Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előzetes ajánlások a pedagógus témában 2011. május 27-28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előzetes ajánlások a pedagógus témában 2011. május 27-28."— Előadás másolata:

1 Előzetes ajánlások a pedagógus témában május

2 1. A pedagógusképzés jelenlegi rendszerében, szerkezetében lényeges változásokat csak alapos, tényeken alapuló, a közoktatási rendszer igényeit, fejlesztési elképzeléseit figyelembe vevő, majd a szakma egészével lefolytatott társadalmi egyeztetés után szabad végrehajtani.

3 2.A kétciklusú képzési rendszerben az előnyök megtartása mellett a nyilvánvalóvá vált hibák (alap- és mesterszakok közötti összhang hiánya, az alapszakok túlzottan elméleti irányultsága, a másfél szakosság nem kívánt következményei, az első ciklus végén a továbbhaladók felesleges idővesztesége, stb.) kijavításához mihamarabb hozzá kell kezdeni.

4 3.Egységes, magas színvonalú képzésben kell részesíteni minden tanárt, függetlenül attól, hogy milyen iskolatípusban és az ország melyik településén fog majd dolgozni. A sajátos intézményi igényekhez igazodó kompetenciákat továbbképzések keretében kell kialakítani.

5 4.Minden pedagógus számára biztosítani kell az egyaránt magas színvonalú elméleti és gyakorlati, szaktudományos és mesterségbeli képzést.

6 5. A képzőintézmények szakjainak akkreditációját a pontosan meghatározott képzési és kimeneti követelményekhez igazodóan kell elvégezni. Folyamatosan biztosítani kell a képzők szaktudományos és pedagógiai fejlődését.

7 6. Bővíteni szükséges az óvodapedagógusok, a tanítók és a pedagógiai szakmai és szakszolgáltatási intézmények pedagógusai számára a mesterszinthez és a doktori fokozathoz eljuttató képzésben való részvétel lehetőségeit. Az óvodapedagógusi, tanítói és a pedagógiai intézetek,szakszolgálatok dolgozói a mesterszint, doktori fokozat megszerzése után érhessék el a pedagógus pályamodell legfelsőbb fokozatait.

8 7. Az alapképzés, a bevezető szakasz és a folyamatos szakmai fejlődés további szakaszainak összhangja érdekében a pedagógusképzés és a továbbképzés struktúráit, tartalmait össze kell hangolni.

9 8. A pályamodell bevezetésére minél hamarabb sort kell keríteni. Az életpályán történő előrehaladásnak szilárd kritériumokon és megbízható értékelési rendszeren kell alapulnia. A pályamodell keretében a pedagógus-értékelésnek és a szakmai továbbfejődésnek szerves egységben kell megvalósulnia.

10 9. A pedagógusok munkakörülményeinek (a munkahely stabilitás, bérezés, a munkahelyi légkör) javítását feltétlenül szükségesnek tartjuk.

11 10. A pedagógus életpálya fokozatai közötti előrejutást a pedagógus-továbbképzés változatos formái (tantestületen belüli tudásmegosztás, együttműködés, mentorálás, projektmunkák is) segítsék, ugyanakkor a továbbképzési tartalmak és formák igazodjanak a közoktatási intézmény igényeihez. Formái között kapjanak helyett folyamatos, hosszabb idejű, mentori támogatású képzések.

12 11. Fejleszteni szükséges a pedagógus- továbbképzési programok felhasználói értékelését, és az eredmények visszacsatolásának formáit be kell építeni a szabályozásba.

13 12. A pályamodellben a kutató tanári fokozat elérése érdekében megfontolásra ajánljuk a pedagógia doktora fokozat létrehozását és a megszerzés feltételeinek kialakítását.


Letölteni ppt "Előzetes ajánlások a pedagógus témában 2011. május 27-28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések