Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata Gecse Gergely logisztikai szakértő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata Gecse Gergely logisztikai szakértő."— Előadás másolata:

1 Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata Gecse Gergely logisztikai szakértő

2 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Baltic Dry és HARPEX indexek az elmúlt 5 évben Forrás: Bloomberg ( ) Forrás: Harper Petersen & Co. ( )

3 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Forrás: IATA Cargo e-chartbook Q Légi áruszállítás

4 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Forrás: Verkehrsrundschau Verkehrs Rundschau Index

5 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Határvárakozási idők Kukuryki, Záhony Forrás: International Road Union

6 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Válság hatása a vasúti szállításra (KKE) Forrás: IMÁVCARGO

7 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Áruszállítási teljesítmény ( Q1-3) VPOP határforgalmi adatok (2008 vs ) Tehergépkocsi: -22,0% (ukrán határszakaszon közel -40,0%) Vasúti forgalom: -27,0% (ukrán határszakaszon -36,0%) A szektor számokban (Magyarország) Áruszállítás, raktározás főtevékenységű vállalkozások (2007. vs üzleti év): Együttes árbevétele 2,1%-kal 2679,6 milliárd Ft-ra nőtt Átlagos statisztikai állományi létszáma 8,7%-kal 146,9 ezer főre csökkent Szállítás, raktározás regisztrált vállalkozások száma (2008. jan nov): társas: +9,9% egyéni: - 13,1% Változás (%) Árutonna- kilométerben Tonnában Közút-4,5%-11,0% Vasút-27,5%-20,8% Csővezetékes-10,9%-11,6% Belvízi-23,8%-15,3% Összesen:-10,2%-12,6%

8 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata A válság hatásainak leginkább kitett szektorbeli cégek 1.A jelentősebben érintettek szektoroknak (pl. járműipar, elektronika, alapanyaggyártás) szolgáltatók 2.A jelentős tárgyieszköz arányúak 3.A kevés partnernek szolgáltatók 4.A mikro- és kisméretűek 5.Az alvállalkozási lánc végén állók 6.A kockázatokat (pl. vevő/kintlévőség, pénzügyi) nem megfelelően kezelők

9 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Az alagút vége?

10 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata EU – a közlekedés jövője (2009) Trendek és kihívások: Öregedő társadalom Migráció Környezetvédelmi fenntarthatóság Fosszilis üzemanyagok forrásainak fokozódó szűkössége Urbanizáció Globális fejlődési irányok Célok: Biztonságos és magas minőségű közlekedési rendszer Jól karbantartott, integrált hálózat Környezeti fenntarthatóság növelése EU vezető szerepe a közlekedési szolgáltatásokban és technológiákban Emberi tőke fejlesztése Okos árak Alapos tervezés

11 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Városi terminál (City terminal) Logisztikai központ (Freight village) Ipari és logisztikai park (Industrial and logistic park) Speciális logisztikai terület (Special logistic area) Közlekedési alágazatok közötti kapcsolat Közút-vasút, közút-közútKözút-vasút Közút-vasút, közút- közút Közút-tenger/légi, közút-vasút-tenger/légi Fő célok A városi forgalom csökkentése Kombinált forgalom elősegítése és a városi forgalom csökkentése Regionális gazdasági növekedés és kombinált forgalom elősegítése Regionális gazdasági növekedés Üzemeltető Nagyobb szállítmányozó vagy kereskedő Gazdasági társaság (közszféra hatása) Nincs üzemeltető Repülőtéri vagy kikötői hatóságok Igénybevevők Nagyobb szállítmányozó vagy beszállító Kisvállalatok, valamint néhány nagyobb fuvarozó Nagy ipari vállalatok és szállítmányozók Nagyvállalatok Elhelyezkedés A városokon belül, kis területen Külvárosban, nagy területen Külvárosi vagy egykori ipari területen A meglévő területek kibővítése a városon belüli vagy a külvárosi részeken Terület áraNagyon magasViszonylag alacsony Magas Infrastruktúra minősége Jó kapcsolat a város infrastruktúrájához Közvetlen kapcsolat a fő infrastruktúrához, és jó kapcsolat a város infrastruktúrájához Közvetlen kapcsolat a fő infrastruktúrához Kiváló nemzetközi infrastrukturális kapcsolódás HatásVárosiRegionális-interregionális Nemzetközi Forrás: Berquist, R., Pruth, M. [2003], 62. o.

12 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata

13 Főcsoport megnevezéseGyak.Rel. gyak. AMEZŐGAZDASÁG, VADGAZDÁLKODÁS, ERDŐGAZDÁLKODÁS461,3% BHALGAZDÁLKODÁS10,0% CBÁNYÁSZAT110,3% DFELDOLGOZÓIPAR112931,8% EVILLAMOSENERGIA-, GÁZ-, GŐZ-, VÍZELLÁTÁS310,9% FÉPÍTŐIPAR2938,3% GKERESKEDELEM, JAVÍTÁS97327,4% HSZÁLLÁSHELY-SZOLGÁLTATÁS, VENDÉGLÁTÁS391,1% ISZÁLLÍTÁS, RAKTÁROZÁS, POSTA, TÁVKÖZLÉS2095,9% JPÉNZÜGYI KÖZVETÍTÉS230,6% KINGATLANÜGYLETEK, GAZDASÁGI SZOLGÁLTATÁS66518,8% LKÖZIGAZGATÁS, VÉDELEM; KÖTELEZŐ TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS00,0% MOKTATÁS200,6% NEGÉSZSÉGÜGYI, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS210,6% OEGYÉB KÖZÖSSÉGI, SZEMÉLYI SZOLGÁLTATÁS842,4% PHÁZTARTÁSOK TEVÉKENYSÉGE00,0% QTERÜLETEN KÍVÜLI SZERVEZET00,0% Összesen ,0% Ipari parkba betelepült vállalkozások megoszlása TEÁOR ’03 szerint Forrás: MÉrtéK Konzorcium, NFGM, NFÜ

14 Európai trendek, logisztika és ipari parkok kapcsolata Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Gecse Gergely Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet Főosztály Tel: Fax:


Letölteni ppt "Európai trendek a logisztikában, logisztika és ipari parkok kapcsolata Gecse Gergely logisztikai szakértő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések