Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA."— Előadás másolata:

1 dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA GAZDASÁG VEZÉRELT INFORAMATIKAI SZAKKÉPZÉS BUDAPEST, november 21.

2 ÚJ INFORMATIKAI SZAKMÁK - DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK - ELŐADÁSVÁZLAT A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKERE  STRUKTÚRA  STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS)  TARTALOM  TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK)  INNOVATÍV MÓDSZEREK  INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, SZOLGÁLTATÁSOK)  FEJLESZTÉSI, BEVEZETÉSI FELADATOK  ÖSSZEFÜGGÉSEK (SZAKMÁK – DIGITÁLIS KREATÍV IPARÁGAK)

3 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI) OKJ számMegnevezésSzint Számítógép-kezelő (-használó)Alapfokú PLC-programozóAlapfokú Gazdasági informatikus II.Középfokú Számítástechnikai szoftver-üzemeltetőKözépfokú Informatikai hálózattelepítő és üzemeltetőKözépfokú Gazdasági informatikus I.Emelt szintű Információrendszer szervezőEmelt szintű Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer)Emelt szintű Számítástechnikai programozóEmelt szintű Számítógéprendszer programozóEmelt szintű CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikusEmelt szintű Multimédia-fejlesztőEmelt szintű Informatikai statisztikus és gazdasági tervezőFelsőfokú Műszaki informatikai mérnökasszisztensFelsőfokú

4 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

5 Szint ALAP szakképesítés SzintRÉSZSzintELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda 55 Informatikai statisztikus és gazdasági tervező 55 Telekommunikációs asszisztens 55 Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor 54Adatbázistervező 54Adatelemző 54 CAD-CAM informatikus 31Számítógépes műszaki rajzoló 54Informatikai alkalmazásfejlesztő 54 Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő 54 Információrendszer-elemző és - tervező 54Internetes alkalmazásfejlesztő 54Szoftverfejlesztő 54IT kommunikációs szolgáltató54IT mentor 54Közösségi informatikai szolgáltató 54Oktatási kommunikációtechnikus 54Informatikai rendszergazda52IT kereskedő54 Informatikai hálózattelepítő és - üzemeltető AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK

6 Szint ALAP szakképesítés SzintRÉSZSzintELÁGAZÁS 52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54Informatikai műszerész 54IT biztonság technikus 54Számítógéprendszer-karbantartó 54 Szórakoztatótechnikai műszerész 54 Webmester 54 Informatikus 54 Gazdasági informatikus 54 Infostruktúra menedzser 54 Ipari informatikai technikus 54 Műszaki informatikus 54 Távközlési informatikus 54 Telekommunikációs informatikus 54 Térinformatikus 54 Multimédia-alkalmazás fejlesztő 54 Designer 54 E-játék fejlesztő 54 E-learning tananyagfejlesztő 54 Multimédiafejlesztő 54 Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK

7 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

8 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

9 A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI  RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság)  MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző.  KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT.

10 SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI  A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK, ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERE  RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bemeneti tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

11

12 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS  A SZAKMAI FELADATOK - FELADATPROFIL SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁS  MÓDSZERKOMPETENCIÁK  TÁRSAS KOMPETENCIÁK  SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK KOMPET KKOOMMPPEETTENCENCIIAPROFAPROFIILLKKOOMMPPEETTENCENCIIAPROFAPROFIILLIIL

13 Az informatikai képzések alapmodulja FELADATPROFIL Számítógépet kezel, szoftvereket használ Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Irodai programcsomagot egyedi és integrált módon használ Multimédiás- és kommunikációs alkalmazásokat kezel Adatmentést végez, informatikai biztonsági eszközöket használ LAN és WAN hálózatokat használ Informatikai angol nyelvű szöveget megért Tevékenységét dokumentálja Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Szoftver használati jogokat használ Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat A munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat alkalmazza Tervezi és szervezi a munkavégzést

14 : KOMPETENCIAPROFIL TARTALOMFEJLESZTÉS: KOMPETENCIAPROFIL VALAMENNYI INFORMATIKIA KÉPZÉSBEN AZ ELSŐ MODUL a szakmai ismeretre és alkalmazásra a felkészítés azonos tartalommal bír:  ECDL SZAKMAI ISMERET ÉS GYAKORLATI TUDÁS  HÁLÓZATI ISMERETEK, MULTIMÉDAI ALAPOK  SZAKMAI SZÓKINCS TANULÁSA, ALKALMAZÁSA  SZAKMAI ANGOL NYELVI KOMPETENCIA   EGYÉNI, TÁRSAS ÉS MÓDSZERKOMPETENICIÁK FEJLESZTÉSE (Csoportmunkára, együttműködésre, pontosságra, felelősségvállalásra felkészítés fejlesztő tréningekkel.)

15 A LEGFONTOSABB ELTÉRÉSEK TANÍTÁS ÉS FEJLESZTÉS  TANÍTÁS ÉS FEJLESZTÉS (tréningek) ( Megtanítani alkalmazásra, egyéni és csoportos gyakorlaton) TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE  TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés) ALGORITMIKUS GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE  ALGORITMIKUS GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (gondolkodási készség fejlesztése) ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE  ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

16  MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁS A FEJLESZTÉSBEN  SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA  MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE  ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE  GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK  INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ?

17 KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ  TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ  EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ)  PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS  TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS  ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS  ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK

18 ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS  ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER  E-KONZULÁCIÓS RENDSZER  E-VIZSGA RENDSZER  TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER  KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS) SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE

19  A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési)  MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák)  A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai)  FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (TANÁROK ÉS TANULÓK) MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ?

20 Az új OKJ szakmái között elegendő olyan fejlesztés van, melyek a digitális kreatív iparágak számára képeznek szakembereket. TOVÁBBI SZAKMÁK ! A legfontosabb eredménye a szakmafejlesztésnek, hogy olyan képzések jöttek létre, melyek a munkavégzéshez jelenleg szükséges kompetenciákra készítenek fel. A KÉPZŐK ÉS AZ IPARÁG EGYÜTTMŰKÖDÉSE A min. 3 HÓNAPOS SZAKMAI GYAKORLAT TERVEZÉSÉBEN ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁBAN ELENGEDHETETLEN. ÖSSZEFÜGGÉSEK KÉPZŐK ÉS DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK ?

21 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET TOVÁBBI INFORMÁCIÓK :


Letölteni ppt "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések