Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.om.hu1 Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. október 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.om.hu1 Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. október 12."— Előadás másolata:

1 Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.

2 Gyorsuló idő n 5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik n Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken n Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog

3 A tudásváltás jellemzői n A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek n A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten évente 32-szeresére nő n Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik n Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik

4 IKT projektek az oktatásban n Szélessávú Internet hozzáférés biztosítása n IKT infrastruktúra kialakítása n Pedagógus továbbképzés n Digitális tartalomszolgáltatás

5 Internet hozzáférés biztosítása n Közháló program az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szervezésében n Minden közintézmény szélessávú Internet hozzáférést kap n 2301 végpont migrációja 2004 szeptember 30-ig n További 1000 végpont bekötése 2004 végéig n 5500 közoktatási intézmény 2005-ig

6 Internet hozzáférés biztosítása n Helyi hálózatok kialakítása  2004 első félévében 300 wireless hálózat átadása a középiskolák számára az IHM által kiírt pályázat keretében  2005-ben további kb. 300 db wireless hálózat középiskolák számára  600 elzárt vagy határon túli intézmény számára műholdas adatszórás (2004)

7 IKT infrastruktúra kialakítása n Számítógépes laborok számának növelése  NFT Regionális Operatív Program 2.3 (12,2 mrd Ft)  Phare program (4,8 mrd Ft)  SuliNet program  Innovatív Iskolák (0,3 mrd Ft)  Decentralizált pályázatok (0,3 mrd Ft)  Zsúrkocsi program 2004 (3,3 mrd Ft)  2005-től informatika fejlesztésének normatív támogatása (4,5 mrd Ft/év) n új multimédiás PC 2006-ig

8 IKT infrastruktúra kialakítása n Mobil, digitális prezentációs eszköz (zsúrkocsi)

9 Pedagógus továbbképzés n Tanár-továbbképzés és eszközvásárlási támogatás  2004 tavasz: pedagógus IKT alapú továbbképzése  2004 – 2006: pedagógus kompetencia központú IKT továbbképzése eszközvásárlási támogatással  Sulinet Expressz adókedvezmény

10 Tanulás egy életen át n Az oktatás középpontjába a folyamatos tanulásra felkészítő készségek, kompetenciák kell, hogy kerüljenek  Intelligens tanulás  Digitális írástudás  Problémamegoldó készség  Kommunikációs készség  Szociális és életviteli készségek

11 Paradigma váltás Ipari társadalomTudás alapú társadalom Tények, adatok, szabályokKépességek és kompetenciák Zárt, végleges, tankönyv-tudás átadása egyszeri alkalommal Élethosszig tartó kapcsolat tudás- Hálózatokkal Rögzített, homogén csoportos tanulás Tanulás rugalmas, heterogén csoportokban (személyre szabott) Frontális oktatás„Konstruktivista” oktatás

12 Digitális tartalomszolgáltatás n Sulinet Digitális Tudásbázis  évfolyamok közismereti tárgyainak digitalizált tananyagai  10 tantárgy  Példák, animációk, demonstrációs filmek  Kiegészítő adatbázisok, háttér információk  Módszertani segédletek, óravázlatok  Egyedileg alakítható tartalom  Fórum, chat, kollaborációs lehetőség

13 SDT – A tananyag felépítése ElemekFoglalkozásTémaLap

14 SDT - Alkalmazás n Tanár n Előre elkészített, illetve csapatban vagy egyedileg fejlesztett tartalmak felhasználása a tanórán n Foglalkozás, téma átszerkesztése n Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat n Diák n Egyéni tanulás n Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.) n Kollaboratív, kooperatív tanulás n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben

15 SDT – Webes megjelenítés

16 Köszönöm a figyelmet! október 12.


Letölteni ppt "Www.om.hu1 Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. október 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések