Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 1 Termékpolitika Termékpiaci műveletek l A termék piaci életgörbéje l Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 1 Termékpolitika Termékpiaci műveletek l A termék piaci életgörbéje l Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 1 Termékpolitika Termékpiaci műveletek l A termék piaci életgörbéje l Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése és szelektálása Marketingteendők ;csomagolástervezés Terméktesztelés Új termékek fogadtatása A terméktervezés módszerei

2 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 2 Termékpiaci műveletek (1) Az egy vállalat által kínált termékek és szolgáltatások összességét, választékát a hozzájuk rendelhető mennyiségi értékekkel együtt összefogó néven vállalati termék- kínálatnak nevezzük.

3 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 3 Termékpiaci műveletek (2) l Termékkínálat mélysége és szélessége l Termékkategória: azonos fogyasztói igény l Termékcsoport: bármilyen rendezőelv l Cikkelem (SKU) Kiegészítő és helyettesítő termékek

4 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 4 Termékpolitika A termékpolitika a termékkínálat piaci szempontok alapján végzett átalakítása.

5 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 5 Termékpolitika elemzése l PIMS: a marketingstratégia nyereségre kifejtett hatása l Portfólió-módszer, BCG Piaci részesedésvállalat Piac növekedési ütemkörnyezet

6 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 6 A termék piaci életgörbéje(1) l Az életgörbe jelentősége, biológiai analógia l Az életgörbe egyes szakaszaiban mérlegelendő tényezők: marketingköltségek marketing-mix alakulása versenyhelyzet eltérése Különböző alakú életgörbék: tartós fogyasztási cikkek

7 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 7 A termék piaci életgörbéje(2) l Termékelfogadási folyamaton a próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük

8 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 8 Új termékek kialakítása (1) Marketinginnováció: marketingeszközök újszerű alkalmazása és kombinálása. (Schumpeter)

9 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 9 Új termékek kialakítása (2) l A termékújdonság fokozatai: az abszolút újdonságtól az olcsóbb változatig. l Értékelemzés: funkció/költség l Termékfejlesztés folyamata ötletkereséstől a sikeres termékig Új termékvásárlás előrejelzése

10 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 10 Terméktesztelés (1) Terméktesztelés alatt az új termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói, felhasználói vélemények összegyűjtését értjük.

11 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 11 Terméktesztelés (2) A tesztpiacok alapgondolata, hogy a célcsoportnak megfelelő környezetben, azaz a valóságos vagy ahhoz hasonló, ismert nagyságú és ellenőrizhető piacon (pl. üzletekben) mutatjuk be a terméket, ahol azt számos, korábban nem megfigyelhető hatásnak kitéve (pl. konkurens termékek jelenléte) forgalmazzák.

12 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 12 Terméktervezés módszerei (1) A preferencia-térkép a fogyasztók észlelt márkapreferenciáinak grafikus megjelenítése.

13 Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 13 Terméktervezés módszerei (2) Conjoint-elemzés rangsorolás tulajdonsághalmazból hasznosságfüggvény fogyasztók megítélési képessége


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 7. fejezet 1 Termékpolitika Termékpiaci műveletek l A termék piaci életgörbéje l Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések