Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál"— Előadás másolata:

1 Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Magyar Controlling Egyesület Controlling a gyakorlatban Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál Alpár Péterné controlling vez.h. Eger IX.30-X.1.

2 Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Magyar Controlling Egyesület

3 Electrolux csoport Az Electrolux Csoport a világ
legnagyobb háztartási készülékeket gyártó vállalata. Évente több mint 150 országban, több mint 55 millió terméket értékesít. The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

4 Tartós fogyasztási cikkek Professzionális termékek
Üzleti területeink Tartós fogyasztási cikkek Professzionális termékek Hűtőszekrények Porszívók Légkondicionálók kerti gépek Éttermi,szállodai berendezések Mosodai berendezések láncfűrész erdészeti gépek

5 Elért eredményeink 2003. Árbevétel 124 077 MSEK
Üzleti eredmény (OP2) MSEK Üzleti eredmény % ,2 % Value cration MSEK Alkalmazottak száma fő

6 Kiválósághoz vezető út
A A JÖVÕ- KÉP CÉLKITÛZÉS HOVÁ AKARUNK ELJUTNI? MENEDZSMENT FELADATOK MELYEK A KRITIKUS SIKER TÉNYEZÕK? Folyamat MENEDZSMENT MELYEK A KRITIKUS LÉPÉSEK? Stratégia AKCIÓK The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways Csoport Melyek a kritikus célok Folyamat Csapat TAGOK Folyamat menedzsment

7 Hogyan tegyük könyebbé, élvezetesebbé az életet ?
The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

8 Stratégiai prioritások
Költséghatékonyság , jövedelmezőség Csapat tagok és a vezetők fejlesztése Termékfejlesztés a fogyasztók igényeinek ismerete alapján Electrolux márka

9 Stabilitás és a növekedés alapjai
egyszerűsített folyamatok standardizálás termelés bonyolultságának csökkentése beszerzés – több alkatrész vásárlása Ázsiából és Kelet Európából (LCC) Global Termék Tanács koordinálja a termékfejlesztést Global termék platformok The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

10 Scorecard - felsővezetői beszámoló rendszer
Tudni kell mit várnak el tőlünk vevőink milyen folyamatok terén kell kiemelkedő teljesítményt elérnünk hogyan kell alkalmazottainknak fejlődni,együttműködni mit várnak el tőlünk a tulajdonosaink Cél-mutató-elvárások-intézkedések The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

11 Scorecard jellemzői Csak a legfontosabb információkra koncentrál
A stratégia megvalósulásáról tájékoztat Kiemeli a kritikus területeket Áttekintő képet ad a vállalatunkról Hosszútávő értékteremtőkre helyezik a hangsúlyt The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

12 Tervezésünk jellemzői
stratégiára koncentráló tervezés gyors döntéseket elősegítő tervezés flash reportok tervtől való eltérések elemzését segítő The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

13 Tervezésünk gyakorisága
Éves terv negyedéves BU havi Rolling terv negyedéves BQ havi Expected EX The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

14 Rolling tervezés Rolling 1 BQ1 =Q2+Q3+Q4+2003Q1 BQ1=Q2+Q3+Q4+2005Q1
The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways Rolling 3 BQ3=Q4+2005Q1+Q2+Q3 BQ3 =Q4+2003Q1+Q2+Q3

15 Várható éves tervezés EA1 EA1=AC0403+BQ1(Q2+Q3+Q4)
BQ1 =Q2+Q3+Q4+2003Q1 EA2 EA2=AC0406+BQ2(Q3+Q4) BQ2 =Q3+Q4+2003Q1+Q2 The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways EA3 EA3=AC0409+BQ3(Q4)

16 Termelés előrejelzés The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

17 Gyors előrejelzés The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

18 Controlling vezető bonus feltétele
The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

19 Folyamatok mentén való irányítás
emberek márka beszerzés folyamataink The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways 6 vevők termékek Üzlet támogatása

20 Milyen eszközökkel tudta elérni az eredményeit ?
negyedévente „ új terv” készítése stratégiai célok megvalósítását elősegítő mutatók nemcsak pénzügyi mutatók tervezése előrejelzések pontossága, gyorsasága hatékonyság mérése folyamatok mentén való irányítás legjobb emberekkel , legnagyobb eredmény elérése The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

21 Minek köszönheti az eredményeit ?
meglepően új termékek bevezetése teljes elkötelezettség a minőség,fejlesztés területén az első osztályú márkánk megerősítése vevőink, fogyasztóink igényeinek ismerete egyszerűsítés, folyamatos fejlődés motivált, jóképességű emberek The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

22 Mi a jövő ? Új hűtőgépgyár Nyíregyházán
The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways

23 Köszönöm a figyelmet The starting point for successful growth is ALWAYS to have a stable and profitable business On AVERAGE, we as a Group look quite good, but there are main DIFFERENCES between different operations I don´t like averages….. We have to deal with different businesses in different ways


Letölteni ppt "Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál"

Hasonló előadás


Google Hirdetések