Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az értékesítési rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az értékesítési rendszer"— Előadás másolata:

1 Az értékesítési rendszer
Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását végző szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük. Áramlások Funkciók Értékesítési út Jogi vonatkozások

2 Az értékesítési rendszer áramlásai
Áramlások: termék - tulajdonjog pénz - információ Értékesítési út: klasszikus szereplők Nemzetgazdasági összefüggések (ÁKM) Vertikális marketingrendszerek irányított - szerződéses - vállalati jellemzők: célkitűzés - döntéshozatal munkamegosztás - hatalom koordináció - integráció

3 Az értékesítési rendszer funkciói (1)
Tágabb megközelítés: kereslet és kínálat megfeleltetése térbeli-időbeli - mennyiségi - minőségi Vállalati megközelítés: üzletkötéssel (tranzakció) kapcsolatos eladás - vásárlás - kockázat logisztikai: fizikai jelleg áruforgalmat elősegítő Kereskedelem, árutermelés

4 Az értékesítési rendszer funkciói (2): logisztika
Logisztika meghatározása, története Raktározás, készletezés, szállítás Logisztikai szolgáltató központok Költségátváltások a rendszerben Logisztikai menedzsment: input-output Termelővállalatok logisztikai költségei Benchmarking: legjobb követendő gyakorlat

5 Az év logisztikai menedzsere 2002
CZIEGLER Attila Hajdú-Bét Rt. logisztikai vezérigazgató helyettese Budapesti Likőripari Vállalat szállítási osztály Zwack, Coca Cola Amatil Duna Trans Kft. P and O Trans European Magyarország Voláncamion Rt. Övezeti kategóriáktól és szállított tömegtől függő belső és külső elszámolóárak A termékek nyomonkövetése Speditőrök előminősítése és folyamatos értékelése.

6 Az értékesítési rendszer funkciói (3): áruforgalmat elősegítő funkciók
Pénzáramlás: bankok, biztosító társaságok vállalati pénzügyek Információáramlás vállalati MIR piackutatás, reklám Eladó-vevő adaptációja (Kornai) Elektronikus adattovábbítás (EDI), internet

7 Az értékesítési út Értékesítési út tervezése
vertikalitás foka: push-pull szelektivitás: intenzív - szelektív (exkluzív) közvetítő kiválasztás: típus, cég utak száma egyidejűleg Centralizáció és decentralizáció A franchise: tudás átadás-átvétel különböző szervezeti formák CBA különböző termékkörök: gyorsétkeztetés


Letölteni ppt "Az értékesítési rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések