eszköze: a pedagógus-tudás, teljesítmény és pályakarrier modellhez kapcsolódó komplex teljesítményértékelés

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Teljesítményértékelés a a pedagógiai intézményekben Tóth Tiborné dr. a Kossuth Lajos Gimnázium c. igazgató ja az Új Tudás Program miniszterelnöki megbízottja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések