Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg."— Előadás másolata:

1 Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban

2 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg a cikkek  Kevés a nagyközönséghez eljutó érthető, de mégis kutatási eredményeket és statisztikákat feldolgozó anyag  Sokszor úgy vetődik fel a kérdés, mint választási lehetőség a nők számára: gyermek vagy karrier

3 3 Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban  Néhány reflektorfényben lévő sztár luxusának tűnik a rugalmas munkavállalás, ám ezek a megjelenések is segítik a szemléletformálást  Ugyanakkor negatív, stigmatizáló megjelenések a túl korán visszatérő sztárok esetében (Liptai Klaudia, Erdélyi Mónika)  A részmunkaidős foglalkoztatásra megjelenő cikkek döntő többsége úgy tekint, mint lehetőségre a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

4 4 Leggyakrabban felbukkanó témák  GYES, GYED időtartama, a juttatás melletti munkavállalás kérdése – inkább politikai, mint szakmai vita  Bölcsődei férőhelyek száma – mindenki egyetért, hogy nem kielégítő  Hol a nők helye? – ideológiai vita (Boross Péter kijelentései)  A nők véleménye is megoszlik a kisgyermek nevelése helyett a karriert választó nőkről – Ki a jó anya? (magazin cikkek)

5 5 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években a részmunkaidős foglalkoztatás témakörében  A Munkaerőpiaci Alapból a válságkezelésre elkülönített 10 milliárd forintos keret forrásait részmunkaidős foglalkoztatás támogatására is fel lehessen használni. (2009. március )  A közszférában foglalkoztatottak a gyermekgondozási ellátás igénybevétele után részmunkaidőben visszatérjenek korábbi munkahelyükre a gyermek három éves koráig (2009. október)  Megkezdi a kormány a részmunkaidős foglalkoztatás támogatását a nők esetében: ha valaki nyolc óra helyett kétszer négy órában női munkaerőt alkalmaz, 27 helyett 20 százalék tb- járulékot fizet csak (2010. október)

6 6 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években október 18 utáni vita  Wimmer István, a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetségének főtitkára ugyanakkor úgy véli, a hétfőn bejelentett járulékkedvezmény nagyságrendileg is jelentős könnyebbséget jelent a munkáltatóknak, így ösztönözheti is őket rugalmas munkaerő- foglalkoztatásra, amelyre nagy szükség lenne.

7 7 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években október 18 utáni vita  Hárs Ágnes (Kopint-Tárki) nem csupán a nők esetében kellene ilyen kedvezményeket adni a munkáltatóknak. Az egykulcsos adórendszer bevezetése a kutatónő szerint egyáltalán nem arra fogja ösztönözni a nőket, hogy vállaljanak részmunkaidős, ebből kifolyólag szerényebb keresetet biztosító munkát.

8 8 Nagy megjelenés számot produkáló időszakok az elmúlt években október 18 utáni vita  Az Elvált Apák Érdekvédelmi Egyesületének elnöke szerint, jó lenne, ha a szülők el tudnák dönteni, hogy a férfi vagy a nő marad-e otthon, mert ma már nagyon gyakori az, hogy ha jobb kereseti lehetőségben vagy kedvezőbb pozícióban van a feleség, és a család számára kedvezőbb az, ha a férfi marad otthon.

9 9 Előremutató kommunikációs irányok  A női célközönség által olvasott lapokban, érthető, de a reális lehetőségeket számokkal is alátámasztott tartalmak megjelenése  Pozitív példák, jó gyakorlatok bemutatása a nyilvánosságban mind az üzleti, mind az állami szektorból

10 10 Előremutató kommunikációs irányok  A kérdés állandó napirenden tartása mind a komoly közéleti elektronikus tartalmakban (pl. Este, InfoRádió), mind a magazinos, bulvár jellegű műsorokban (pl. Mokka, kereskedelmi rádiók)  A téma sikeréhez össze kell fognia kutatóknak, civileknek, szakszervezeteknek, a téma iránt elkötelezett vállalatoknak, médiamunkásoknak és lehetőségek szerint egységes, kutatási eredményekkel alátámasztott irányt kell képviselniük


Letölteni ppt "Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg."

Hasonló előadás


Google Hirdetések