Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés 6. előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés 6. előadás."— Előadás másolata:

1 Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés 6. előadás

2 2 Vázlat  A hiány betöltésnek módozatai  A kiválasztás folyamata  A toborzás célja módszerei  Álláskeresés  Jelentkezés, önéletrajz

3 3 A hiány betöltésének módszerei  Munkakör áttervezés  Túlóra  Gépesítés, automatizálás  Rugalmas munkaidő  Részmunkaidős foglalkoztatás  Outsourcing Ha egyik sem, akkor felvétel! 47-48

4 4 A kiválasztás folyamata  Az állás meghirdetése - pályázat vagy önéletrajz és motivációs levél bekérése  Dokumentumok, referenciák ellenőrzése  Első interjú  Szelekciós tesztek  Tesztkosár  Szimulációs tesztek stb.,  Második interjú  Alkalmazási ajánlat *

5 5 A toborzás célja  Olyan munkavállalók keresése és vonzása, akik a vállalatnál szeretnének dolgozni  Minél nagyobb a merítés lehetősége, annál nagyobb a megfelelő munkavállaló megtalálásának esélye. 47

6 6 Toborzási stratégia Részei: –milyen teljesítménykínálatú jelentkezőre van szükségünk (munkakör alapján) –milyen eszközök vonzzák a megfelelő embereket –hol, hogyan hirdetjük meg –ki foglalkozzon a jelentkezőkkel –milyen tájékoztatást adunk a cégről –milyen időkereteket adunk a folyamathoz *

7 7 Eldöntendő kérdés KIVEL TÖLTSÜK BE A MEGÜRESEDETT MÜNKAKÖRT? BELSŐ VAGY KÜLSŐ JELENTKEZŐVEL? *

8 8 Meghirdetés módszerei  Belső meghirdetés  Munkaügyi Központok megkeresése  Szórólapok, táblák, plakátok, stb.  Professzionális cégek alkalmazása  Elektronikus meghirdetés  Hirdetés újságban 48-50

9 9 Belső meghirdetés Nem formális: a menedzserek tesznek ajánlatot az általuk alkalmasnak tartott jelöltreNem formális: a menedzserek tesznek ajánlatot az általuk alkalmasnak tartott jelöltre Formális:Formális: –Üzemi lapban, hálózaton, faliújságon megjelenik, –Jelentkezni lehet rá –Megfogalmazott jelentkezési feltételek vannak *

10 10 Belső erőforrások kiaknázása Előnyök –A képzés megtérül –Előléptetések lehetősége motivál a fejlődésre –Nagy a beválás biztonsága –Költségtakarékos –Könnyű beilleszkedés –Segíti a megtartást Hátrányok –Belterjesség –Kevés jelentkező –Nincs munkaerőpiaci összehasonlítás –Szubjektivitás a kiválasztásban –Korábbi munkatársak ellenállása –Konfliktus más pályázókkal 48

11 11 Munkatársi ajánlási programok Belsőleg meghirdetveBelsőleg meghirdetve Lehet belső jelentkező és belső ajánlás isLehet belső jelentkező és belső ajánlás is Ha az ajánlott munkatárs beválik, ajánlási díjat kap az ajánlóHa az ajánlott munkatárs beválik, ajánlási díjat kap az ajánló Hatásai:Hatásai: –költségkímélő (nincs költséges toborzás) és –Kultúra alakító (felelősség az újak kiválasztásáért) *

12 12 Munkaügyi központ megkeresése Előnyök:Költségkímélő Előszelekciót nyújt A munkaadó erős pozícióban van a tárgyalásokon Hátrány: Munkanélkülieket közvetít – esetenként emberi problémák 49

13 13 Szórólap

14 14 Professzionális cégek *

15 15 Új technológiák alkalmazása Internetes álláshirdetésekInternetes álláshirdetések –A kereső cégek honlapjain –Internetes állásportálokon –Önéletrajzi adatbázisok –Személyiségtesztek Toborzási szoftverek – amelyek feladata:Toborzási szoftverek – amelyek feladata: –Önéletrajzok kezelése - Lekérdezések –Riportok –Piaci információk elemzése – konkurencia figyelés –Projektmenedzsment 49

16 16 Új technológiák alkalmazása Előnyök:Előnyök: –Gyorsaság a hirdetésben– percek alatt felkerül egy nyitott pozíció –Gyorsaság a keresésben– másodpercek alatt le lehet válogatni –Nagyobb merítés –A szoftver segíti az adminisztrációt, pl. értesíti a jelöltet –Lehet előzetesen csoportokat képezni (pl. nyelvtudás, iparág szt.) –Olcsó Korlátozott alkalmazás:Korlátozott alkalmazás: –Kis és középvállalatok –Felsővezetők *

17 17 Az online meghirdetési módok elterjedtsége A világ 500 legnagyobb vállalatának 80%-a toboroz az interneten. Becslések szerint a toborzási költségek 70%-át megtakarítják. A megüresedett munkahely betöltési ideje 60%-al rövidülhet. Forrás: Recruitsoft.com *

18 18 Hirdetés Milyen legyen? (marketing funkció)  figyelem felkeltő  érdeklődést kiváltó  mozgósító Tartalma:  szervezet neve, tevékenysége, mk. helye  betöltendő munkakör leírása  követelmények, kép-zettség, kor, gyakorlat  juttatási rendszer  jelentkezés helye, ideje, formai feltételei 50-51

19 19

20 20

21 21 A hirdetés hatásai Költséges, de –gyorsan eljut a megcélzott szegmenshez –közvetlen visszajelzést biztosít a cég munkaerőpiaci poziciójáról (jelentkezők száma, minősége) –erősíti a vállalat ismertségét, gyakori hirdetés növekedést sejtet *

22 22 Álláskeresés Kell világos stratégia, mit keresek? Hol vannak ezek? Kreativitás! Folyamatos munkaerő-piaci figyelés Önértékelés – –Erősségek, gyengeségek: –Lehetőségek, veszélyek *

23 23 Hálózatok révén történő keresés Az Ön hálózatának tagjai (barátok, diáktársak, szakmai szervezetek, munkaközvetítők, üzletemberek) Az „ideális„ és a „biztonsági” alternatíva Óvatosság! Másodlagos vonalak! *

24 24 Önéletrajz Tartalmi összetevők: –Személyes adatok –Iskolai végzettség –Gyakorlat – Szakmai életút –Egyéb, képesítést nem adó tanfolyamok –Nyelvismeret, gk. vezetői eng., stb. –Érdeklődés *

25 25 Szabályok az önéletrajz készítésben  Rövid  Professzionális megjelenés  Teljesítményre koncentrált  Gyorsan áttekinthető *


Letölteni ppt "Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés 6. előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések