Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

11 Berg Tamás osztályvezetőKKK Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "11 Berg Tamás osztályvezetőKKK Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése,"— Előadás másolata:

1 11 Berg Tamás osztályvezetőKKK Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz „A Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” c. konferencia Kishinyov (Moldávia), április Balti tenger Fekete tenger KIÚT javaslat

2 2 Nemzeti Fejlesztési Ügynökség AKA Zrt.M6 Duna Zrt. Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) Műszaki Igazgatóság … Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály

3 3 Az előadásban érintett témák 1.A Balti és a Fekete tenger közötti észak– déli irányú közúti kapcsolatokról kis történeti kitekintéssel 2.KIÚT Térségfejlesztési Egyesületnek az Európai Unió keleti és északi határai mellett a Balti és Fekete tengerek között húzódó tengely javaslata, kapcsolódási lehetőségei a kelet nyugati korridorokhoz

4 44 Egy ókorban, a Balti és Adriai tengerek között kiépültút: a Borostyánkő út Egy ókorban, a Balti és Adriai tengerek között kiépült út: a Borostyánkő út Szombathely, Romkert A Borostyánkőút kiindulópontja egy porosz város: Kaup volt. Az út Aquileia-nál érte el az Adriai- tengerAquileiaAdriai- tenger partját.

5 A Touring Clubok Nemzetközi Szövetsége kezdeményezi a London- Isztambul -(Bombay)-(Fokváros) út kialakítását. Kiépülnek a magyarországi szakaszok (a mai 85, 10 és 5 sz. főutak). Isztambul London Cape Town Bombay Sopron A London-Isztambul (Cape Town, Bombay) vonal terve az Északi és Fekete tenger között 1930-as évek

6 6 Európa (E) utak hálózata E utak 10, 20, 30, 40, 50, 60, számmal nyugat-keleti irányúak (pld. E60) E utak 5, 15, 25, 35, 45, 55, 65 számmal észak-dél irányúak (pld. E75) E30 E40 E30 E40 E50 E60 E50 E70 E75 E70 E75 E65 E55 E65 E55 E as évek 1. E utak hálózata (ENSZ AGR 1970)

7 7 A TEM törzshálózat ma: UNICE Transport Division Jelmagyarázat TEM törzshálózat TEM egyéb kapcsolat Az eredeti hálózat mára jelentősen kibővült 2. TEM hálózat 1994 Trans –European North South Motorway (TEM ) Network

8 8 Johannes Bröcker Az un. „Krétai folyosók” Kréta 1994.III. Pán-Európai gyorsforgalmi hálózat, a „Krétai folyosók” 9 folyosó 3. Krétai folyosók 1994 ? ? ? ? 4. Helsinki folyosók folyosó Az un. „Helsinki folyosók” Helsinki 1997.VII.

9 99 5.TINA folyosók Észak – dél irányú gyorsforgalmi kapcsolatok a TINA hálózaton A hálózat hiányos az Európai Uniós országok keleti és északi határai mellett észak déli irányú kapcsolatokban ? ?

10 10 A 27 Európai Unios ország jelenlegi gyorsforgalmi úthálózata a TEN-T hálózat 6. A TEN-T hálózat A hiány változatlanul fennáll a TEN-T hálózaton is a keleti és északi határok mentén ? ? ?

11 11 Megváltozott az európai térszerkezet Erősödnek a meglévő Ny-K irányú tengelyeket metsző É- D irányú új tengelyekre vonatkozó kezdeményezések, jóllehet fontos Ny-K irányú tengelyek sem készültek el teljes hosszúságban (pld Helsinki V. folyosó szakaszai)

12 12 A CETC hálózat Thomas Lanz A CETC-nek van folytatása ….Az Adriatic- Ionian autópálya A CETC-t (Central European Transport Corridor) Irányító Bizottságot 2004-ben hozták létre, azóta számos deklaráció rögzítette a kiépítés szükségességét

13 13 A Helsinki folyosórendszer A Helsinki folyosórendszerhiányossága ?

14 14 Magyar javaslat a Helsinki V/C és VI. folyosók összekötésére Budapest (M0 gyűrű tehermentesítésével ? Molnár László elnök-igazgató és a FŐMTERV kezdeményezése a Helsinki V/C és VI folyosó összekötésre, Budapest (M0 gyűrű) tehermentesítésére Budapest

15 15 Kaunas Miskolc Budapest Új nemzetközi folyosó Lengyelország irányából az V. folyosó felé (Lancuti egyezmény, az un „Via Carpatia” vonal) Új gyorsforgalmi út Litvánia-Lengyelország-Szlovákia-Magyarország között „Via Carpatia” Kaunas – Białystok – Lublin – Rzeszów – Prešov – Košice – Miskolc – Debrecen útvonalon Debrecen Projekt vezetője: Lengyelország Az első gondolat Kapcsolódás az V. Helsinki folyosóhoz 2006-ban négy ország Litvánia, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország miniszteri szintű deklarációban fogalmazta meg, hogy 2010-ben a Kaunas-Debrecen között kijelölt gyorsforgalmi utat javasolja 2010-ben felvenni a TEN-T hálózatba („VIA CARPATIA”) Lancut

16 16 Rzeszow Presov Kosice Miskolc Debrecen Oradea Cluj Napoca Sibiu Bucuresti Constanta A „Lancuti” vonal javasolt kiterjesztése Románia felé Jelmagyarázat TEN-T vonal „Lancuti vonal Magyar javaslat a „Lancuti” tengely továbbvezetésére Románia felé a TEN-T hálózat részét képező elemek pld.„Erdélyi autópálya” felhasználásával Szakértői megbeszélések: december Kassa január Bukarest áprilisDebrecen Szlovákia és Magyarország területén a „Lancuti” gyorsforgalmi út a már kijelölt TEN-T vonalat használja fel Románia állást foglalt a „Lancuti” vonalhoz történő csatlakozás tekintetében

17 17 R O M A N I A Ministry of Transport Románia javaslata a „Lancuti” vonal (Via Carpatia) tovább fejlesztésére

18 18 A PALACIO riportban megfogalmazott 5 fő tengely: (közöttük vannak az un tengeri autópályák (kék) És egy észak-afrikai gyorsforgalmi vonal is (zöld vonal) Javaslat: e horizontális hálózati elemek kiegészítése észak-dél irányú gyorsforgalmi úti kapcsolatokkal, A A TEN-T hálózat jövőbeni bővítésére adott javaslat a „Palacio jelentés”

19 19 Egy lehetséges maghálózat a TEN Connect tanulmányból, közút

20 20 Az előadásban érintett témák 1.A Balti és a Fekete tenger közötti észak– déli irányú közúti kapcsolatokról kis történeti kitekintéssel 2.KIÚT Térségfejlesztési Egyesületnek az Európai Unió keleti és északi határai mellett a Balti és Fekete tengerek között húzódó tengely javaslata, kapcsolódási lehetőségei a kelet nyugati korridorokhoz

21 21 A Balti- és Fekete-tengeri térség kapcsolatainak fejlesztése A 2007 évi nyíregyházi konferencia plakátja A tervezésre javasolt útvonal Kaunas- - Bialystok – Lublin - Rzeszów – Eperjes - Kassa – Miskolc – Nyíregyháza útvonaltól keletre, ahhoz kapcsolódóan, Rzeszów – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti – Nagybánya – Suceava – Kishinyov – Odessa, Szatmárnémeti elágazással Kolozsvár – Bukarest – Konstanca, Bukarest elágazással Szófia – Várna irányában További két nemzetközi konferencia: Királyhelmec Nagybánya A nagybányai konferencia

22 22 A tovább tervezésre javasolt útvonal a TEN-T hálózat térképén: Tallinn – Riga – Kaunas – Lublin – Rzeszow – Presov –Mihajlovce – Velké Kapusany – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Satu Mare – Baia Mare – Suceava – Botosani - Chisinau – Odessa. A Balti és Fekete tengeri régiók közötti kapcsolatok fejlesztése Tallinn Odessa Záhony A korábbi javaslat kibővült a Tallinn-Riga-Kaunas északi iránnyal

23 23 Rzsesow Presov Kosice Miskolc Debrecen Oradea Cluj Napoca Bucuresti Constanta Michalovce Kralovsky Chlmec Satu Mare Záhony Baia Mare Suceava Kishinyov Odessa Brasov Tirgu Mures R4 D1 Jelmagyarázat: „Lancuti vonal/TEN-T vonal KIÚT Egyesület javaslata További Romániai Kapcsolati lehetőség A 2007-ben Nyíregyházán javasolt gyorsforgalmi vonal a Fekete tenger felé Kaunas és Kosice között a vonal megegyezik a „Lancuti” gyorsforgalmi út nyomvonalával

24 24 Kapcsolódás a Helsinki folyosórendszerhez Kapcsolódás a Helsinki folyosórendszerhez Kapcsolódás a Helsinki I, II, III, V, IX folyosókhoz

25 25 A Balti és Fekete tengerek közötti kapcsolat Molnár László Aurél által javasolt horizontális és vertikális gyorsforgalmi folyosó rendszerében V5 H3

26 26 M3 autópálya Nyíregyháza – Vásárosnamény Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, eng. terv Hossza kb. 46 km M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya – országhatár Tanulmányterv elkészült Hossza kb. 50 km M300 (M34) gyorsforgalmi út M300 Vásárosnamény-Záhony,) M300 ( M34 ) gyorsforgalmi út Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik Hossza kb. 40 km Gyorsforgalmi út fejlesztések Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyében 147/2006. (VII. 19.) Korm. rendelet NIF Zrt. 1.szakasz: Nyíregyháza – 49 sz. főút 2x2 sávos autópálya, hossza: 26 km 2. szakasz: 49 sz. főút – Vásárosnamény között I. ütemben 2x1 sávos autóút, hossza: 20 km M3 autópálya Vásárosnamény-országhatár M3 autópálya határmetszéspont meghatározásra került Beregdaróc térségében pontok között, hossza km Kelet-Szlovákia és Észak-Románia kapcsolata

27 27 M3 autópálya Nyíregyháza – Vásárosnamény közötti szakasza Teljes hossz: 46 km Tervezett PPP beruházás NIF Zrt. Az új kapcsolat része M3 M49 1. ütemben 2x1 sávok Az ajánlati felhívás tervezett megjelentetése negyedik negyedév Kivitelezés várható megkezdése: 2010

28 28 M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya - országhatár M3 autópálya - országhatár A határmetszéspontra vonatkozóan még nincs kétoldalú megállapodás. Ütemezett kiépítés: M3 ap. – Ököritófülpös kb. 30 km Ököritófülpös – országhatár kb. 20 km] NIF Zrt. Ököritófülpös Szamos vésztározó Északi vonalak: Öntözött, drainezett területek, elkerülhetetlen Natura 2000 területek Javasolt nyomvonal

29 29 C D Tanulmánytervi vizsgálat eredménye a Záhony térségi gyorsforgalmi úti kapcsolatokra M34 M340 A közös magyar- szlovák-ukrán hármas határhídi változat gazdaságosan nem megoldható (sárga vonal)

30 30 R4 M34 D1 M340 M3M49 R4 D1 M3 ? A szlovák D1 autópálya és a magyar M34/M340 gyorsforgalmi utak között javasolt összeköttetés Jelmagyarázat: Tervbe vett fejlesztések

31 31 Jelmagyarázat: M34/M340 nyomvonalak M34 alternatív változat Javasolt továbbvezetés a D1 autópálya felé M340 M34 Előnyök: Egy esetleges havária esetén a szlovák–ukrán forgalom Záhonyon keresztül, míg a magyar-ukrán forgalom Salamonovo érintésével érheti el Csap térségét Új közvetlen kapcsolat EU országok között a keleti határok mentén Összeköttetés a magyar és szlovák oldali nagy logisztikai központok között Közös magyar-szlován-ukrán tender tevékenység lehetősége a hármas határ térségi Tisza hidak megépítésére Magyar- ország Szlovákia Ukra j na I. ütemű kapcsolati lehetőség egy új Tisza hídon keresztül a szlovákiai 553 és a I. ütemű kapcsolati lehetőség egy új Tisza hídon keresztül a szlovákiai 553 és a magyarországi 4 sz. főutak között

32 32 Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! KKK Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály Tel.: Fax: Hotel Codru Chisinau


Letölteni ppt "11 Berg Tamás osztályvezetőKKK Hálózatfejlesztési és Döntés-előkészítési Osztály Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések