Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium Környezetünk levegő minősége.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium Környezetünk levegő minősége."— Előadás másolata:

1 Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium Környezetünk levegő minősége

2 Levegő összetétele Oxigén Nitrogén Nemesgázok

3 Oxigén jellemzői A levegő 21 %-át alkotja. A Föld leggyakoribb eleme, a földkéreg tömegének csaknem felét (49,5%) oxigén alkotja. Nem csak elemi állapotban a levegőben, hanem kémiailag kötött formában a vízben és a kőzetekben is előfordul.. A légköri oxigén teljes egészében az élővilág eredménye: zöld növények állították elő évmilliók alatt a fotoszintézis során. Légzéskor ezt veszik fel az élő szervezetek, nélküle nem lenne élet.fotoszintézis

4 Nitrogén jellemzői A levegő csaknem négyötöde, 78 %-a nitrogén. Ez is egy színtelen, szagtalan gázhalmazállapotú anyag. Kémiailag kötött formában is előfordul különféle ásványokban, és a fehérjék, nukleinsavak fontos alkotórésze, azaz az élő szervezetek legfontosabb építőelemei. Átlagos körülmények között nem égethető el, s az égést sem táplálja. Meglehetősen kis reakcióképességű elem.

5 Nemesgázok A tiszta levegő "egyéb gázainak" nagy része nemesgáz. A levegő közel 1%-át alkotják ezek az anyagok. Több elem tartozik ebbe a csoportba. Legtöbb az argonból van a levegőben. Nemesgáz ezen kívül még a hélium, neon, kripton xenon és a radon. "Nemesnek" azért nevezik ezeket az anyagokat, mert "nem vegyülnek a pórnéppel", azaz nem lépnek más anyaggal kémiai kapcsolatba. Minden nemesgáz színtelen és szagtalan. Mivel nem lépnek kémiai kölcsönhatásba, így nem éghetőek és az égést sem táplálják.. A kriptontöltésű izzólámpa Bródy Imre találmánya.

6 Iskolánk környéke Az iskolánk busszal és gyalogosan is egyaránt megközelíthető. Legtöbben gyalog közelítik meg az iskola épületét. Így reggel iskolába indulás közben lehetőség nyílik a környezetszennyezés csökkentésére.

7 Pöttyös utca gépjárműforgalma

8 Gépjárművek káros anyagok kibocsátása A mai gépjárművek többsége benzinnel működik, ezáltal szennyezik környezetünket. Hiszen a gépjárműben lévő benzin égéstermékeként az autón lévő kipufogón keresztül káros anyagok jutnak környezetünkbe. (pl.: szénmonoxid) Ezeket az anyagokat belélegezzük, a szervezetünkben káros hatásokat váltanak ki.

9 Katalizátor A katalizátor feladata az, hogy a MEGFELELŐEN BEÁLLÍTOTT robbanómotor kipufogógázának károsanyag-tartalmát csökkentse. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. Ha a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, a katalizátor hatásfoka jelentősen lecsökken, és a katalizátor meg is hibásodhat. A gépjármű katalizátoroknak három fő fajtája létezik: két gázkomponensre ható, három gázkomponensre ható, és az utóbbi levegőbefúvásos változata..

10 Új és régi gépjárművek Katalizátoros gépjármű –Nem katalizátoros gépjármű

11 Zöldövezetes környezetünk az iskola körül Iskolánk egy zöldövezetes lakótelepen épült, ennek köszönhetően a mi környékünkön némileg kevesebb a környezetszennyezés veszélye. Nem találhatóak főutak, és szinte fák és kisebb épületek vannak a környéken. Az iskolánkat körülvevő növényeknek köszönhetően nagyobb az oxigéntermelés és koncentrációnkra is pozitív hatással vannak. (friss levegő)

12 Alternatív energiaforrás Napjainkban elterjedtek a benzinnel működő gépjárművek, melyek elég erősen szennyezik élővilágunkat, környezetünket. Ezért kitalálták a napelemmel, akkumulátorral… működő autókat, amelyek lényegesen kevesebb arányt mutatnak a környezetszennyezésben. Ezek a gépjárművek horribilis összegeket tudhat magáénak, ezért igen kevés jut ki a forgalomba.

13 Bicikli utak kiépítése A bicikli utak kiépítése azért lenne hasznos dolog, mert ez arra ösztönözné az embereket, hogy ne autóval jussanak el az egyik pontról a másikra, hanem kerékpárral tegyék meg azt. Így kevesebb CO jutna a levegőbe, és tisztább lenne a környezetünk, amibe sokkal több ember szeretne élni. Ha biciklivel közlekedünk, gyorsabban elérjük a célunkat, mert nincsen forgalmi fennakadás.

14 Emberek közérzetének javulása A friss levegő, a természetben való tanulás, élénkíti a vérkeringést, felgyorsítja a véráramlást, ezáltal nehezebben vagyunk kitéve stressznek, így jobb a mindennapi közérzetünk. Fontos, hogy hétköznapokon is sokat legyünk a természetben és hogy friss levegőhöz is jusson a szervezetünk, tanulmányunk és közérzetünk javulása és annak megtartása érdekében.


Letölteni ppt "Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium Környezetünk levegő minősége."

Hasonló előadás


Google Hirdetések