Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mentorképzés tapasztalatai Lehetséges szempontok a mentorok kiválasztásához.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mentorképzés tapasztalatai Lehetséges szempontok a mentorok kiválasztásához."— Előadás másolata:

1 A mentorképzés tapasztalatai Lehetséges szempontok a mentorok kiválasztásához.

2 Tisztázzuk az alapfogalmat! Ki az a „mentor”? Kiből lehet mentor? Mi az, hogy mentorálás? Kit „mentorál” a mentor”? Ki szorul rá a „mentorálásra”?

3 Ki volt valójában Mentor?

4 Mit árul el erről a mitológia? a.Ithakai nemes, Alkímosz fia (apjáról nincs információ, mint ahogy szinte semmit sem tudunk a fiatalkoráról, élete eseményeiről) b.Odüsszeusz idősebb barátja c.Odüsszeusz rábízza fiát, Télemakhoszt akkor, amikor elindul a háborúba

5 Mentor, Télemakhosz szemszögéből Tiszteli, szereti, de nem tudja pótolni apját Bizonyosan meghallgatja tanácsait (de a legfontosabb tanácsokat mégsem ő adja a fiúnak!) A kérők legyőzésében nincs szerepe, egyáltalán: nem tudjuk, hogy él-e még akkor, amikor Odüsszeusz hazaérkezik?!

6 A kulcs Mentor megítéléshez: Pallasz Athéné Az ő képében jelenik meg az istennő a döntő pillanatokban (A kérők legyőzéséhez Mentor alakjában ad P.A. tanácsokat az út előtt) Az úton P.A. Mentor képében a hajó tatján helyezkedik el! Ílyen alakban kíséri útjain Télemakhoszt, így pl. Pylosba is. Itt mindenki „szemmel láthatta”, hogy jelen van a Poseidón tiszteletére adott lakomán!)

7 Milyen szerepe van még Mentornak? P.A. a kérők legyőzése után Mentor képében jelenik meg azért, hogy békét tegyen Ithaka lakói között P.A. leinti a napszekér száguldását akkor, amikor Odüsszeusz és Penelopé újra együtt hálnak

8 Foglaljuk össze tapasztalatainkat! Milyen tulajdonságokkal rendelkezett Mentor? Élettapasztalattal A tudás átadásának és akarásának a képességével Korábbi cselekedetein alapuló és abból fakadó, a közösség tagjai számára is evidens tekintéllyel Jó kapcsolatrendszerrel Konfliktuskezelés képességével

9 Mit kell leszűrnünk a mítoszokból? A mentor kiválasztása döntő momentum - néhány szempont ehhez:  A korábbi (szakmai)életút elemzése  Az érintett közösségben betöltött státusz (formális, nem-formális: tekintély és elfogadottság) mérlegelése  A kitűzött feladattal történő azonosulás megítélése

10 Mentor és „mentorált” kapcsolata Milyen tényezőkön alapul?  Két oldalról felépülő elfogadottságon  Partnerségre való törekvésen  Elkötelezett sikerorientáltságon

11 A mentor feladata Szakszerűség biztosítása a tanulásban Piac-orientált szemlélet a foglalkoztatásban Globális életpálya/életvitel- tanácsadás a kitűzött cél megvalósítása érdekében

12 Köszönöm a figyelmüket! A témával kapcsolatban további információk: b.Munka és tanulás (OKI Szek: Mayer József) c.Kőpatakiné Mészáros Mária-Mayer József: Bevezetés a mentorálás módszertanába (OKI 2005) d.Egymásra utalva (OKI Szerk: Mayer József) e.Életvilágok (Nyíregyházi Főiskola Szerk: Kiss Judit – Mayer József)


Letölteni ppt "A mentorképzés tapasztalatai Lehetséges szempontok a mentorok kiválasztásához."

Hasonló előadás


Google Hirdetések