Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 BKV Rt. MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Hogyan válik a controlling a stratégia megvalósítás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 BKV Rt. MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Hogyan válik a controlling a stratégia megvalósítás."— Előadás másolata:

1 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Hogyan válik a controlling a stratégia megvalósítás eszközévé? A stratégiai controlling gyakorlati felhasználása Előadó: Borbélyné Szilágyi Hajnalka Stratégiai és szervezési irdodavezető

2 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. A BKV Rt. stratégiai céljai: biztosítani kívánja a mobilitást mindenkinek elérhető áron, de az indokolt ráfordítások fedezettsége mellett, elkötelezett a szolgáltatás ellátásában, az utasigények mind teljesebb és minőségi kiszolgálásában, tudatában van, hogy kötelezettségeit és szolgáltatásnyújtását kizárólag a rendelkezésére álló eszközök és források egyensúlyának megteremtésével, a stabil és kiegyensúlyozott fejlődést biztosító feltételrendszer kialakításával biztosíthatja, és elhivatott ezen feltételek megteremtésében való élenjáró részvételben. Közszolgáltatás versus versenypiaci feltételek: piacon maradás, stabilitás, egyensúly, hatékonyság, piaci szegmens, konstruktív együttműködés a térség egyéb szolgáltatóival (BKSZ és egyéb), a BKV Rt a szektor „zászlóshajója” (lobby a szektor szolgáltatóiért versus a forrásokért versenytársak)

3 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Hatalom érintettség mátrix

4 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. A személyszállítási szolgáltatás értékteremtő folyamata

5 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Szervezeti KH (területi, karbantartási, forgalmi, integrátori, stb.) Rendelések (KIVÉVE: árbevételes rendelések!) Járműtípus KH (Jármű ÉCS) Infratípus KH (Infra ÉCS) Járat rendelések Járatra el nem számolható költségek ; ; ; ; vagy Aktiválás Csak a területirányítási, integrátori, és közp. forg. irányítási KH-ről

6 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. BSC: Stratégiai cél- és mutatószám rendszer

7 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Stratégiai mérések Folyamatos tanulás fejlődés – egyéni és szervezeti Módszertan: tervezés – monitorozás - értékelés – beavatkozás-- kétkörös tanulás Jelenállapot felmérése PESTEL SWOT – VALUE CHAIN STAKEHOLDER ANALÍZISEK SCENÁRIÓK – választás – bekövetkezési valószínűségek becslése Forgatókönyvek következményeinek felmérése Vízió, misszió, aspirációk kitűzése, Stratégiai célok - ok-okozati összefüggések - Kaplan-Norton BSC-je Akciók Akciók – idő – forrásszükséglete – eredménye =bevétel növekmény / Költségcsökkenés – megvalósítási valószínűség – priorizálás CélMutatóJelenértékeCélértékeAkcióMonitoring

8 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Startégiai akciók - mutatók

9 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Startégiai akciók - mutatók

10 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Startégiai akciók - mutatók

11 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. BKV Controlling Információs rendszerek Vállalat-controlling Operatív controlling Tranzakciós rendszerek SMRSMR ESSBASE-COMSHARE Szakágazat vonatkozású információs rendszerek Maradó rend- szerek Operatív rendszerek Külsőadatok LISLIS CISCIS FISFIS R1 : :- : R ROI OP's Eredmény / költségek HI S Rendelések Készletek Kapacitáso k Munkatárs/ képzettség Idõ Eredmény Bevétel Munkatárs Forgalmi telj. Rendelés állomány FORTE MENDI

12 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. WEB alkalmazás Architektúra SAP FI, SAP CO, SAP MM, SAP PM, SAP HR, FORTE, MENDI, KIS Egyéb… Forgalmi teljesítmény, Menetdíjbevétel Létszám, stb. Forgalom Műszak Pénzügy Humán er. SMR Utas adatok, Cash-flow stb. AdattárÜzleti modellek Riportok, extraktumok Kézi adatbevitel Felhasználók WEB Tranzakciós rendszerek

13 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Benchmark Stratégiaalkotás módszertani eszköze Bench ”markolás” 2000 költséghatékonysági projekt, 2003 Szolgáltatási szerződés alapja Monopol helyzetben levő cég; nincs hazai „versenytárs” Módszertani eszközök (ppp - big mac) Mutatók: Város jellemzői Lefedettségi mutatók Kihasználtsági mutatók Költséghatékonysági mutatók…(összevont KPI-ok)

14 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Benchmark – Költséghatékonysági adatok 1) nincs adat az utaskilométerre Forrás: Roland Berger analízis költségek (Ft) utaskm ( km) költségek (Ft) menetkm (km) HHA VHH SL ML S-bahn CL BKV M 1) AGWL 1) PKV 1) FN 1) ATM RL

15 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Benchmark - Járművezetés hatékonysága - Kihasználtság járművezetők száma járműszám ,001,002,003,004,00 menetkm járművezetők száma HHA S-bahn VHH DP BKV ATM RTM CL ML AGWL WL SWM Forrás: Roland Berger analízis

16 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Üzleti modell

17 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Input (1)

18 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Input (2)

19 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Output kmh1Számított kompenzáció igénymillió Ft nmdbÉves nettó menetdíjbevételmillió Ft arkgÉves nettó árkiegészítésmillió Ft normNormatív állami támogatásmillió Ft kmh1Számított kompenzáció igénymillió Ft ebevTeljesítményekhez kapcsolódó egyéb forrásokmillió Ft zsufÁtlagos éves járműkihasználtságindex28,3%26,6%24,9%25,2% inflFogyasztói árindexindex4,7%6,8%4,5%3,9% msplModal splitindex66,3%63,0%59,0% realTarifaemelés realizációs fokaindex97,9%66,2%78,8%18,8% ftarFogyasztói tarifaindexindex12,6%18,2%18,3%4,8% trfeSzázalékos tarifaemelés nominálértékenindex15,5%18,7%15,5%4,6% aktgÁllandó költségekmillió Ft vktgVáltozó költségekmillió Ft ecslÉrtékcsökkenési leírásmillió Ft hkamFedezendő hitelkamatmillió Ft fhkmMegrendelt férőhely-kilométerezer férőhelykilométer jepbJármű értéknövelő, pótló beruházásmillió Ft iepbInfra értéknövelő, pótló beruházásmillió Ft tebe_v Villamos+ fogaskerekű Tárgyi eszközök bruttó értékemillió Ft tebe_t Trolibusz Tárgyi eszközök bruttó értékemillió Ft tebe_a Autóbusz Tárgyi eszközök bruttó értékemillió Ft tebe_h HÉV Tárgyi eszközök bruttó értékemillió Ft tebe_m Metro + földalatti vasút Tárgyi eszközök bruttó értékemillió Ft kmh1fFajlagos pénzügyi kompenzáció mértékeFt/fhkm1,5571,6171,4831,601 ektgEgység költségFt/fhkm3,9434,2064,5064,691 fbevEgy fhkm-re eső fajlagos személyszállítási bevételFt/fhkm2,3592,5012,8262,859

20 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Kronológia VIR TransIT – CO – Költségáramlás Stratégiaépítés 1998., VCR , Költségcsökkentési, hatékonyságnövelési, motivációs projekt Benchmarking (nemzetközi 2000., 2003, hazai) Normatív támogatás – kormányelőterjesztés 2002 – SMR 2004.(WEB felület, verzióváltás) Üzleti modell kidolgozás Szolgáltatási szerződés

21 Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember BKV Rt. Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Magyar Controlling Egyesület Pécs, 2005 szeptember 29-30 BKV Rt. MCE Konferencia 2005 A controlling gyakorlata Hogyan válik a controlling a stratégia megvalósítás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések