Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA Bob Browaeys 13.10.08, 18:00 - 18:30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA Bob Browaeys 13.10.08, 18:00 - 18:30."— Előadás másolata:

1 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA Bob Browaeys , 18: :30

2 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 FiataljátékosFelnőttlabdarúgó 4. Előadó = JÁTÉKOS 3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák 1. Filozófia = részterületek 2. Program = TANTERV ÖRÖMÖRÖMÖRÖMÖRÖM FELÁLLÁSFELÁLLÁSFELÁLLÁSFELÁLLÁS A Belga LSZ Fejlesztési Terve

3 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A Belga LSZ Fejlesztési Terve 1. Az ÖRÖM aspektus

4 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 Mindenkinek öröm: 5 évesektől a profi labdarúgókig A felnőttek is azért jönnek az edzésre, hogy játsszák a futballt Öröm minden játékosnak, beleértve a kevésbé tehetségeseket is! ÖRÖM = a játékkal tanulni

5 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 Akár vesztünk, akár nyerünk, mi örömünket leljük! ÖRÖM = a játékkal tanulni!

6 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA SZÖVETSÉG FEJLESZTÉSI TERVE A BELGA SZÖVETSÉG FEJLESZTÉSI TERVE 2. A KÉPZÉSI aspektus aspektus

7 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 KIVÁLASZTÁS = viszony a labdához (5 – 7 évesek) EGYÉNI fejlődés (7 – 17 évesek): Alap jártasság és taktika = ALAPOK Beilleszkedés a csapatba = CSAPATTAKTIKA VÉGEREDMÉNY = beilleszkedés a felnőtt futballba (17 éves kortól) KÉPZÉS = lépésről lépésre tanulni

8 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 3. A FILOZÓFIA TERÜLETE TERÜLETE

9 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A LABDARÚGÁS RÉSZTERÜLETEKRE OSZTVA = FEJLESZTÉSI FILOZÓFIA Zóna Részterület! Játék elképzelés és nem játékrendszer! Alapelvek a labda elvesztésekor (B- és a labda birtoklásakor (B+ )!  Azon részterületek alapelvei vannak felhasználva a 11:11 elleni játékban, melyekből a csapattaktika fakad.  A Tanterv tartalmazza a csapattaktikát, melyet az 5-5, 8-8 és a elleni játékban tanulnak meg (következő dia)

10 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 4. A TANTERV

11 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A tanulás: – Állandó folyamata: a fejlesztés célterületei tól.... át.... ig (= fejlődési vonal ) – összegezve : a már megszerzett készségek jelentik a még megtanulandó készségek alapját A fejlesztési modell a labdarúgásban : – A fejlesztési modell a „labdajátékok”-ra támaszkodik – A fejlődés 4 szakasza : egyik szakaszból a másikba való folyamatos átmenet – A korosztály a vezérfonal : minden fejlődési szakaszban nagy egyéni különbségek lehetnek ( Kronológiai és biológiai életkor) – Az utánpótlás edzőknek a fejlesztési modell szintjeire támaszkodva kell megismerni a célterületeket, az összefüggéseket. FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN

12 UEFA STUDY GROUP OCT : 2 ellen: párharc (20m x 12m) FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN

13 UEFA STUDY GROUP OCT : 5 ellen: rombusz (35m x 25m) FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN ROMBUSZ

14 UEFA STUDY GROUP OCT : 8 ellen: dupla rombusz (60m x 40m) FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN DUPLAROMBUSZ

15 UEFA STUDY GROUP OCT : 11 ellen : (100m x 60m) FEJLESZTÉSI MODELL A LABDARÚGÁSBAN

16 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 CSAPATTAKTIKA: meghatározás A cselekvések összessége ugyanúgy működik, mint az egyéni játékos, független a játékrendszertől, játékelgondolástól, az alapokat és a fizikai, mentális készségeket használja fel

17 UEFA STUDY GROUP OCT ALAPOK CSAPAT TAKTIKA FIZIKAI MENTÁLIS A tanulás összesítő folyamat A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján

18 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A különböző szempontok leírása a fejlesztési modell alapján BASICSTEAM TACTICSPHYSICALMENTAL years years years (1) years years (2) years Az alapok és a csapattaktika áthelyezése minden fejlesztési szintre Az edzés eszközök áthelyezése fizikális szintre A jellegzetességek áthelyezése mentális szintre

19 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 5. JÁTÉK és KÖZBÜLSŐ gyakorlatok

20 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 “Egy bizonyos tevékenységgel (edzés) megszerzett képesség csak akkor vihető át új körülmények közé (mérkőzés), ha a két helyzet között maximális hasonlóság áll fenn. ? AZ ÁTVITEL SZABÁLYA

21 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE 6. FIGYELEM A JÁTÉKOSON

22 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 FIGYELEM A JÁTÉKOSON

23 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 Erős tanulási környezet Érdeklődést keltő és ösztökélő tanulási környezet Kölcsönhatás edző és játékos között Mérkőzésre fókuszáló célok és játékhelyzetek A játékosnak megadni a lehetőséget, hogy maga oldja meg a játék helyzeteket A tanulási környezet a felelős a tanulási eredményekért Meghatározás

24 UEFA STUDY GROUP OCT 2008 Több játék Több öröm És több érzék! A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE


Letölteni ppt "UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA Bob Browaeys 13.10.08, 18:00 - 18:30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések