Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csapatépítés gyakorlata az ontológiai coaching vonatkozásában Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata Kuróczi Krisztina 2009.02.07.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csapatépítés gyakorlata az ontológiai coaching vonatkozásában Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata Kuróczi Krisztina 2009.02.07."— Előadás másolata:

1 Csapatépítés gyakorlata az ontológiai coaching vonatkozásában Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata Kuróczi Krisztina

2 Csapat: holonikus rendszer Holon: nyílt, önszabályozó rendszer, egyszerre autonóm egész és függ ő rész Az egész mindig egy nagyobb teljesség része, míg a rész egy kisebb egésze. (Ami fönt, az lent…) Holonikus csoport szerepei: vezető, tag, multi-tag, kívülálló Ember és környezet: holonikus rendszer („holisztikus” gondolkodásmód a gyógyításban)

3 Csapat: holonikus rendszer Család: szuper holon, amely 3 holonikus csoportból áll: szülő-holon szülő-holon társ-holon társ-holon gyerek-holon. gyerek-holon. Nem a személyeket, hanem a viselkedésmintákat jelentik(pl. gyermeki kreativitás használata problémamegoldáshoz)!

4 Csapat: holonikus rendszer Család holon személyesebb személyesebb rendszeres érintkezés rendszeres érintkezés kölcsönös bizalom kölcsönös bizalom erős viselkedés-befolyásolás erős viselkedés-befolyásolás erős összetartás erős összetartás gyakori kontroll gyakori kontroll kisebb mozgástér kisebb mozgástér Munka holon személytelenebb formális kapcsolatok univerzális kölcsönös bizalom gyengébb konformitás lazább szerveződés szabályokon alapuló ellenőrzés nagyobb mozgástér

5 Csapat: holonikus rendszer Egyensúly: az autonómia és az alkalmazkodási készség egyensúlyban van Krízis, válság: egy holon nem a hierarchiában elfoglalt helyéhez igazítja viselkedését (olyan problémát akar megoldani, amihez nincsenek meg a képességei). egy holon nem a hierarchiában elfoglalt helyéhez igazítja viselkedését (olyan problémát akar megoldani, amihez nincsenek meg a képességei). Pl.: hibás menedzser a megoldatlan problémákat „karanténolja”, bezárja (rossz otthoni szex: máshol keres örömet). mechanizálódás foka meghaladja a rendszerben betöltött szerepet. mechanizálódás foka meghaladja a rendszerben betöltött szerepet.

6 Emberi kapcsolatok dilemmái Empátia Egymásra utaltság elfogadása Szükségletek (sajátomé, környezetemben élőké) felismerése; kifejezése(érzések); kielégítése kielégítése Mi az, amire a másik „igen”-t mondana? Kompromisszumok keresése az erő alkalmazása helyett (gyereknevelés, kamasz a családban).

7 Emberi kapcsolatok dilemmái Kinek az értékrendje szerint élünk? Döntéseinket az értékeink irányítják Jutalmazás (motiváció) – büntetés szóbeli erőszak (a bántalmazó és a bántalmazott ontológiája) szóbeli erőszak (a bántalmazó és a bántalmazott ontológiája) a „jóság” a személy méltóságának a része és fordítva arányos a büntetettség tényével. a „jóság” a személy méltóságának a része és fordítva arányos a büntetettség tényével. a motiváció az elvárt teljesítményhez mért aránya adja a hatékonyságát a motiváció az elvárt teljesítményhez mért aránya adja a hatékonyságát önértékelés erősítése a gyermekeknél (kommunikáció módja: önbizalmat erősítő, dicsérő, határokat kijelölő, választás képességét fejlesztő) önértékelés erősítése a gyermekeknél (kommunikáció módja: önbizalmat erősítő, dicsérő, határokat kijelölő, választás képességét fejlesztő)

8 Coach holon A holonikus rendszerben a „Vezető” mellett áll egy különleges holonikus egység, a coach Cél: hatékonységnövelés a szerveződésen belül az adott hierarchikus szinten Azaz: tudatosság növelése (helyesnek vélt viselkedésmintázatok kiválasztása, előállítása) tudatosság növelése (helyesnek vélt viselkedésmintázatok kiválasztása, előállítása) igények, elvárások felismerése, kielégítésük módja igények, elvárások felismerése, kielégítésük módja rögzült, de nem adekvát magatartásformák javítása. rögzült, de nem adekvát magatartásformák javítása.

9 Coach holon Módszerek: tudatosság növelése (helyesnek vélt viselkedésmintázatok kiválasztása, előállítása, azaz: helyre kell állítani a felsőbb szintek működési mechanizmusait – rugalmas reziliencia) tudatosság növelése (helyesnek vélt viselkedésmintázatok kiválasztása, előállítása, azaz: helyre kell állítani a felsőbb szintek működési mechanizmusait – rugalmas reziliencia) „a szabadság szubjektív élményének egyre intenzívebbé válása” – ez a cél igények, elvárások felismerése, kielégítésük módja igények, elvárások felismerése, kielégítésük módja rögzült, de nem adekvát magatartásformák javítása. rögzült, de nem adekvát magatartásformák javítása.

10 Coach holon A coach és a coachee holont alkot ráhangolódás ráhangolódás coachee feltérképezése (figyelem, elemzés, visszejelzés, befolyásolás) coachee feltérképezése (figyelem, elemzés, visszejelzés, befolyásolás) - Coachee elhelyezése a holonikus rendszerben („kedvenc gondolat”); metaforák használata - az ontológiai szintek konzisztenciájának vizsgálata (illeszkedik-e a személy ontológiája az önmagától és mások által elvárthoz); ellentmondások keresése, kompetenciák felmérése (360˚ fokos felmérés, feedback funkciója)

11 Coach holon tanácsadás tanácsadás autonómia és kooperáció egyensúlyba hozása - kreatív destrukció - paradoxtechnikák - a válság megoldása maga is egy nehézség (rombolás – építés). Holonikus mesteriskola: az én vezérelt állapot kialakítása. Cselekedeteket a vágyott jövő határozza meg. („Titok” módszer, agykontroll, stb. – vizualizáció.)

12 Csapatban Holonok együttműködése: adott halmazuk közös (mindenki számára elfogadható) tervet dolgoz ki, majd azt végrehajtja. Holonok együttműködése: adott halmazuk közös (mindenki számára elfogadható) tervet dolgoz ki, majd azt végrehajtja. Holonikus egységek kialakulása Holonikus egységek kialakulása - egymás jelenlétének felismerése - célok elérése hatékonyabb együttműködéssel.

13 Csapatban Kísérletek: az egyéni teljesítmény változása mások hatására az egyéni teljesítmény változása mások hatására csoporton belüli viselkedés csoporton belüli viselkedés csoportok közötti kapcsolatok, viselkedésminták csoportok közötti kapcsolatok, viselkedésminták Versengés és együttműködés fogolydilemma – nem szabad elsőként versengeni

14 Csapatban Az egyén szerepe a csapatban Csapatépítés (célok, kapcsolatok, a feladathoz való hozzáállás, reagálás a külső hatásokra) A düh negatív (kezelendő) és pozitív vonatkozásai (tudatosan használt eszköz) Vödrök – visszahúzó erők és léggömbök – segítő erők


Letölteni ppt "Csapatépítés gyakorlata az ontológiai coaching vonatkozásában Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata Kuróczi Krisztina 2009.02.07."

Hasonló előadás


Google Hirdetések