Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Adatbázis-tervezés konzultáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Adatbázis-tervezés konzultáció"— Előadás másolata:

1 Adatbázis-tervezés konzultáció
5. Gyakorlat Dr. Pauler Gábor, egyetemi docens, ev. Adószám: Számlaszám: Telephely: 7666 Pogány, Széchenyi u. 1. Tel: 30/

2 A gyakorlat tartalma 4. Házi feladat ellenőrzése: Rendszerleírás dimenzió kiegészítése 5-1. Házi feladat:Jelenléti ív adtainak beépítése az MHD sablonba

3 5-1. Házi feladat:Jelenléti ív adtainak beépítése az MHD sablonba 1
A bergengóciai Fivechurches városában működő Bergengóc Állami Egyetem (BÁE) nagy bajban van: Mivel a Egyesített Orvosi Kar (EOK) kénytelen folyamatosan óriási költségeket belenyomni a betegellátásba a rogyadozó Bergengóc Nemzeti Társadalmi Biztosító (BNTB) helyett, az egyetem óriási hiányt halmozott fel, és a csőd szélére került, állami csődbiztost rendeltek ki az irányítására. Mike Birghoff, az egyetem új pénzügyi veze-tője az egyszerű, de közvetlen megoldásokat kedvelte: egy csuklómozdulattal kirúgta addigi helyettesét, és elhatározta, hogy véget vet az egyetemi alkalmazottak addigi össze-vissza lógásának meg henyélésének. Tervezett Excelben (ezt ismerte) egy olyan jelenléti ívet (lásd: EgyetemJelenletiIv.xls), amelyet papírra kinyomtatva az egyetem mind a 9600 alkalmazottjának naponta ki kell töltenie, és nyomon lehet rajta követni, ki hány munkaórát teljesített, és milyen indokkal volt távol a munkahelyétől, mettől meddig, mennyi plusz vagy mínusz ideje keletkezett egy hónapban, és ezek közül mennyit vitt át a következő hónapba, és ezt elfogadta-e a felettese, illetve ha többet teljesített, fizettek-e neki túlórát. Ezeket Excelbe beütögetve, összesíteni lehet, hol esik ki a legtöbb munkaidő. Amire majd megfelelő retorziókkal válaszolhat – gondolta.

4 5-1. Házi feladat:Jelenléti ív adtainak beépítése az MHD sablonba 2
Az új rendszer azonban kisvártatva gondok özönét zúdította a nyakába: A felesleges, egymást átfedő, szemétkosárban kikötő jelentések készítésével amúgy is túlterhelt kari/tanszéki adminisztrációktól újabb jelentős munkaidőt vont el a jelenléti ívek készítése, teljesítményük érezhetően csökkent. Mivel minden jelenléti ívet papíron töltöttek ki, jelentős számú adatrögzítőt kellett alkalmazni, akik Excelbe rögzítették a kitöltött jelenléti ívek adtait, és ez váratlan plusz költséget jelentett az egyetem számára Ráadásul, az adatrögzítők nem is igazán tudták megállapítani, ki mikor lógott, mert az alkalmazottak nagy része változatos időbeosztásban dolgozott (pl. a tanárok munkaideje függött az aktuális órarendjüktől), viszont az emberek túlnyomó része úgy töltötte ki a jelenléti ívet, hogy egyszerűen csak lemásolta a kezdő és végidőpontjait egyik napról a másikra… Az adatrögzítés különben is lassú volt, mert a Mike által tervezett Excelben nem voltak cellaképletek, amik az összidőt kiszámolták volna, így ezt az adatrögzítő hölgyek külön számológépen adták össze, ami lassan ment és tel volt hibával… Mike meglepődve vette észre, hogy a nyavalyás Excel csak valahányszáz sort kezel, ami hamar elfogyott ennyi adat mellett, ezért felvette állásba az egyik frissen végzett műszaki informatikus rokonát, aki megszállott Java és Python programozó volt, és azt ígérte egy klassz kis progival majd „összefűz” egymás után több Excel munkalapot, hogy egybe lehessen az adataikat olvasni. De a megvalósítással egyre csak adós maradt… A feladat: Segítsen Mike-nak szakszerűen megoldani a kérdést az MintaERD.vsd MDH-sablon segítségével egy MSSQL adatbázissal: tervezzen az MDH időkezeléséhez olyan táblákat, amelyek tárolják a Mike által megkívánt jelenléti ív-adatokat, azonban minimalizálják az adatbeviteli munkát, egyeztetik a bevitt adatokat az alkalmazottak munkaidő beosztásával, és alkalmasak teljesen automatizált számításokra! (5p) A megoldás: 5-1Megoldas.zip


Letölteni ppt "Adatbázis-tervezés konzultáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések