Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE. A marketing kialakulása Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálatEgyensúly kereslet  kínálat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE. A marketing kialakulása Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálatEgyensúly kereslet  kínálat."— Előadás másolata:

1 A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE

2 A marketing kialakulása Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálatEgyensúly kereslet  kínálat Kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesz- tés iránya Termésátlag- növelés A minőség javítása Termékhasz- nosság- növelés, árcsökkentés A termék- stratégia MennyiségiMinőségiVálasztéki A szemlé- let Termelés- centrikus Termék- centrikus Fogyasztó- centrikus A tevé- kenység jellege KÖZELLÁTÁSLEBONYOLÍ- TÓ KERES- KEDELEM MARKETING KIALAKULÁSA

3 A marketing fejlődési szakaszai

4 I. szakasz: A vállalat fő feladata a termelés Gépesítés, modern munkamegosztás  Városiasodás, keresetek, kereslet növekedése  A termelés ugrásszerű növekedése

5 A termelés másodlagossá válik  A kereskedelmi vállalatok fejlődésnek indulnak  Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg II. szakasz: A piacok telítettsége felveti az eladás, mint tevékenység felértékelődését

6 Az eladás-centrikus „marketing” tipikus eszközei Akciós fogyasztói árak Akciós fogyasztói árak Kereskedelem számára árengedmények Kereskedelem számára árengedmények Kilencesre végződő árak Kilencesre végződő árak Vásárlásösztönző módszerek (pl. kuponok) Vásárlásösztönző módszerek (pl. kuponok) Direkt marketing eszközök Direkt marketing eszközök Levélrendelésű katalógus Levélrendelésű katalógus Szupermarketek, diszkontok, nagy bevásárló-központok Szupermarketek, diszkontok, nagy bevásárló-központok

7 A marketing célja a vevők megismerése, igényeik kielégítése, a marketing elemeinek egységes kezelése. III. szakasz: A lehetséges vásárló igényei kerülnek a középpontba

8 A fogyasztó mellett a vetélytársak nyomon követése is fontos  marketing-orientált szemlélet Figyelembe kell venni a társadalom általános igényeit is  fogyasztói érdekvédelem IV. szakasz: Figyeld a vetély- társadat, és érezd a társadalmi felelősség súlyát

9 Fogyasztó- vagy konkurenciaorientáltság? Fogyasztócentrikus NemIgen Nem Termék- orientáció Fogyasztó- orientáció Konku- rencia- centrikus Igen Konkurencia -orientáció Marketing- orientáció


Letölteni ppt "A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE. A marketing kialakulása Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálatEgyensúly kereslet  kínálat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések