Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1-08/1/KMR-2008-0001)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1-08/1/KMR-2008-0001)"— Előadás másolata:

1 A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP /1/KMR ) és a „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia, valamint működési modell kidolgozása a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR ) című projektek támogatásával valósul meg. Windows Phone a többi mobilplatform tükrében Kelényi Imre Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

2 Tartalom  Három platform – három világ?  Kiemelt témák  Multitasking  Adattárolás és hozzáférés  Memóriakorlátok  Grafikus teljesítmény, UI skálázhatóság  Push notification  „Widgets” 2

3 3 platform – 3 világ?  iOS  Egységes  Natív kód  Android  Szegmentáltság, “Android is the new Windows Mobile”  Fejlesztői szabadság  Windows Phone  Egységes .NET, managed code, még sok fejlesztői megkötés

4 Fejlesztői szabadság Készülékpark egységesség

5 Multitasking 1/2  iOS  Egy aktív alkalmazás, tetszőleges számű inaktív alkalmazás  Background task: az alkalmazások deaktiválás előtt kérhetnek még plusz futási időt  Android  Process-ek igény szerint futhatnak a háttérben, míg ki nem lövi őket a rendszer  Service-eket lövi ki utoljára, ill. újraindíthatja őket

6 Multitasking 2/2  Windows Phone  Leginkább iOS-hez hasonlít: 1 akalmazás aktív (running), max 5 inaktív (két fázisú deaktiválás: dormant majd tombstoned)  Háttérben engedélyezett műveletek  Background Agent (Scheduled Tasks)  Periodikus feléledés, max 6 MB RAM  Scheduled notifications  Mint iOS “Local Push Notification”  Background File Transfers  Background Audio

7 Memóriakorlátok  iOS: hivatalosan 20 MB fölött nagy eséllyel kilövi a rendszer az alkalmazást  Gyakorlatban: 512 MB RAM esetén MB, 256 MB RAM esetén MB a korlát  Android: memória limit nagyon eszközfüggő, de 16 MB az átlag  Nexus S: 32 MB, Nexus One: 24 MB  Windows Phone: certificate követelmény: max 90 MB memória a 256 MB RAM-al rendelkező készülékeken  Kódból dinamikusan lekérdezhető a limit: DeviceStatus.ApplicationMemoryUsageLimit property

8 UI skálázhatóság  iOS  Két felbontás, köztük 2-szeres szorzó: 480x x640  Logikai koordinátarendszer  iPad/iPhone: különálló UI  Android  4 pixelsűrűség és 4 képernyőméret (4x4 eset)  Képek automatikus skálázása, ha nincs meg a méret  Windows Phone  Jelenleg csak 800x480  Pletyka: Tango-ban jön 480x320 (és 1280x720 ?)

9 Grafikus teljesítmény  iOS  Core Animation, kompozíció külön szálon  “Könnyű gyorsan futó UI-t készíteni”  Android  Nagyon könnyű belassítani a UI thread-et  Szegmentáltság miatt gyakran nincs kitesztelve az alkalmazás lassabb eszközökre  Windows Phone  Animációk (Storyboard) és cache-elt textúrák kirajzolása automatikusan külön, GPU-n futó szálon (Compositor)  Animáció fut tovább, még akkor is ha UI thread blokkolva van  Szubjektív tapasztalat: Androidnál jobb teljesítmény ugyanazon a hardveren

10 Adattárolás és megosztás 1/2  Mindhárom platformon sandbox modell  Android  External storage: alkalmazások írhatnak olvashatnak  Content provider: alkalmazások egymásnak tetszőleges adatokat publikálhatnak  iOS  Alkalmazások URL sémákkal tudnak más alkalmazásokat meghívni és adatokat átadni (egyirányú kommunikáció)  Az alkalmazások a Documents mappájukat elérhetővé tehetik PC/Mac-ről (iTunes) való szerkesztésre  A sandbox tartalma titkosított

11 Adattárolás és megosztás 2/2  Windows Phone  PC-ről vagy más alkalmazásból közvetlenül nem tudunk fájlokat küldeni az alkalmazásunknak  Nem lehet fájltípusokat rendelni az alkalmazásokhoz  Adobe Reader külön engedélyt kapott  Megoldás: SkyDrive, egyéb cloud szolgáltatások…  LiveSDK  Sharpbox: egységes API sok cloud szolgáltatáshoz  Isolated Storage nem titkosított!  interop unlock-olt készüléken olvashatók  Data Protection API

12 Push notification  iOS: Push Notification Service  Alkalmazásonként 1 üzenetet tárol ha a készülék offline  Max 256 byte/üzenet, nincs üzenetszám korlát  Android: Cloud to Device Messaging (C2DM)  Max 1 KB/üzenet, üzenet/nap  Windows Phone: Microsoft Push Notification Service  Max 3 KB/üzenet  Unathorized: 500 üzenet/nap, authorized: nincs korlát  Késleltetés hasonló mindhárom platformon  Szubjektív sorrend: Android < WP < iOS 12

13 Widgets  Android: “natív” widgetek, 3 rd party is  Különálló alkalmazás, periodikusan feléled  Könnyű visszaélni vele, akkumulátorgyilkos  iOS: fejlesztők egyelőre csak jailbreak-el  Windows Phone: Live Tiles  Frissítés push notification vagy egy kép automatikus időzített letöltése (ScheduleShellTile)  Tile push notification tartalmazza a megjelenítendő tartalmat

14 Összefoglalás  A Windows Phone a legfrissebb platformként jól átvette a többi platform bevált tulajdonságait  UI terén nagyon más  A fejlesztői eszközök egyre bővülnek  Teljesítményben élmezőnyben van  Szegmentáltság nem gond, de ki tudja meddig?

15 Tudományosan is bizonyítva: WP a leggyorsabb  CES 2012 “Ben the PC guy”  Különféle “versenyszámokban” lehetett kihívni (tipikus mobilos feladatok, pl. küldés)  30 győzelem  1 döntetlen  2 vereség (twitter képmegosztás)


Letölteni ppt "A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP-4.2.1-08/1/KMR-2008-0001)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések