Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ 2008. május.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ 2008. május."— Előadás másolata:

1 Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május

2 FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és a DDRMK 04. – A DDRMK tevékenysége 05. – Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása 06. – Aktív munkaerőpiaci eszközök 07. – Általános információk a képzési támogatásról 08. – Humán szolgáltatásaink 09. – Internetes források a segítségnyújtáshoz 10. – A DDRMK honlap és tartalmának bemutatása

3 01. Bevezetés Általános információk a FIP-ekről

4 A szolgáltatásról Mit szolgáltat a FIP?  munkaerő-piaci információk helyben (állásajánlatok, támogatási formák, pályázatok, képzések, programok, stb.)  Tanácsadás (álláspályázat, jogszabályok, önéletrajz), kapcsolatfelvételi és ügyintézési segítség  A munkaügyi kirendeltségeken bejelentett állásajánlatok listája a és honlapokon

5 A szolgáltatásról Min alapszik? Együttműködés Információmegosztás Segítségnyújtás

6 A szolgáltatásról A dél-dunántúli régió pontjainak megoszlása Dél-dunántúli régió: 144 FIP

7 A szolgáltatásról Intézménytípusok Szolgáltatás mélysége

8 A szolgáltatási funkció platformja FENNTARTÓ mint jogi és gazdasági szereplő megbízott SZERVEZET kötelező és önkéntes FELADATELLÁTÁS az állampolgárok érdekében

9 A komplex szolgáltató hely (pont) modellje A funkciók sokszínűsége és külső kapcsolataik: ODR, ERIKANET, Teleház Szövetség, könyvtári hálózat, Munkaügyi Központ, ifjúsági szervezetek, egyesületek, alapítványok, stb.

10 A minőséget befolyásoló tényezők  A pontokon dolgozó munkatársak (és elhivatottságuk)  A település mérete és elhelyezkedése  Közlekedési hálózat megléte (utak, tömegközlekedés)  Infrastruktúra (közművek, utak, digitális közművek)  A helyi vezetés, a fenntartók, a lakosság aktivitása és passzivitása  Életkori sajátosságok (elöregedés, kevés születés)  Migráció (elvándorlás - bevándorlás)  A pontok által nyújtott szolgáltatások és hatásuk  Helyi kommunikációs stratégiák

11 Terjesztési hálózat, elosztás A szolgáltatásról KIRENDELTSÉGEK RÉGIÓ koordinátor RÉGIÓ koordinátor "MEGYÉK” KISZO "MEGYÉK” KISZO FIP hálózat FIP hálózat LAKOSSÁG

12 Tapasztalatunk A pontok által nyújtott szolgáltatások értelmüket veszíthetik, ha  a pont fenntartása csak névleges (csak papíron működnek),  nincs aki szolgáltasson (megfelelő kapcsolattartó hiánya, fenntartói érdektelenség),  nincs mit szolgáltasson (nem releváns információk),  nincs akinek szolgáltasson (aktív munkaképes réteg elfogy vagy teljesen hiányzik),  a település vezetése és lakossága olyan hátrányos gazdasági és infrastrukturális helyzetbe kerül, hogy az információnyújtás és a tanácsadás önmagában semmit sem segít.

13 Jó példák Komplex szolgáltató helyek Györköny "Tolnai Lajos" Művelődési Otthon és Györkönyi Hagyományőrző Egyesület Györe Általános Művelődési Központ (templomiskola) Diósberény Diósberényért Egyesület Könyvtárak Tamási– Könnyű László Városi Könyvtár Hőgyész – Virág János Nagyközségi és Iskolai Könyvtár Hőgyész Szekszárd – Illyés Gyula Megyei Könyvtár

14 Optimisták vagyunk? a 10 millió kényelmes tévénéző országában is?


Letölteni ppt "Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ 2008. május."

Hasonló előadás


Google Hirdetések