Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben"— Előadás másolata:

1 Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben
Dr. Kardos Károly rektorhelyettes Szekszárd,

2 AGENDA Előzmények; 1995 A mérnökképzés minőségbiztosítási komponensei
PRACTING elmúlt 15 éve A PRACTING szerepe a gyakorlatorientált képzésben A Széchenyi István Egyetem fejlesztései Hogyan tovább?

3 Korszerű kreditrendszerű tanterv - és követelményrendszer
1995 Korszerű kreditrendszerű tanterv - és követelményrendszer Milyen legyen a mérnökképzés? Mik legyenek a képzés főbb komponensei? Hogyan valósítható meg a korszerű gyakorlati ismeretek oktatása? Jól felszerelt korszerű laborháttér biztosítása! Practing - szemeszter, magas technikai színvonalú vállalatoknál!

4 Előzmények - Történeti áttekintés
Phare pályázat: „Az oktatás és a gazdaság kapcsolatainak erősítésére”

5 Előzmények - Történeti áttekintés
A megvalósulás lépései: 1) A PRACTING - Alapítvány megalakítása (közhasznú) 2) A PRACTING Konzorcium létrehozása 3) Ipari környezetbe kihelyezett praxis-szemeszter komplex rendszerének kidolgozása A Kuratórium elnöke: Dr. Kardos Károly A kuratórium társelnökei : Dr. Pintér József oktatás Kenyeresné Vörös Rita ipar

6 A PÁLYÁZATI RENDSZER PÁLYÁZATI ADATLAP KITÖLTÉSE, ÖNÉLETRAJZ, MOTIVÁCIÓS LEVÉL (MUNKATERV) PÁLYÁZATOK ELKÜLDÉSE A VÁLLALATOKNAK, A VÁLLALAT, CÉG DÖNTÉSE HALLGATÓK ÉRTESÍTÉSE A DÖNTÉSRŐL EGYÜTTMŰKÖDÉSI SZERZŐDÉS A VÁLLALATOKKAL, ÖSZTÖNDÍJSZERZŐDÉS A HALLGATÓKKAL GYAKORLAT MEGKEZDÉSE

7 A PRACTING szerepe a mérnökképzésben
PRACTING GYAKORLATON RÉSZT VETT HALLGATÓK SZÁMA ÉVENKÉNTI BONTÁSBAN 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Össz Magyaro. 4 72 81 98 89 63 90 93 110 84 88 101 151 1372 Külföldön 3 7 15 6 10 2 1 78 Összesen 76 102 96 70 97 103 112 85 1450 A legtöbb hallgatót fogadó vállalatok (2011-ig): AUDI fő RÁBA fő GM (OPEL) 45 fő NOKIA fő igm fő NEMAK fő SZINTÉZIS fő Federal Mogul fő Magna Steyr 37 fő PHILIPS fő KISALFÖLD VOLÁN 58 fő ZWICKAUI FŐISKOLA fő Összesen a 12 helyen: 906 fő  62 % Tizenöt év alatt 1450 hallgató vett részt az iparba kihelyezett féléves Practing gyakorlaton 134 hazai és 29 külföldi, összesen 163 gyakorló helyen

8 A PRACTING ELŐNYEI MINIMUM 3 HÓNAPOS SZAKMAI GYAKORLAT
MUNKATAPASZTALAT SEGÍTSÉG A SZAKDOLGOZAT MEGÍRÁSÁBAN EGYÉNI TANULMÁNYI REND ÖSZTÖNDÍJ: minimum Ft / HÓ BETÉTLAP A DIPLOMÁBA A GYAKORLAT ELVÉGZÉSÉRŐL

9 A PRACTING szerepe a mérnökképzésben
A vállalatok oktatást formáló hatása: 1) Philips: Mechatronikai szak, illetve a gépészmérnök képzésben mechatronikai szakirány kialakítása >> 2001 szeptemberében elindult 2) Audi, Suzuki, Opel: gépészmérnök-asszisztens képzés kialakítása >> 2001 szeptemberében Esztergomban a Géza Fejedelem Szakközépiskolában és Győrben a Jedlik Ányos Szakközépiskolában, összesen 50 fős kerettel elindult 3) Audi: Ötödik szemeszteres hallgatók számára választható tantárgy kialakítása „AUDI MOTOR HUNGARIA KFT. - Egy jövőorientált vállalat” címmel >> 2001 szeptemberében elindult 4) Szakalapítói lettünk az Mechatronika BSc. És MSc. képzés mérnökképzésnek és a NAT által ben a BSc. És 2006-ban a MSc. képzés akkreditációja megtörtént. 2004-től a régió vállalati és oktatási intézményi között regionális, interaktív és elektronikus kommunikációs csatorna kiépítése kezdődött el és bevezetése 2007-ben tervezett. 5) LEONARDO EU-s sikeres pályázat keretében francia, német, magyar együtműkdésben egy elektronikus alapú, mátrixrendszerű szaképzéstől a masterképzésig egységes követelményrendszeren alapuló, gépész- és mechatronikai tanterv kidolgozása kezdődik el 2008 évi befejezéssel.

10 A PRACTING szerepe a mérnökképzésben
Pozitív sajtóvisszhang (65 újságcikk és publikáció)

11 A Széchenyi István Egyetem és az IH Ingolstadt fő hallgatói team részére a Bühl cég által finanszírozott ipari göngyöleg környezetvédelmi és logisztikai analízise, mérése és hatékonyság javítása

12 Leonardo da Vinci Szakképzési Program
Széchenyi István Egyetem Nemzetközileg elismert szakképzési rendszer kidolgozása az autógyártás területén Leonardo da Vinci Szakképzési Program Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.

13 A projekt megvalósításában résztvevő partnerintézmények:
Széchenyi István Egyetem A projekt célja: valós ipari igényeken alapuló, nemzetközileg elismert, e-learning alapú szakképzési rendszer kialakítása a gépészet és mechatronika területén, amely révén megvalósulhat az egyes képzési szintek közötti rugalmas átjárhatóság; egy olyan modulrendszerű, mátrix struktúrájú szakképzési program kidolgozása, mely a szakmunkás-képzéstől a BSc mérnökképzésig a képzési rendszer valamennyi szintjét felöleli. A projekt megvalósításában résztvevő partnerintézmények: Széchenyi István Egyetem Union des Industries et Métiers de la Métallurgie (Franciaország), AFPI (Franciaország), Fachhochschule Ingolstadt (Németország), Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium. A projekt időtartama: 2006. október 1 – szeptember 30. Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.

14 SZERZŐDÉSBEN VÁLLALT KÉPERNYŐ KÖVETELMÉNYEK
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM SZERZŐDÉSBEN VÁLLALT KÉPERNYŐ KÖVETELMÉNYEK

15 A PRACTING hozzájárulása az oktatás laborhátterének fejlesztéséhez
Jankovits Hidraulika Kft. adománya 1997: Hidraulika laboratórium átadása HNS Kft. 1998: SPC laboratóriumi szoftver Rába Rt. 1999: CAD-CAM laboratórium létrehozása, közös OMFB pályázat keretében Philips 2000: Robotlaboratóriumhoz ABB robot, a mechatronikai szakirány képzéséhez SZIF 2001: OMFB pályázat a Prakting - vállalatok anyagi segítségével 3D-s mérőgép SZIF 2001: A TÜV Rheinland segítségével hegesztő minősítő bázis létrehozása SZIF 2001: A Rába Rt. segítségével Pro/Engineer CAD tervező szoftver

16 Új SAPU kezdeményezés Visszapillantás a jövőbe címmel ötletpályázat a hallgatók részére SAPU továbbképzési projekt II. éves gépész és mechatronikai hallgatók részére

17 Gépészmérnök Hallgatók VI. Országos Konferenciája 2012
4 napos rendezvény, melyet hallgatók hívtak életre a Practing Alapítvány segítségével szakmai feladat komplex innovatív kidolgozása és prezentálása a cél a feladatokat adó fontos ipari partnerek az alábbiak: Audi, Rába, SMR, LUK, igm Robortendszerek, Visteon, Borsodi Műhely, Jankovits Hidraulika

18 Széchenyi István Egyetem fejlesztései

19 Előzmények – Az alapok Különlegesen erős térségi beágyazottság
Szoros oktatási-kutatási együttműködés, mely a 90-es évek során is fennmarad Észak-Dunántúl gazdasági szereplőinek aktív támogatása az egyetemmé válás során Töretlenül fejlődő hallgatói létszám, kiváló elhelyezkedési arányok Országos szinten egyedülálló sikertörténet: Practing A SZE hallgatóinak lakólye (2005) A SZE elsődleges vállalati kapcsolatai (2007) Practing JEL-KKK JRET Forrás: Hardi T. (…) Forrás: Saját szerkesztés

20 Az AUTOPOLIS együttműködés projektjei
Kooperációs K+F projektek Közös laborfejlesztések Megosztott kutatási kapacitások Kutatói mobilitás Technológia transzfer (KKV-k) Járműipari vállalatok KKV-k Egyetem / Felsőoktatás NV-k A Oktatás Tehet-ség gondo-zás Kutatás Szak-képzés támogatás INNO-RAAB TudásPark TechnoNet Kompetenciaközp. LivingLAB Autóipari Beszállítói Park Innovációs Szolgáltatások PANAC Szakképzés és a felsőfokú képzés fejlesztése Digitális és nyomtatott tudásbázis létrehozása Módszertani és műszaki kulturális központ Intelligens közlekedés Egészségügy Város - Régió / Önkormányzat Az egyetem fejlesztési projektjei nem önmagában állnak!!! Ezért vesz részt aktív, kezdeményező módón az Egyetem az AUTOPOLIS program kialakításában, támogatja a koordinációs tevékenységet végző városi szervezet munkáját Egy koherens rendszerben lehet csak őket elképzelni, projekteket ismerik a partnerek, illeszkednek a város/régió stratégiájához, amelyben minden partnernek az a feladata és felelőssége, az általa leghatékonyabban megvalósítható fejlesztést végrehajtsa (pályázati kondíciók alapján is értékelni kell a funkció-szétosztást) Élhető, modern város kialakítása Gazd-i környezet fejlesz- tése Gazdaság fejlesztés

21 A tudásáramlást támogató intenzív, koncentrált felület
TudásPark TudásKözpont

22 TIOP 1.3.1(2007)Tudás Központ projekt
Nyitott, szolgáltlató intézmény Új-Tudás-Tér: Szakképzésfejlesztés, továbbképzés, e-learning Pályakövetés, képzési igény monitoring INNO-SHARE: Elektronikus és hagyományos „információ-tár” Tudásmenedzsment, információ-bróker szolgáltatás UNI-INNO (Laborépület): Kutatásmenedzsment funkció kiterjesztése Kutatási műszerpark fejlesztés Elvárt eredmények Szakmai képzés fejlesztés módszertani támogatása Rugalmas, adaptív (tovább)képzési programok Erősödő nemzetközi oktatási, kutatási kapcsolatok Publikus hozzáférésű műszaki tudásbázis (könyvtár) Versenyképes egyetemi kutatási kapacitások és tevékenység TudásPark Új-Tudás-Tér Regionális Egyetemi Közösségi Tér INNO-SHARE Regionális Egyetemi Tudásmenedzsment Központ Elektronikus és hagyományos „információtár” létrehozása Tudásmenedzsment rendszer és információ-bróker hálózat kialakítása Szak- és továbbképzési rendszerek fejlesztése Jelentős kutatási műszer és labor fejlesztés TudásKözpont

23 Intézményfejlesztési pályázati projektek alapadatai
Kutatási és tudományos kapacitás (Tudásmag) Szervezet / Folyamatok Infrastruktúra Eszközök/terek Tudás- hasznosítás Oktatási kompetenciák Intézményfejlesztési pályázati projektek alapadatai tudásmag - szervezet infrastruktúra oktatás szolgáltatás kutatás disszemináció technológia transzfer tudásmag szervezet infrastruktúra oktatás szolgáltatás kutatás disszemináció technológia transzfer Tudásmenedzsment Központ Vezetői Inf. Rsz Munkaerőpiaci kapcso. 20 feletti egyetemfejlesztési projekt összehangolt végrehajtása ( ) 3 projekt lezárult, 18 projekt végrehajtás alatt, 5 pályázat döntésre vár, több előkészítés alatt Az egyetemi működés teljes spektrumát átfogja A fejlesztés forrásai Kb. 12 millárd Ft EU-társfinanszírozású forrás mellett, ~ 2 milliárd Ft vállalati és önkormányzati, valamint ~1 milliárd Ft saját egyetemi forrás Egy hallgatóra (ill. egy egyetemi polgárra) jutó legmagasabb fajlagos fejlesztési összeg: 1,25 millió Ft/fő INNO-RAAB Tudáspark (Befektető) (Projektötlet) Vezetői Inf. Rsz DPR; Hallgatói Szolg. Képzők képzése Tananyag- fejlesztés - - Parkoló ház - - Energia- hatékonyság Tud. Műhelyek, Tehetséggondozás Kollégium Hőszig. Kutatóegyetem Alkalm. matematika Nemzetközi team Könyvtári szolg. Műterem- ház INNO-Share 2.Emelet & K+F Új-Tudástér INNO-Share K+F MOBILIS központ (Győr Város) KKK (Universitas) Audi Institute Audi, Győr Tudás- disszemináció Alkalm. Koop. kutatások -

24 A TIOP Keretében megvalósult új közösségi terek

25 Petz L. Egészségügyi & Szociális Intézet Zene-művészeti Intézet
SZE-Győr képzések MTK Doktori iskola Hallgatói létszám: fő, ebből nappali: fő 3 kar és 2 önálló intézet, 3 doktori iskola: Deák Ferenc Állam-és Jogtudományi Kar Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Műszaki Tudományi Kar Petz Lajos Egészségügyi és Szociális Intézet Varga Tibor Zeneművészeti Intézet Képzési szintek Felsőfokú szakképzés: 13 (ebből műszaki 3) FSZ Alapképzések: 21 (ebből műszaki 12) alapszak Mesterképzések, illetve osztatlan képzések: (ebből 12 műszaki) mesterszak Doktori tanulmányok Teljes munkaidős oktatók: 364 fő Nem oktató teljes munkaidős dolgozók: 229 fő Éves költségvetés: 12 Mrd Ft Műszaki TKar Baross Intézet Műszaki TKar Jedlik Intézet ÁJK Doktori iskola KGK Doktori iskola Deák F. Állam & Jog TKar Kautz Gy. Gazdaság TKar Petz L. Egészségügyi & Szociális Intézet Varga T. Zene-művészeti Intézet

26 Jármű- és közlekedésipari egyetemi képzéseink
Épített környezet Közlekedési pályák Közlekedési rendszerek Közlekedési eszközök Hajtáslánc Gyártás Építész Építészmérnöki BSc Település-mérnöki MSc Infrastruktúra-építőmérnöki MSc Közlekedésépítés MSc szaki. Közlekedés mérnöki BSc & MSc Közlekedési rendszerek MSc szaki. Gépészmérnöki BSc Mechatronikai mérnök BSc & MSc Járműmérnöki BSc és MSc Gépgyártástech. BSc szakirány Járműgyártó BSc szakirány Autó produktció BSc szakirány (Duális kép) Gyártási rendszerek BSc & MSc szaki. Logisztikai mérnöki MSc Építőmérnöki BSc Szerkezettervező építészmérnöki MSc Járműüzemeltetési MSc szakirány Járműgépész BSc szakirány Járműrendszer mechatronikai BSc szakirány Járműrendszer mérnöki MSc szaki. Belsőégésű motorok MSc szaki. Infrastruktúra MSc szakirány Településmérnöki MSc Integráló területek Mérnökinformatikus BSc & MSc Környezetmérnöki BSc Villamosmérnöki BSc & MSc Távközlési rendszerek MSc szaki. Műszaki menedzser BSc Automatizálási rendszerek MSc szaki. Műszaki szakoktató BA Tanár-mérnöktanár MA

27 Robot laboratóriumok az oktatás és kutatás szolgálatában
Fő témák: Önjáró mobil robotok intelligens vezérlése Robotok együttműködése a gyártási folyamatokban Intelligens érzékelés és tudásmegosztás Innovatív ipari robot fejlesztés

28 A TIOP Keretében beszerzett legújabb berendezések
Lasersintern CT Prüfung

29 Rádiófrekvenciás labor
Rádiófrekvenciás berendezések megfelelőségi vizsgálata: Megfelelőségi tesztek Hallgatói laboratórium

30 Főállású oktatók számának alakulása, 2006-2010
Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2006/ /2011 ősz) alapján saját szerkesztés

31 A főállású minősített oktatók arányának alakulása, 2006-2010
Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2006/ /2011 ősz) alapján saját számítás, szerkesztés

32 A doktori iskolák létszámának alakulása, 2004-2010
Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2004/ /2011 ősz) alapján saját szerkesztés MTDI/RGDI - Multidiszciplináris Társadalomtudományi Doktori Iskola / Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola MMTDI - Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola ÁJDI - Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola

33 A kutatás-fejlesztési tevékenység forrásainak alakulása, 2006-2010
Forrás: Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság

34 Az Audi jelenléte az egyetemen
Practing Alapitvány létrehozása 202 practingos hallgató fogadása Tantárgyak Audi egy modern vállalat Közös tanszék Audi Hungaria Belsőégésű Motorok Tsz. Szakirányok Belsőégésű motorok MSc szaki. Szakmai előadássorozatok VW & Audi vezetők és vezető konstruktőrök Közös beruházások Belsőégésű motor vizsgálóközpont létrehozása Kutatási feladatok kiadása Jelentős mértékű hallgatói bevonás Hallgatói csapatok támogatása Formula Student csapat Mérnök továbbképzések Egyetemi humán és eszközkapacitásra alapozva Közvetett hatás Viselkedés formáló szerepe Erős marketing elem

35

36 A Duális képzés építőkövei
Magas szintű egyetemi elméleti képzés Azonnal bevethető mérnök Korszerű ipari technikai és helyi ismeret Die Fügetechnik dient also als Bindeglied zwischen Einzelteil und fertigem Zusammenbau. Eingesetzt werden die unterschiedlichsten Verfahren wie beispielsweise Nieten, Falzen, Laserlöten, Laserschweissen, Punktschweissen, Kleben. A duális képzés olyan nappali – azaz teljes képzési idejű – képzés, amely a jelenlegi hatályos felsőoktatási törvény által előírt – félévenkénti háromszáz tanórán felül hasonló nagyságrendű külső gyakorlati képzést biztost a hallgatók számára.

37 A Duális képzés Pilot projektjében miért a gépészmérnök szak autoproduktion szakirányát választottuk?

38 “SZE duális-képzési forma” - javaslat
Szemeszterek 3. 4. szakmunkás 50% Modulárisvizsga 1. 2. 3. 4. mérnökasszisztens 5. 6. 25% - felvételi 5. 6. BSc 1. 2. 3. 4. 7. kettős diploma 5. 6. FH Ingolstadt Albstadt-Sigmaringen Erlangen TU Karlsruhe Duális gyakorlat 8 KW 8 KW 14/28 KW 8 KW 14 KW gyakorlati félév, min. 20 hét, HU/DE hallgatócsere 2 elméleti félév DE MSc PhD Gyakorlati időszak a képzés alatt min. 54 hét – a hallgatók a képzési idő több mint 50%-át a vállalatnál töltik, akár 1,5 év összefüggő gyakorlati idővel. Duális képzési forma - javaslat

39 Pilot projekt - Szak és szakirány struktúra
A szak tantárgyainak javasolt felvételi rendje FÉLÉV 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. kredit 1 Általános géptan Mechanika-Statika Mechanika-Szilárdságtan Mechanika-Mozgástan Mechanika-Rezgéstan Végeselem módszer Környezetvédelem 2 3 EU ismeretek 4 5 Gépszerkezettan Számítógépes modellezés és tervezés Gépészeti rendszertechnika Minőségbiztosítás Szakdolgozat választási lehetőség 6 7 Közgazdaságtan 8 9 Fémtan, anyagvizsgálat Hő- és áramlástan Munkavédelem Törzstárgy II. választási lehetőség 10 11 Hő- és áramlástan gépei Jogi ismeretek 12 13 Elektrotechnika Mérnöki anyagok 14 15 Szerelés, anyagmozgatás 16 17 Mérnöki fizika Megmunkálási technológiák 18 19 Gépipari automatizálás 20 21 Műszaki kémia Matematika (Lineáris algebra és többváltozós függvények) Méréstechnika 22 23 Matematika (Analízis) Járművek 24 25 Informatika II. Matematika (Valószínűségszámítás és matematikai statisztika) 26 27 Informatika Törzstárgy I. választási lehetőség 28 29 Szabadon választható tantárgy 30 31 Polimertechnika 32 33 34 35 Duálisképzési forma - javaslat

40 SZE Duális képzés Pilot projektje
Automobil Produktion szakirány e-learninges tantárgyai Járművek modul Jármű-hajtáslánc német ny. 4 kredit Járműmechatronika Járműdiagnosztika 2 kredit Járműkarosszéria 3 kredit Gyártási folyamattervezés modul Virtuális gyár Gyártástervezés és ütemezés német ny., lic. Üzemi logisztika német ny.,lic. Technológia modul Szerelés és karosszériagyártás Képlékeny alakítás Forgácsolás és szerszámai Szerszámgépek és gyártórendszerek Gyártóeszköz tervezés és gyártás Gyártásautomatizálás Felületi technológiák TÁMOP /1/A

41 “SzE duális képzési forma” – javaslat előnyei
Nem változik a 15 hetes oktatási rendszer, nem kell bonyolult jogi megoldás Nincs kettős bizonytalanság a felvételkor Az első 4 félév normál nappali BSc képzés , Az alapozó tárgyak letételére (vizsgák ismétlésére) megfelelő időkeret van biztosítva.(a gyenge hallgatók szűrése, hallgatóbarát megoldás) A hiányzó nyelvismeret pótolható ! A felsőoktatási intézményben nem kell duplikálni a humánerőforrást (mindenki ugyanúgy halad, nincsenek 12 és 15 hetes modulverziók)!!! A vállalatok választhatják ki, mely hallgatókkal kívánnak szerződést kötni (AC) Felkészültebb hallgatók közül választhatnak, a vállalathoz már a négy félév alapozó tárgyainak ismeretében kerülnek Nincs meg az a rizikófaktor a hallgatók és vállalatok részére sem, hogy a hallgatók valamely alapozó tárgy sikertelen teljesítése után, kiesik a vállalati képzési rendszerből Összefüggő 1,5 éves vállalati gyakorlat A szakirány vizsgaköteles tárgyai egyéni tanrenddel és e-learning alapon teljesíthetőek. Oktatói mentorálást a felsőoktatási intézmény biztosít. A szakirány gyakorlati feladatait 100%-ban az adott vállalatoknál végzik el, így a legkorszerűbb ismereteket kaphatják. A másfél év összefüggő gyakorlatával a teljes képzési rendszer több, mint 50%-át a hallgatók a vállalatnál töltik el, komplex feladatokat képesek elvégezni. Duális képzési forma - javaslat

42 Pilot projektben résztvevő vállalatok:
Audi Hungaria Motor Kft. Opel Szentgotthárd Magna Steyr - Győr LuK Savaria Kft. BPW Szombathely Federal Mogul Kft. Borsodi Műhely Kft. Gépészmérnök BSc szak Automobil Produktion szakirány Duálisképzési forma - javaslat

43 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések