Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 1 Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön l A nemzetközi piacra lépés motivációi l A nemzetközi piacok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 1 Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön l A nemzetközi piacra lépés motivációi l A nemzetközi piacok."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 1 Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön l A nemzetközi piacra lépés motivációi l A nemzetközi piacok sajátosságai l Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A nemzetközi piacra lépés formái

2 Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 2 A nemzetközi piacra lépés motivációi l Növekedési lehetőség l Magasabb profit l Költségelőnyök kihasználása l Fogyasztókhoz való közelség Versenytársak akciói

3 Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 3 A nemzetközi piacok sajátosságai lAlA gazdasági fejlettség nem magyaráz mindent lPlPiaci környezet és marketing-mix Gazdasági jövedelmi szintek Kulturális ártárgyalási mentalitás Verseny eltérő árpolitikák Jogi árellenőrzés mechanizmusa Termékek származása:ország/termék imázs

4 Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 4 Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A piaci alkalmazkodás alapján képzett stratégiák l Etnocentrikus:belföldi piac kivetítése l Policentrikus:minden piac más l Regiocentrikus:országcsoportok kezelése Geocentrikus:nemzetközi koordináció Globális marketingstratégiák (Levitt) Nemzeti versenyelőny meghatározói (Porter)

5 Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 5 A nemzetközi piacra lépés formái Elméleti megközelítések Exportdirekt, indirekt Licencátadás:előnyök, hátrányok Termelési kooperáció:szakosodás Közös vállalat: gazdálkodási, pozícionálási, stratégiai okok Stratégiai szövetségek: Sony-Philips


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 16. fejezet 1 Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön l A nemzetközi piacra lépés motivációi l A nemzetközi piacok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések