Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda."— Előadás másolata:

1 „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda László Elnök Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő

2 Páneurópai Korridorok elhelyezkedése

3 Az Összeurópai Közlekedési Rendszer

4 TEN-hálózat

5 A tervezett útvonal

6 Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei fejlesztések

7 Az M300 gyorsforgalmi út

8

9

10 A konferencia a következő ajánlást fogadta el: 1.Az EU keleti határán belül ma még hátrányos helyzetű térségekben erős növekedéssel prognosztizált áru és személyforgalom számára egy gyorsforgalmi kiépítettségű, összefüggő útvonal kialakítása szükséges az északi országoktól (Skandinávia, Baltikum) Lengyelországon – Szlovákián – Magyarország – Románia – Moldován át Ukrajna irányába, romániai elágazással Bulgáriáig. A gyorsforgalmi útvonal a XXI. század gazdasági és mobilitási követelményeinek megfelelve szolgálja az a térség országainak, lakosságának a fejlődésükhöz kötődő érdekeit.

11 2. A tervezésre javasolt útvonal 2006 októberében elfogadott Közös Nyilatkozatban deklarált Kaunas – Bialystok – Lublin - Rzeszów – Eperjes - Kassa – Miskolc – Nyíregyháza útvonaltól keletre, ahhoz kapcsolódóan, Rzeszów – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti – Nagybánya – Suceava – Kishinyov – Odessa, Szatmárnémeti elágazással Kolozsvár – Bukarest – Konstanca, Bukarest elágazással Szófia – Várna irányába mutat.

12 3. A kiépítendő új gyorsforgalmi út Rzeszów – Presow – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti útvonalon segíti a leszakadt keleti régiók együttműködését, ezen belül a területfejlesztését, gazdaságát és erősíti a terület népességmegtartó képességét.

13 Mi változott egy év alatt? decemberében megszűntek Magyarország, Szlovákia és Lengyelország között az uniós határok. Lehetőség nyílik a régi és az új kapcsolatok létesítésére decemberében megszűntek Magyarország, Szlovákia és Lengyelország között az uniós határok. Lehetőség nyílik a régi és az új kapcsolatok létesítésére. Magyarországon Vásárosnamény és Záhony között az M300 gyorsforgalmi út környezetvédelmi engedélyes terve elkészült és elfogadásra került. Magyarországon Vásárosnamény és Záhony között az M300 gyorsforgalmi út környezetvédelmi engedélyes terve elkészült és elfogadásra került. Szlovákiában, Pozsonyban, Szlovákia és Ukrajna megállapodott abban, hogy a szlovák – ukrán határon Ágcsernyő és Salamon között új közúti határátkelőt nyitnak 2010-ben személy és tehergépkocsik számára, nonstop jelleggel. Szlovákiában, Pozsonyban, Szlovákia és Ukrajna megállapodott abban, hogy a szlovák – ukrán határon Ágcsernyő és Salamon között új közúti határátkelőt nyitnak 2010-ben személy és tehergépkocsik számára, nonstop jelleggel. Magyar – ukrán viszonylatban, várhatóan a hármashatár közelében, új Tisza-híd építésére kerül sor. Magyar – ukrán viszonylatban, várhatóan a hármashatár közelében, új Tisza-híd építésére kerül sor.

14 Közúti teherforgalom Záhonyban (kamionok száma évente)

15

16 Javaslatok a továbblépéshez A felvázolt koncepcióban az érintett országoknak egyet kell érteni és azt támogatni kell. A felvázolt koncepcióban az érintett országoknak egyet kell érteni és azt támogatni kell. Gazdasági és közlekedési tanulmányterv készítés pl. EU-s pályázatból. Gazdasági és közlekedési tanulmányterv készítés pl. EU-s pályázatból. Nyomvonal-tanulmánytervek kialakítása. Nyomvonal-tanulmánytervek kialakítása. Közös Tisza-híd építése a magyar – ukrán – szlovák hármashatáron, vagy magyar – szlovák viszonylatban. Közös Tisza-híd építése a magyar – ukrán – szlovák hármashatáron, vagy magyar – szlovák viszonylatban.

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések