Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 1 Az értékesítési rendszer Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 1 Az értékesítési rendszer Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 1 Az értékesítési rendszer Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását végző szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük. Áramlások Funkciók Értékesítési út Jogi vonatkozások

2 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 2 Az értékesítési rendszer áramlásai Áramlások: termék - tulajdonjog pénz - információ Értékesítési út: klasszikus szereplők Nemzetgazdasági összefüggések (ÁKM) Vertikális marketingrendszerek l irányított - szerződéses - vállalati l jellemzők: célkitűzés - döntéshozatal munkamegosztás - hatalom l koordináció - integráció

3 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 3 Az értékesítési rendszer funkciói (1) Tágabb megközelítés: kereslet és kínálat megfeleltetése l térbeli-időbeli - mennyiségi - minőségi Vállalati megközelítés: l üzletkötéssel (tranzakció) kapcsolatos eladás - vásárlás - kockázat l logisztikai: fizikai jelleg l áruforgalmat elősegítő Kereskedelem, árutermelés

4 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 4 Az értékesítési rendszer funkciói (2): logisztika Logisztika meghatározása, története Raktározás, készletezés, szállítás Logisztikai szolgáltató központok Költségátváltások a rendszerben Logisztikai menedzsment: input-output Termelővállalatok logisztikai költségei Benchmarking: legjobb követendő gyakorlat

5 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 5 Az év logisztikai menedzsere 2002 CZIEGLER Attila Hajdú-Bét Rt. logisztikai vezérigazgató helyettese Budapesti Likőripari Vállalat szállítási osztály Zwack, Coca Cola Amatil Duna Trans Kft. P and O Trans European Magyarország Voláncamion Rt. Övezeti kategóriáktól és szállított tömegtől függő belső és külső elszámolóárak A termékek nyomonkövetése Speditőrök előminősítése és folyamatos értékelése.

6 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 6 Az értékesítési rendszer funkciói (3): áruforgalmat elősegítő funkciók Pénzáramlás: l bankok, biztosító társaságok l vállalati pénzügyek Információáramlás l vállalati MIR l piackutatás, reklám Eladó-vevő adaptációja (Kornai) Elektronikus adattovábbítás (EDI), internet

7 Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 7 Az értékesítési út Értékesítési út tervezése l vertikalitás foka: push-pull l szelektivitás: intenzív - szelektív (exkluzív) l közvetítő kiválasztás: típus, cég l utak száma egyidejűleg Centralizáció és decentralizáció A franchise: tudás átadás-átvétel l különböző szervezeti formák CBA l különböző termékkörök: gyorsétkeztetés


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 9. fejezet 1 Az értékesítési rendszer Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések