Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt."— Előadás másolata:

1 Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt.

2 A MÁV Rt. legfontosabb infrastruktúra-adatai * sok településnek több vasúti megállója is van, de egy megálló gyakran több települést is kiszolgál

3 A MÁV Rt. legfontosabb adatai 2004-ben (gördülőállomány, forgalom) Mozdonyok száma991 Motorkocsik, motorvonatok száma365 A személykocsik száma2 284 Motor mellékkocsik száma569 A teherkocsik száma Naponta közlekedő személyszállító vonat ~  Az utasok száma évenként (millió) 162,6  Éves utaskilométer teljesítmény (M utaskm) Naponta közlekedő tehervonat~ 730  Az elszállított áru évenként (millió tonna) 45,26  Éves árutonna-kilométer teljesítmény (millió) 8 269,6 Ebből export-import forgalomban4 436,8 Ebből tranzit forgalomban2 172,8

4 A MÁV Rt. teljesítményeinek és legjellemzőbb adatainak változása között

5 A személyszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

6 Az áruszállítási teljesítmények változása Magyarországon a GKM statisztikája és prognózisa alapján

7 A közlekedési módok aránya az egyes európai régiókban és Magyarországon Magyarország köztes helyzetben van az EU és a Közép-Kelet-Európa országai között. Célunk a vasút szállítás részarányának megőrzése ami azonban csak jelentős fejlesztések megvalósításával érhető el

8 30A Tervezett pályarehab. EU Kohéziós alapból: PORPÁC Slovakia E Austria Slovenia SIÓFOK E 71 RIJEKA Croatia Serbia and Montenegro Romania E 85 ATHINIA GYŐR E 50 1 PARIS Ukraine MOSKVA HEGYESHALOM BRATISLAVA SZOB E 56 E 52 BUCURESTI A A 40 DOMBÓVÁR HIDASNÉMETI 5 DEBRECEN NYÍREGYHÁZA SOPRON RAJKA TAPOLCA PÉCSBÁNYA- RENDEZŐ DUNAÚJVÁROS 42 SOMOSKŐÚJFALÚ ÓZD BÁNRÉVE 92 CEGLÉD KISKUNHALAS 26A PÉCS 71 PUSZTASZABOLCS 60 NAGYKANIZSA 8 E 61 SZABADBATTYÁN ZALALÖVŐ BUDAPEST INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES Pályarehabilitáció EIB hitelből ZALAEGERSZEG SZÉKESFEHÉRVÁR SZOMBATHELY RÁKOSPALOTA-ÚJPEST BALATONSZENTGYÖRGY MURAKERESZTÚR Pályarehabilitáció ISPA forrásból ( ) BOBA LÖKÖSHÁZA BÉKÉSCSABA TATABÁNYA MEZŐTÚR KECSKEMÉT VÁC KOMÁROM 25 1 KOPER PÁPA GYÉKÉNYES 2 KELEBIA PÜSPÖKLADÁNY BIHARKERESZTES ORADEA KOSICE DABAS III. ütem (2015 után) I. ütem ( ) II. ütem ( ) TÁRNOK ÉRD CELLDÖMÖLK MISKOLC ZÁHONY HATVAN FELSŐZSOLCA ÚJSZÁSZ SZOLNOK KISKUNFÉLEGYHÁZA SZEGED ESZTERGOM BAJÁNSENYE Tervezett pályarehabilitáció EIB hitelből I. Ütem ( ) II. Ütem (2006 után)

9 A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai Alaphálózat: Páneurópai korridorok Kiegészítő hálózat: TINA vonalak

10 A TEN-T hálózat magyarországi szakaszai: az adatok jelzik, hogy vasúthálózatunk egyharmada nemzetközi érdekeket szolgál Alaphálózat: KorridorVonal megnevezéseVonalhossz IV Rajka/Hegyeshalom – Budapest – Újszász – Szolnok – Lökösháza; Szob – Vác – Budapest 487 km V. Bajánsenye – Boba – Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Záhony 628 km V (Rijeka felé) Gyékényes – Dombóvár – Budapest261 km V (Ploce felé) Magyarbóly – Pécs – Dombóvár107 km X (Beograd felé) Budapest – Kiskunhalas – Kelebia156 km A TEN-T alaphálózat összesen (- 20 km közös szakasz): 1619 km TEN-T kiegészítő hálózat (11 vonal) összesen :1108 km A TEN-T hálózat vonalhossza összesen: 2727 km A MÁV teljes hálózata (normál nyomtávolság)7727 km

11 Az OSzZsD vasúthálózat magyarországi szakaszai (OSzZsD = Vasutak Együttműködési Szervezete)

12 Az európai TEN-T vasúthálózat és az OSzZsD hálózat összekapcsolása a két kontinenst átfogó rendszert képez

13

14 Vasútrehabiltációk ISPA forrásból Budapest- Hegyeshalom 23 Mrd HUF Zalalövő-Boba 47 Mrd HUF Szolnok-Lőkösháza I. ütem 25 Mrd HUF Budapest- Cegléd- Szolnok 37 Mrd HUF IV. V.

15 Nemzetközi finanszírozással megvalósult szlovén vasúti kapcsolat

16

17 A Nemzeti Kohéziós Alap Stratégia vasúti projektjei 1001/2004.(I.8.) Kormányhatározat szerint 1Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem4Budapest – Dombóvár – Gyékényes 2Budapest – Székesfehérvár – Boba5Budapest – Hatvan – Nyíregyháza 3Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza - Záhony IV. V.V. V.V

18

19 EIB IV. hitelszerződés vasúti projektek

20 Folyamatban levő és előkészítés alatt álló EIB projektek

21

22 Érd és térsége elővárosi fejlesztése KIOP projekt Új közúti alujáró építése a pusztaszabolcsi vasútvonal keresztezésénél Diósdi út átépítése Új közúti aluljáró létesítése a székesfehérvári vasútvonal keresztezésénél Közúti kapcsolat az M7-es felöl a Riminyáki és Diósdi úton 4 mdFt

23

24 MÁV Rt. villamosítási koncepciója szerint villamosításra kerülő vasútvonalak A villamosítási koncepció a Nyugat-Dunántúl villamosítottsági szintje elmaradását ellensúlyozza A tervezett vonalvillamosítások a IV. és V. korridort összekötő Észak – Dél irányú tranzit útvonal fejlesztését szolgálják Balti – Adria útvonal Bécs – Zágráb vasúti kapcsolat

25 Kiemelt vasútfejlesztési projektek finanszírozási igénye és költségvetési terhelése (2007 – 2013)

26 EU forrástámogatással és nemzetközi finanszírozással tervezett pályakorszerűsítési munkák volumene

27

28 Magyarország bekapcsolódási lehetősége a kiépülő európai nagysebességű rendszerekbe

29 A magyarországi nagysebességű vasút keleti irányú továbbvezetése

30


Letölteni ppt "Gaál Gyula elnök-vezérigazgató Magyar Államvasutak Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések