Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt."— Előadás másolata:

1 Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.

2 A MÁV Rt. legfontosabb infrastruktúra-adatai * sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló gyakran több települést is kiszolgál

3 A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom) Mozdonyok száma991 Motorkocsik, motorvonatok száma365 A személykocsik száma2 284 Motor mellékkocsik száma569 A teherkocsik száma15 867 Naponta közlekedő személyszállító vonat ~ 2 900  Az utasok száma évenként (millió) 162,6  Éves utaskilométer teljesítmény (M utaskm) 10 408 Naponta közlekedő tehervonat~ 730  Az elszállított áru évenként (millió tonna) 45,26  Éves árutonna-kilométer teljesítmény (millió) 8 269,6 Ebből export-import forgalomban4 436,8 Ebből tranzit forgalomban2 172,8

4 A MÁV Rt. teljesítményeinek és legjellemzőbb adatainak változása 1980-2003 között

5 A személyszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

6 Az áruszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

7 A közlekedési módok aránya az egyes európai régiókban és Magyarországon Magyarország köztes helyzetben van az EU és a Közép-Kelet-Európa országai között. Célunk a vasút szállítás részarányának megőrzése ami azonban csak jelentős fejlesztések megvalósításával érhető el

8 30A 26 101 Tervezett pályarehab. EU Kohéziós alapból: PORPÁC Slovakia E 69 30 Austria Slovenia SIÓFOK E 71 RIJEKA Croatia Serbia and Montenegro Romania E 85 ATHINIA GYŐR E 50 1 PARIS Ukraine MOSKVA HEGYESHALOM BRATISLAVA SZOB E 56 E 52 BUCURESTI 80 120A 70 100 100 A 40 DOMBÓVÁR 41 150 120 HIDASNÉMETI 5 DEBRECEN NYÍREGYHÁZA SOPRON RAJKA 17 16 10 20 TAPOLCA 29 40 PÉCSBÁNYA- RENDEZŐ DUNAÚJVÁROS 42 SOMOSKŐÚJFALÚ 84 82 ÓZD BÁNRÉVE 92 CEGLÉD 140 155 KISKUNHALAS 26A PÉCS 71 PUSZTASZABOLCS 60 NAGYKANIZSA 8 E 61 SZABADBATTYÁN ZALALÖVŐ BUDAPEST INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES Pályarehabilitáció EIB hitelből ZALAEGERSZEG 90 23 140 SZÉKESFEHÉRVÁR SZOMBATHELY RÁKOSPALOTA-ÚJPEST BALATONSZENTGYÖRGY MURAKERESZTÚR Pályarehabilitáció ISPA forrásból (2001-2007) BOBA LÖKÖSHÁZA BÉKÉSCSABA TATABÁNYA MEZŐTÚR KECSKEMÉT VÁC KOMÁROM 25 1 KOPER PÁPA GYÉKÉNYES 2 KELEBIA PÜSPÖKLADÁNY BIHARKERESZTES ORADEA KOSICE DABAS III. ütem (2015 után) I. ütem (2004-2007) II. ütem (2007-2015) TÁRNOK ÉRD CELLDÖMÖLK MISKOLC ZÁHONY HATVAN FELSŐZSOLCA ÚJSZÁSZ SZOLNOK KISKUNFÉLEGYHÁZA SZEGED ESZTERGOM BAJÁNSENYE Tervezett pályarehabilitáció EIB hitelből I. Ütem (2003-2006) II. Ütem (2006 után)

9 A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai Alaphálózat: Páneurópai korridorok Kiegészítő hálózat: TINA vonalak

10 A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai: az adatok jelzik, hogy vasúthálózatunk egyharmada nemzetközi érdekeket szolgál Alaphálózat: KorridorVonal megnevezéseVonalhossz IV Rajka/Hegyeshalom – Budapest – Újszász – Szolnok – Lökösháza; Szob – Vác – Budapest 487 km V. Bajánsenye – Boba – Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Záhony 628 km V (Rijeka felé) Gyékényes – Dombóvár – Budapest261 km V (Ploce felé) Magyarbóly – Pécs – Dombóvár107 km X (Beograd felé) Budapest – Kiskunhalas – Kelebia156 km A TEN-T alaphálózat összesen (- 20 km közös szakasz): 1619 km TEN-T kiegészítő hálózat (11 vonal) összesen :1108 km A TEN-T hálózat vonalhossza összesen: 2727 km A MÁV teljes hálózata (normál nyomtávolság)7727 km

11 Az OSzZsD vasúthálózat magyarországi szakaszai (OSzZsD = Vasutak Együttműködési Szervezete)

12 Az európai TEN-T vasúthálózat és az OSzZsD hálózat összekapcsolása a két kontinenst átfogó rendszert képez

13

14 Vasútrehabiltációk ISPA forrásból Budapest- Hegyeshalom 23 Mrd HUF Zalalövő-Boba 47 Mrd HUF Szolnok-Lőkösháza I. ütem 25 Mrd HUF Budapest- Cegléd- Szolnok 37 Mrd HUF IV. V.

15 Nemzetközi finanszírozással megvalósult szlovén vasúti kapcsolat

16

17 A Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia vasúti projektjei 1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint 1Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem4Budapest – Dombóvár – Gyékényes 2Budapest – Székesfehérvár – Boba5Budapest – Hatvan – Nyíregyháza 3Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza - Záhony IV. V.V. V.V. 2 3 4 5 1

18

19 EIB IV. hitelszerződés vasúti projektek

20 Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek

21

22 Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt Új közúti alujáró építése a pusztaszabolcsi vasútvonal keresztezésénél Diósdi út átépítése Új közúti aluljáró létesítése a székesfehérvári vasútvonal keresztezésénél Közúti kapcsolat az M7-es felöl a Riminyáki és Diósdi úton 4 mdFt

23

24 MÁV Rt. villamosítási koncepciója szerint villamosításra kerülő vasútvonalak A villamosítási koncepció a Nyugat-Dunántúl villamosítottsági szintje elmaradását ellensúlyozza A tervezett vonalvillamosítások a IV. és V. korridort összekötő Észak – Dél irányú tranzit útvonal fejlesztését szolgálják Balti – Adria útvonal Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat

25 Kiemelt vasútfejlesztési projektek finanszírozási igénye és költségvetési terhelése (2007 – 2013)

26 EU forrástámogatással és nemzetközi finanszírozással tervezett pályakorszerűsítési munkák volumene

27

28 Magyarország bekapcsolódási lehetősége a kiépülő európai nagysebességű rendszerekbe

29 A magyarországi nagysebességű vasút keleti irányú továbbvezetése

30


Letölteni ppt "Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések